  • 1. Data: 2009-10-28 08:21:40
    Temat: Konto dla sp. zoo w organizacji
    Od: Tomek Jetrzycki <t...@b...eu>

    Witam,

    Mamy spółkę zoo w organizacji - nie ma KRS'u i nie będzie go przez
    następne 4 miesiące. Z interpretacji księgowej musimy wystąpić o NIP, a
    tam trzeba podać numer konta. Czyli potrzebujemy konto dla spółki, która
    generalnie nic nie robi i nie ma przychodów. Szkoda w takiej sytuacji
    pieniędzy i szukamy najlepiej darmowego konta. I tu jest problem, bo:

    VW Direct - Darmowe, ale bez KRS'u nie da się założyć
    ING(Zysk+) - ok 60zł/m
    Toyota - ok 10zł/m, ale bez KRS'u nie da się założyć
    MultiBank(F.Class)- ok 35zł/m
    mBank - nie ma oferty dla spółek zoo
    Inteligo - nie ma oferty dla spółek zoo

    Czy ktoś ma inne pomysły?

    Tomek

  • 2. Data: 2009-10-28 08:30:48
    Temat: Re: Konto dla sp. zoo w organizacji
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 28.10.09 09:21, Tomek Jetrzycki pisze:
> [...]
    > generalnie nic nie robi i nie ma przychodów. Szkoda w takiej sytuacji
    > pieniędzy i szukamy najlepiej darmowego konta. I tu jest problem, bo:

    Jak nic nie robi i nie ma przychodów, znaczy, że ma generować straty.
    Więc konto płatne idealnie się do tego nadaje :P

    > VW Direct - Darmowe, ale bez KRS'u nie da się założyć
    > ING(Zysk+) - ok 60zł/m
    > Toyota - ok 10zł/m, ale bez KRS'u nie da się założyć
> [...]

    Zalozyc gdzie sie da, a po otrzymaniu KRS przeniesc do VW?

    --
    Pete

  • 3. Data: 2009-10-28 08:38:00
    Od: z...@o...pl

> [...]
    >  generalnie nic nie robi i nie ma przychodów. Szkoda w takiej sytuacji
    > pieniędzy i szukamy najlepiej darmowego konta.

    problem jest w mało kompetentnej księgowej.

    Do uzyskania NIP nie potrzeba rachunku bankowego.
    Wystarczy złożyć wniosek NIP-2 z dołączonym wnioskiem do naczelnika
    urzędu skarbowego o odroczenie podania nr konta bankowego
    do czasu zarejestrowania spółki przez KRS i umotywować to tym, że banki
    X,Y,Z odmawiają założenia konta bez KRS, banku ING nie wymieniać. Nadto
    wspomnieć o okoliczności że przed nadaniem NIP spółka i tak nie będzie
    wykonywać żadnej działalności, a w szczególności nie będzie dokonywać
    ani przyjmować płatności przekraczających 15.000 euro

  • 4. Data: 2009-10-28 08:50:35
    Od: Tomek Jetrzycki <t...@b...eu>

    Pete pisze:

    > Jak nic nie robi i nie ma przychodów, znaczy, że ma generować straty.
    > Więc konto płatne idealnie się do tego nadaje :P

    Ta ta. Tylko kasę na to konto muszą wyłożyć wspólnicy z własnego portfela :P

    Tomek

  • 5. Data: 2009-10-28 08:55:32
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Wed, 28 Oct 2009 09:21:40 +0100, Tomek Jetrzycki napisał(a):

    > Mamy spółkę zoo w organizacji - nie ma KRS'u i nie będzie go przez
    > następne 4 miesiące.

    Dlaczego nie będzie przez 4 miesiące?

    A praktyki banków polegające na odmowie zakładania rachunków dla sp. z
    o.o. są zdumiewające.
    Podpowiem: BRE Bank zakłada.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd

  • 6. Data: 2009-10-28 09:39:45
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    Tomek Jetrzycki pisze:

    > Mamy spółkę zoo w organizacji - nie ma KRS'u i nie będzie go przez
    > następne 4 miesiące. Z interpretacji księgowej musimy wystąpić o NIP, a
    > tam trzeba podać numer konta.

    A po co Wam NIP, skoro spółka nic nie robi? Generalnie "prawidłowa"
    kolejność jest taka: KRS, Regon, Nip. Mając pierwsze dwa możesz już
    działać w miarę normalnie, ale skoro spółka nic nie robi to i tak bez
    znaczenia... :-)
    Zmiany w powyższej kolejności - choć w zasadzie możliwe - są w istocie
    proszeniem się o kłopoty. (Hehe - "Nie mamy pańskiego płaszcza i co nam
    pan zrobi?")

    --
    MiCHA

  • 7. Data: 2009-10-28 18:27:02
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 28 Paź, 09:21, Tomek Jetrzycki <t...@b...eu> wrote:
> [...]
    > MultiBank(F.Class)-     ok 35zł/m
    > mBank           -       nie ma oferty dla spółek zoo
    > Inteligo        -       nie ma oferty dla spółek zoo

    Mnie sześc lat temu udało się zmusić Pekao SA do założenia konta, ale
    spółka miała już REGON. Spróbuj tam, regon wyrobisz w ciągu jednego
    dnia.

  • 8. Data: 2009-10-29 07:38:03
    Od: " jk" <j...@W...gazeta.pl>

    > Czy kto=B6 ma inne pomys=B3y?