  • 1. Data: 2006-09-27 17:12:08
    Temat: Konto w obcym (k)raju a wyplaty w Polsce
    Od: "joan" <g...@o...eu>

    Witam!
    Ciekawi mnie pewna hipotetyczna sytuacja. Powiedzmy, ze zakladam sobie
    rachunek w jakims raju podatkwym, albo w jakimkolwiek kraju na swiecie, na
    przyklad gdzies w Azji, czy Ameryce, gdziekolwiek. Zarobione pieniadze
    przelewam na to konto. Nagle w Polsce musze skorzystac z tych pieniedzy.
    Jaka jest szansa, ze o przelewie z jakiegos dziwnego obcego kraju na konto
    polskie dowie sie na przyklad Urzad Skarbowy i zacznie zglebiac moja kariere
    zawodowa oraz analizowac moje dochody? A jesli nie przelewam tych pieniedzy,
    tylko wyplacam je w bankomacie? Czy to jest jakos kontrolowane, ze z danego
    bankomatu wyplacono dana kwote za pomoca jakiejs dziwnej karty nalezacej do
    X?
    Pozdrawiam,
    joan

  • 2. Data: 2006-09-27 17:47:05
    Temat: Re: Konto w obcym (k)raju a wyplaty w Polsce
    Od: "wk" <b...@p...onetABC.pl>

    "joan" <g...@o...eu> wrote in message news:efebdl$ae4$1@news.onet.pl...
> [...]
    > rachunek w jakims raju podatkwym, albo w jakimkolwiek kraju na swiecie, na
    > przyklad gdzies w Azji, czy Ameryce, gdziekolwiek. Zarobione pieniadze
    Rozumiem ze zarobione "na czarno", bo w innym przypadku pracodawca
    odprowadza podatki.

> [...]
    > wyplacam je w bankomacie? Czy to jest jakos kontrolowane, ze z danego
    > bankomatu wyplacono dana kwote za pomoca jakiejs dziwnej karty nalezacej
    US nie ma nic do tego ze ktos wyplaca z bankomatu kase zagraniczna karta.
    Takze zarabiajac na czarno i wplacajac kase na swoje konto w Polsce mozesz
    byc prawie pewny ze US sie nie przyczepi. Chyba ze numer rachunku jest znany
    urzedowi, np. z NIP-3.

    Rozwin, o co Ci chodzi bo nie bardzo rozumiem.

    pozdrawiam, wk

  • 3. Data: 2006-09-27 18:08:33
    Od: "*piotr'ek*" <piotr*eknusun@gazetaskasuj.pl>

    > Rozumiem ze zarobione "na czarno", bo w innym przypadku pracodawca
    > odprowadza podatki.

    Są kraje/raje bez podatków. A pieniądze wypłacasz kartą QNSRFOY wydaną przez
    bank VUZPLD. Skarbówka może se co najwyżej pogooglować w celu znalezienia
    siedziby banku co najwyżej.

    *piotr'ek*

  • 4. Data: 2006-09-28 19:08:16
    Od: "joan" <g...@o...eu>

> [...]
    > znany urzedowi, np. z NIP-3.
    >
    > Rozwin, o co Ci chodzi bo nie bardzo rozumiem.

    No wiec chodzi o to, ze Polak ma obowiazek poinformowac o posiadanym koncie
    zagranicznym, o ile
    to konto jest poza UE. (moze sie myle, ale chyba nadal obowiazuja te
    przepisy, o ile chodzi o konto np w
    Chinach a juz tym bardziej w tzw "rajach podatkowych")
    I teraz, powiedzmy mam konto na Seszelach, przyjezdzam do Polski, wyciagam
    pieniadze za pomoca bankomatu
    ktory akceptuje karty VISA, zalozmy, ze mam karte debetowa do tego konta w
    tym systemie. I pojawia sie pytanie
    w jaki sposob odbywa sie komunikacja z moim bankiem na Seszelach? Bo chyba
    po drodze jest polski bank - wlasciciel
    bankomatu, a wiec ktos w tym banku obslugujacy rozliczenia, moze pozniej
    zobaczyc ze ob. Kowalski ma konto w
    raju podatkowym i informuje o tym Urzad Skarbowy.
    Podobnie przy przelewach, zalozmy ze zrobie przelew do polskiego banku, w
    razie jakies kontroli US pyta sie np polskiego
    banku o dane Kowalskiego i np polroczny zapis transakcji na jego koncie,
    wtedy zapewne moze sie dowiedziec, ze na konto
    Kowalskiego przyszly pieniadze z raju podatkowego i Kowalski idzie siedziec
    :)

