  • 1. Data: 2005-11-14 10:04:05
    Temat: Konto dla oddzialu zagranicznej firmy w Polsce
    Od: <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam,
    Czy orientujecie sie, czy wszystkie banki oferujace konta firmowe, oferuja
    rowniez mozliwosci prowadzenia kont dla polskich oddzialow zagranicznych firm?
    Dzwoniac do bankow nie otrzymuje niestety konkretnej odpowiedzi, albo
    otrzymuje odpowiedz, ale nie jestem pewien kompetencji pracownika banku.
    Moze ktos z Was przez to przechodzil?
    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 2. Data: 2005-11-14 21:30:02
    Od: "Artur A. Surowiec" <s...@k...pl>

    <m...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote in message
> [...]
    albo
    | otrzymuje odpowiedz, ale nie jestem pewien kompetencji pracownika

    Nie wiem czy wszystkie, ale wiem, ze często oferują.
    Proponowałbym, zebys nie dzwonil do zwyklego oddzialu
    koropracyjnego, tylko raczej do czegoś wiekszego typu Centrum
    Bankowości Korporacyjnej, albo czegoś innego co obsługuje firmy
    powyżej 150, 300 milionów.
    Z oddziałami firm zagranicznych jest trochę skomplikowana
    sytuacja, bo AFAR nie maja KRSu tylko wpis do czegoś co prowadzi
    jakiś Minister (Gospodarki?), dokumenty założycielskie pewnie masz
    w obcym języku, no i to, ze mozesz reprezentować oddział nie
    oznacza, że możesz udzielać dalszych pełnomocnictw, czyli możesz
    reprezentować oddział, ale nie mieć upoważnienia do upoważnienia
    księgowej do robienia platności, dla odmiany ktoś kto zdecydował,
    że będziesz reprezentował oddział, nie może dać pełnomocnictw
    księgowej, bo to Ty reprezentujesz oddział.
    Czy bank, w który ma konto ta firma nie działa w Polsce? Jeśli
    nie, to czy nie ma jakiejś umowy o współpracy z którymś z Polskich
    banków?

    --
    Pozdrawiam!
    __________

    "What can be imagined, can be achieved"

  • 3. Data: 2005-11-15 13:45:45
    Od: "fotech" <f...@p...onet.pl>

> [...]
    > w obcym języku, no i to, ze mozesz reprezentować oddział nie
    > oznacza, że możesz udzielać dalszych pełnomocnictw,

    Wg mnie oddziały spółek zagranicznych rejestruje się właśnie w KRS, co wynika
    ze strony jakiegokolwiek oddziału tej instytucji.
    Jak nie KRS, to kto miałby to robic?
    Po zarejestrowaniu oddziału w KRS działasz w zasadzie tak jak jakakolwiek
    spółka, więc i otwierać rachunek możesz naturalnie.

    Wojtek