  • 1. Data: 2009-05-04 12:26:05
    Temat: Konto firmowe - sp zoo
    Od: t...@g...com

    Witam,

    Obecnie prowadze DG ale bede się przeksztalcal w sp zoo. Do tej pory
    miałem konto firmowe w mbanku, ale mbank sp zoo nie prowadzi i odsyła
    do BRE banku (tam juz nie ma takich korzystnych warunkow do
    prowadzenia konta). Czy ktos sie orientuje jakie konto jest najlepsze
    (najtansze) dla sp zoo? ( generalnie konto ma sluzyc do rozliczen z
    kontrahentami i placenia wszelkiej masci podatkow, zalezy mi aby bylo
    tanie (darmowe przelewy zewnetrzne i do US, darmowe prowadzenie), nie
    musi byc zadnej karty do konta, dobrzy by bylo gdyby byla mozliwosc
    wplat gotowki na konto (bez oplat lub w miare niska), jakis limicik na
    rachunku tez by sie przydal)

    Wiem ,że wymagań jest sporo i trudno będzie im sprostać ale może macie
    jakieś propozycje który bank w moim wypadku byłby najlepszy

    Z tego co się orientowałem to VW bank wygląda ok, tylko ,że ma jeden
    zasadniczy minus - nie ma odziałów wieć mogą być trudności z wpłatą
    gotówki na konto (chyba ,że euronet zacznie uruchamiać wpłatomaty, co
    chyba ma nastapić w III/IV kwartale tego roku)

  • 2. Data: 2009-05-04 20:27:09
    Temat: Re: Konto firmowe - sp zoo
    Od: Krzysztof Drewicz <h...@w...gdzies.tam>

    On 2009-05-04, t...@g...com <t...@g...com> wrote:
    > Obecnie prowadze DG ale bede się przeksztalcal w sp zoo. Do tej pory
    > miałem konto firmowe w mbanku, ale mbank sp zoo nie prowadzi i odsyła
    > do BRE banku

    Hm, MultiBank nie ma nic dla ZOO?

    > Czy ktos sie orientuje jakie konto jest najlepsze (najtansze) dla sp zoo?

    Najtańsze != najlepsze. A księgową/księgowego pytałeś? (do DG to każde
    biuro Ci wystarczy do ZOO powinna już być jakaś osoba 'z uprawnieniami'
    i większym doświadczeniem).

    > ( generalnie konto ma sluzyc do rozliczen z
    > kontrahentami i placenia wszelkiej masci podatkow, zalezy mi aby bylo
    > tanie (darmowe przelewy zewnetrzne i do US, darmowe prowadzenie),

    A tych przelewów będzie (wychodzących) 1, 5 czy 50 dziennie? Tylko PLN
    czy też Euro i USD ? (a może CHF i GBP?)

    Raczej na rynku teraz nie znajdziesz za darmo takiego konta. Po prostu
    dla zoo to co opisałeś kosztuje i tylko kwestia tego jak dobrać aby
    płacić jak najmniej.

    > nie > musi byc zadnej karty do konta,

    Oj, tutaj to bym uważał, taka karta może nie raz uratować 4 litery gdy
    kontrahent nie chce Ci wystawić pro-forma, a pieniędzy ot tak sobie z
    rachunku spółki zoo nie przelejesz jak z DG.

    > dobrzy by bylo gdyby byla mozliwosc > wplat gotowki na konto

    Większe czy mniejsze kwoty tak planujesz? jak często? Swego czasu
    niektóre banki robiły 'numery' z hm. 'walutowaniem się' wpłaconych
    większych kwot i tak były one dostępne nie dziś a jutro (nawet jak
    o 8:00 wpłaciłeś).