    pozdrawiam

  • 5. Data: 2006-09-28 19:20:42
    Od: "*piotr'ek*" <piotr*eknusun@gazetaskasuj.pl>

    > No wiec chodzi o to, ze Polak ma obowiazek poinformowac o posiadanym
    > koncie zagranicznym,

    Sorki, ale ja tego konta nie zakładałem w PL i w momencie jego zakładania
    nie podlegałem polskiemu prawu.

    > Bo chyba po drodze jest polski bank - wlasciciel
    > bankomatu, a wiec ktos w tym banku obslugujacy rozliczenia, moze pozniej
    > zobaczyc ze ob. Kowalski ma konto w
    > raju podatkowym

    Bank otrzymuje wyłącznie informacje o tym, że transakcje należy autoryzować,
    bo jest poprawna - w skrócie. I wie, że z karty o numerze X zostało w dniu Y
    wypłacone Z. Transakcja była prawidłowo autoryzowana.
    W skrócie wygląda to tak
    1. Bankomat odczytuje dane z karty+pin
    2. Wystawca (visa, mc, pc) karty autoryzuje transakcje
    3. Bankomat wypłaca kasę
    Bank wie to co napisałem powyżej.

    Za co?

    *bank*

  • 6. Data: 2006-09-28 21:17:37
    Od: zbihniew <z...@a...me>

    Użytkownik joan napisał:
    [cut]

    E tam. Nawet gdyby teoretycznie bank, który wydaje dziengi otrzymywał i
    przechowywał informację o nazwisku na karcie i na jej podstwie ktoś w US
    bawiłby się w jakiś szpiegostwo, to jeśli chcesz mieć spokój ducha zamów
    sobie kartę z jakimś udziwnionym nazwiskiem. Pytanie na ile banki Ci
    pozwolą, ale myślę, że nawet w niejednym polskim inicjały "J K" (miast
    "JAN KOWALSKI") by przeszły. Sam mam na kartach nazwisko w trzech
    różnych formach ;)

  • 7. Data: 2006-09-28 23:28:27
    Od: Adam <d...@t...pl>

    Dnia Thu, 28 Sep 2006 21:20:42 +0200, *piotr'ek* napisał(a):

    > Sorki, ale ja tego konta nie zakładałem w PL i w momencie jego zakładania
    > nie podlegałem polskiemu prawu.

    Abstrahując od tego czy taki przepis w ogóle istnieje to Twój argument jest
    zupełnie bez sensu.

    Adam

  • 8. Data: 2006-09-29 16:18:21
    Od: "*piotr'ek*" <piotr*eknusun@gazetaskasuj.pl>

    > Abstrahując od tego czy taki przepis w ogóle istnieje to Twój argument
    > jest
    > zupełnie bez sensu.

    Bo?

    *

  • 9. Data: 2006-10-01 20:34:32
    Od: "KaShMiRi" <x...@x...pl>

    Użytkownik "*piotr'ek*" <piotr*eknusun@gazetaskasuj.pl> napisał w wiadomości

    > Bo?

    A obywatelem Polski jesteś? Owszem, bank na Seszelach pod polskie prawo nie
    podpada. Ale ty - owszem.

  • 10. Data: 2006-10-03 17:52:14
    Od: "*piotr'ek*" <piotr*eknusun@gazetaskasuj.pl>

    > A obywatelem Polski jesteś? Owszem, bank na Seszelach pod polskie prawo
    > nie podpada. Ale ty - owszem.

    Nadinterpretacja, bo tak myśląc, to będąc w Holandii nie wolno mi marychy
    zajarać, a przebywając w UK musiałbym prawą stroną drogi jeździć.

    *