  • 1. Data: 2005-10-04 18:19:40
    Temat: Konto w GBP w NORDEA czy gdzie indziej ?
    Od: "spot" <s...@s...pl>

    Za jakiś czas zamierzam przelać pewną sumę z angielskiego konta, na swój r-k
    krajowy. W chwili obecnej posiadsam tylko rachunki w złotych, a jak wiadomo,
    kurs GBP może się zmieniać, toteż nie będąc naglony potrzebą pilnego
    podjęcia środków po ich przesłaniu na polski rachunek, doszedłem do wniosku,
    iz najkorzystniej założyć będzie konto walutowe, a już szczytem szczęścia
    byłby rachunek w GBP, gdyż będę mógł sprzedać walutę w najdogodniejszej dla
    mnie chwili.

    Jaka jest Wasza opinia n/t NORDEA lub innego banku (możecie jakiś polecić)
    oferującego konto w GBP ? Czy ewentualne przekazanie środków z GBP na PLN do
    tego lub zewnętrznego banku krajowego, wiązać się będzie z wileoma
    perturbacjami ?

    A może jednak lepiej przekazać od razu na PLN i mieć święty spokój ( i mniej
    pieniędzy?)

    Dziękuję za rady.

  • 2. Data: 2005-10-05 09:30:34
    Temat: Re: Konto w GBP w NORDEA czy gdzie indziej ?
    Od: "tomash" <t...@p...onet.pl>

    > A może jednak lepiej przekazać od razu na PLN i mieć święty spokój ( i
    > mniej pieniędzy?)
    >
    > Dziękuję za rady.

    zalezy od tego, czego oczekujesz
    wez pod uwage wysokosc oplaty miesiecznej za konto i jakosc obslugi (chociaz
    w tym przypadku nie bedziesz pewnie czestym goscem w oddziale)
    Jezeli na konto ma wplynac przelew z UK, to z wlasnego doswiadczenia radze
    Ci dowiedziec sie w banku w UK z jakimi bankami w PL twoj bank wspolpracje.
    Znaczy sie przelew do jakiego banu bedzie najtanszy.
    Ja przelewalem z Lloyda do Pekao SA i w sumie obcieli mi za ta usluge 42,75
    GBP. Natomiast jakbym mial konto w PKO BP to zaplacilbym tylko ZTCW 20 GBP.
    No i chyba lepiej zalozyc konto walutowe w GBP, po co tracic na
    przewalutowaniu, jezeli nie bedziesz teraz potrzebowal gotowki.

    tom

  • 3. Data: 2005-10-05 16:06:10
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    Użytkownik "spot"
> [...]
    >
    > Jaka jest Wasza opinia n/t NORDEA lub innego banku (możecie jakiś
    > polecić) oferującego konto w GBP ? Czy ewentualne przekazanie

    w Nordea Banku zalozysz sobie konto walutowe w GBP bez oplat
    polecam równiez konto normalne - place chyba 3 zl/mies
    przez internet w kazdej chwili (do 16:00) mozesz sobie przelac z
    walutowego na PLN lub odwrotnie po kursie jaki widzisz na stronie www
    (calkiem niezle kursy)

    Przy wiekszych kwotach mozesz sobie ponegocjowac kupno/sprzedaz waluty
    przez telefon - zawsze dadza kurs pare groszy lepszy. Lokatę tez na
    lepszy % mozna wynegocjowac
    *** blad ***