    > Wiem ,że wymagań jest sporo i trudno będzie im sprostać ale może macie
    > jakieś propozycje który bank w moim wypadku byłby najlepszy

    I zapewne takiego nie znajdziesz, znajoma 'otwierająca' się spółka zoo
    w 2004 roku miała bodajże rachunki w 4 różnych bankach, bo tak było
    korzystniej (jeden z mini kredytem operacyjnym, jeden z kartami, jeden z
    opcją wpłaty gotówki, a jeden bo były _tanie_ przelewy do EU).

    > Z tego co się orientowałem to VW bank wygląda ok,

    To załóż w 2 bankach.

    > tylko ,że ma jeden
    > zasadniczy minus - nie ma odziałów wieć mogą być trudności z wpłatą
    > gotówki na konto

    Dodaj dowolny który masz blisko. Ja bym poszukał najbliższego (tylko się
    nie śmiać) Banku Spółdzielczego. Sporo mogą zaoferować otwierającej się
    spółce z o. o.

    kd,

    ps. czy mi się wydaje czy posiadanie zoo i 'kasy' (tj gotówki jako
    takiej w firmie) nie powoduje konieczności posiadania 'kasjerki',
    robienia raportów kasowych etc... Może wygodniej prowadzić DG tylko na
    potrzeby rozliczania zakupów gotówkowych i DG by Ci to refakturowało, a
    wtedy zostajesz z DG w mBiznes i masz wpłatomaty.

    --
    Krzysztof Drewicz
    Podsłuchane na pogrzebie: "Wiem, że to niezręcznie pytać o takie rzeczy w tej

  • 3. Data: 2009-05-04 20:52:55
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-05-04, Krzysztof Drewicz <h...@w...gdzies.tam> wrote:

    > Hm, MultiBank nie ma nic dla ZOO?

    AFAIK Multibank umożliwia obsługę wyłącznie spółek cywilnych/jawnych/partnerskich.

    [...]

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 4. Data: 2009-05-05 05:10:04
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > AFAIK Multibank umożliwia obsługę wyłącznie spółek cywilnych/jawnych/partnerskich.
    >
    > [...]
    jednym słowem osobowych, spółki kapitałowe nie są przez Multi (ani
    mBank) obsługiwane...

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 5. Data: 2009-05-05 08:31:29
    Od: t...@g...com

    On 4 Maj, 22:27, Krzysztof Drewicz <h...@w...gdzies.tam> wrote:

> [...]
    > chwili, ale przypominasz sobie, żeby on kiedykolwiek wspomniał coś o kodzie
    > źródłowym?"                         --- Charles Addams

    1)Tak jak zostało wspomniane w postach, multibank nie prowadzi spółek
    kapitałowych.
    2)Z księgową nie ma problemu - poprowadzi sp zoo
    3)przelewy tylko w PLN. Ilość wychodzących do 20 w miesiącu
    4)kwoty wpłat na rachunek od 1 tys do 10 tys max kilka razy w miesiącu

    Generalnie wolałbym mieć wszystko w jednym banku bo łatwiej jest nad
    wszystkim panować. O banku spółdzielczym nie pomyślałem, zresztą nie
    kojarzy aby w mojej okolicy taki był. Swoją drogą dość ciekawie
    wygląda Lukas Bank, tylko ,że nie mam jakoś do tej instytucji zaufania
    (ktoś może jest klientem lukasa?).

    W moim przypadku bardziej odowiednią forma prowadzenia firmy jest sp
    zoo niz DG, a raporty kasowe i tak robie majac DG

  • 6. Data: 2009-05-05 10:13:04
    Od: "Curious" <c...@m...pl>

    > jednym słowem osobowych, spółki kapitałowe nie są przez Multi (ani mBank)
    > obsługiwane...

    Niby Multi nie obsługuje sp zoo, ale dla mojego znajomego zrobili wyjątek.
    :)

  • 7. Data: 2009-05-05 11:16:32
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Niby Multi nie obsługuje sp zoo, ale dla mojego znajomego zrobili
    > wyjątek. :)

    wiem, że czasem robią wyjątki, ale mówimy o standardowej ofercie...

    --
    pozdrawiam
    RobertS