  • 11. Data: 2008-11-10 19:29:54
    Temat: Re: Konto w Niemczech - jaki bank?
    Od: NoName <n...@n...pl>

    Piotr C. pisze:

    > Naprawde aż tak źle?? Posługiwałem się Visą w wielu krajach (Hiszpania,
    > UK, Holandia) i myślałem że też jest to popularna karta w DE... dlaczego
    > tak uciekają od Visy? Pytam już z ciekawości...
    >
    > P.

    Oni nie uciejkaja oni tego gowna nie uzywaja.
    Wypukla nadaje sie tylko do rezerwacji ONLINE Biletow lotniczych Hoteli
    i Porno.

    No i jeszcze kredyty dla biedakow.

  • 12. Data: 2008-11-11 16:52:52
    Od: "xXx" <n...@o...pl>

    dlaczego

    > No jestem teraz w Bielefeld i tragedia. W takich sklepikach jak Plus,
    > Aldi czy podobnych - tylko GK i EC, czasem Maestro, w wiÄ&#65533;kszych
    > supermarketach to loteria. ZnalazĹ&#65533;em nawet 2 bankomaty z logo Visa. Ale
    > wszelkiej maĹ&#65533;ci automaty (bilety, znaczki, papierosy, wejĹ&#65533;ciĂłwki)
    nie
    > honorujÄ&#65533; Visy.
    >
    > Oni nie uciekajÄ&#65533;, oni jeszcze nie dobiegli.
    >
    > Polska, Czechy i w ogĂłle Europa Ĺ&#65533;rodkowa to raj kartowy!

    Mogę dodać że z płaceniem Visa na stacjach benzynowych nie ma problemu. Nie
    zdarzyła mi się jeszcze stacja która nie akceptowała Visy, choć nie wątpię że da
    się taką w jakiejś dziurze znaleźć. Płaciłem też Visa w Realu, ale już w Media
    Markt nie przyjęli. Bankomaty akceptujące Visa znalazłem.
    Tak więc zdecydowanie należy brać EC, bo tam gdzie jej nie biorą zawsze ma się
    polską kartę.

  • 13. Data: 2008-11-11 18:41:43
    Od: "kashmiri" <n...@n...com>

    "Tomasz Chmielewski" <t...@n...wpkg.org> wrote in message

> [...]
    > pocztowej; jak ma sie bank "tracycyjny", to wyciagi mozna sobie wydrukowac
    > samemu
    > - wiekszosc bankow standardowo wydaje karte maestro + EC: wiekszosc
    > sklepow przyjmuje wlasnie _tylko_ EC, i _nie_ przyjmuje kart kredytowych i
    > innych kart
    > - prowadzenie konta, przelewy, karta EC + maestro - darmowe w wiekszosci
    > bankow
    > - darmowe wyplaty przynajmniej z jednej sieci bankomatow to chyba kazdy
    > bank ma...
    > - aby zalozyc konto, bedziesz sie musial wybrac z wydrukowanymi papierami

    Czy trzeba podać adres zamieszkania albo korespondencyjny na terenie
    Niemiec, czy może być inny na terenie EU?
    Czy bank zamyka konto, jeżeli nie jest używane przez jakiś czas?

    Dzięki i pozdrawiam,
    k.

  • 14. Data: 2008-11-12 08:27:43
    Od: Pete <n...@n...com>

    xXx pisze:

> [...]
    > zdarzyła mi się jeszcze stacja która nie akceptowała Visy, choć nie wątpię że da

    Taki problem jest ze stacjami LPG, które w DE są z reguły dodatkowym
    interesem przy salonach sprzedaży/serwisach i tam co najwyżej tylko
    karty EC przyjmują.

    --
    Pete

  • 15. Data: 2008-11-13 16:31:00
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Bo udają, że mają Amerykę w de (to znaczy w czterech literach ;)
    Podobnie jak Francuzi zresztą.
    JaC

    -----

  • 16. Data: 2008-11-15 21:14:25
    Od: "kashmiri" <n...@n...com>

    "Piotr C." <k...@...m.a.i.l.com> wrote in message
    > sklepow przyjmuje wlasnie _tylko_ EC, i _nie_ przyjmuje kart kredytowych i
    > innych kart
    >
    > Czy taką kartą Maestro (rozumiem że płaska?) będę mógł płacić w Polsce czy
    > innych krajach Europy? [bo domyślam się, że np. w Azji już nie...]
    /.../

    W Azji płd i płd-wsch., jeżeli jest już terminal, to można normalnie płacić
    kartami Maestro. Bo jeżeli jakiś acquirer działa na rynku - a z reguły
    acquirerami są tam duże banki - to obsługuje zarówno Visę, jak i MC.

    k.