  • 1. Data: 2008-10-29 22:17:35
    Temat: Konto firmowe do płatności walutowych
    Od: "marekqik" <m...@p...onet.pl>

    Czy moglibyście mi polecić bank (rachunek firmowy w PLN) do robienia płatności
    walutowych (GBP, USD, EUR, AUD) gdzie nie byłbym oszukiwany na kursach walut.
    Na tą chwilę mam konta firmowe w dwóch bankach, ale niestety jeden jest za duży
    i nie chce mi zaoferować dobrych kursów walut, drugi za mały, żeby mieć dobre kursy.
    Jeśli to ma znaczenie - średnio miesięcznie płacę ok 80tys GBP w 4-5 przelewach,
    pozostałe waluty 1-2 przelewy kwoty ok 20tys w każdej walucie.
    Pomożecie ???

  • 2. Data: 2008-10-29 22:20:04
    Temat: Re: Konto firmowe do płatności walutowych
    Od: sorden <s...@w...pl>

    marekqik wrote:

    > 80tys GBP w 4-5 przelewach,
    > pozostałe waluty 1-2 przelewy kwoty ok 20tys w każdej walucie.

    Wiem, ze w Millenium mozna negocjowac kurs powyzej 10tys. USD., moze tam ?

    --
    in

  • 3. Data: 2008-10-29 22:28:29
    Od: m...@p...onet.pl

    > Wiem, ze w Millenium mozna negocjowac kurs powyzej 10tys. USD., moze tam ?
    >
    > --
    > in
    W zasadzie wszędzie można, ale w fazie zalotów wygląda to w miarę różowo,
    później już nie.
    Może w jakimś banku można wynegocjować kurs na stałe (od tego co jest w tabeli
    jakiś % mniej)

  • 4. Data: 2008-11-06 05:45:36
    Od: "jay7" <j...@p...na.grupe.pl>

    marekqik wrote:
> [...]
    > przelewach,
    > pozostałe waluty 1-2 przelewy kwoty ok 20tys w każdej walucie.

    Wbrew pozorom Citi. Daje waluty bez marży za pomocą systemu on-line. Nie
    trzeba dzwonić i negocjować, po kursie bez marży można kupić każdą kwotę,
    nawet 10 USD. Do tego ryczałt miesięczny na przelewy zagraniczne (przy
    okazji, czy ktoś wie czy jakiś inny bank oferuje ryczałt na przelewy
    zagraniczne?).
    Żeby nie było, że to reklama, system bankowości elektronicznej jest
    kiepski - wolny, mało czytelny, niewygodny token z pinami, nie da się
    wydrukować zwykłego potwierdzenia przelewu (!). Przyzwyczajenie się zajmuje
    trochę czasu.

  • 5. Data: 2008-11-06 14:16:53
    Od: m...@p...onet.pl

> [...]
    > nawet 10 USD. Do tego ryczałt miesięczny na przelewy zagraniczne (przy
    > okazji, czy ktoś wie czy jakiś inny bank oferuje ryczałt na przelewy
    Co rozumiesz pisząc bez marży ??
    Bank ma kurs zakupu i sprzedaży, płacąc za granicę kupuję po kursie sprzedaży
    ale chciałbym taniej ;)

  • 6. Data: 2008-11-07 14:43:43
    Od: "jay7" <j...@p...na.grupe.pl>

    <m...@p...onet.pl> wrote:
    > Co rozumiesz pisząc bez marży ??
    > Bank ma kurs zakupu i sprzedaży, płacąc za granicę kupuję po kursie
    > sprzedaży
    > ale chciałbym taniej ;)

    Zawsze są dwa kursy, bo sam bank też kupuje i sprzedaje waluty po kursie
    kupna i sprzedaży. Ale jak jest ustalana tabela kursów dla klientów, bank
    przewiduje np. na cały dzień jaki będzie kurs i ustala "z górką" po jakim
    kursie sprzedawać klientom walutę i ją od nich kupować, tak aby zarobić.
    Dlatego też możesz na każdym euro i dolarze stracić po kilka groszy (tak!).
    Przy tradycyjnych negocjacjach dzwonisz do dealera, sprawdza on jaki jest
    kurs na rynku i również podaje ci kurs z pewnym (swoim) zarobkiem.

    W tej chwili dwa banki (chyba ze czegos nie wiem) oferuja kupno waluty bez
    marzy banku przez elektroniczne systemy - raczej niszowy Danske Bank oraz
    wlasnie Citi. Przykladowe kursy na 11/07/2008, godz. 15:43:
    USD sprzedaz 2.8657, kupno 2,8760
    EUR sprzedaz 3,6593, kupno 3.6693

  • 7. Data: 2008-11-07 15:34:16
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "jay7" <j...@p...na.grupe.pl> writes:

    > Zawsze są dwa kursy, bo sam bank też kupuje i sprzedaje waluty po kursie
    > kupna i sprzedaży.

    Zalezy jaki bank itd, ale normalnie to jednak bank kupuje na rynku, po
    kursie jednakowym dla kupna i sprzedazy (bo zeby jeden mogl kupic, to
    drugi musi za tyle samo sprzedac), koszty z tym zwiazane sa minimalne.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 8. Data: 2008-11-12 12:59:31
    Od: m...@p...onet.pl

    > Przykladowe kursy na 11/07/2008, godz. 15:43:
    > USD sprzedaz 2.8657, kupno 2,8760
    > EUR sprzedaz 3,6593, kupno 3.6693

    11/07/2008 czy 07/11/2008