  • 1. Data: 2008-02-22 22:41:42
    Temat: Konto we Francji - które?
    Od: "kashmiri" <k...@i...pl>

    Witam,

    Będę potrzebował założyć konto we Francji.

    Chciałbym tylko, żeby założenie i prowadzenie było bezpłatne i żeby była
    obsługa online (to chyba standard). Nie potrzebuję żadnych ekstra kart itd.

    Jak do tej pory znalazłem tylko Boursorama Banque (www.boursorama.com), ale
    nie wiem, czy to w ogóle jakaś wiarygodna instytucja.

    Ktoś wie cokolwiek?

    Pozdrawiam,

    k.

  • 2. Data: 2008-02-23 15:16:32
    Temat: Re: Konto we Francji - które?
    Od: "kashmiri" <k...@i...pl>

    Użytkownik "kashmiri" <k...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Jak do tej pory znalazłem tylko Boursorama Banque (www.boursorama.com), ale
    > nie wiem, czy to w ogóle jakaś wiarygodna instytucja.

    /.../

    Sorki za zamieszanie, już znalazłem ostatni ranking:
    http://fr.biz.yahoo.com/finance_personnelle/moins_ch
    er/banque.html
    Czyli rzeczywiście Boursorama Banque wychodzi najtaniej - tyle że tak naprawdę ta
    cała firma to raczej dom aukcyjny, więc mam wątpliwości.

    Kolejny w rankingu jest Banque Populaire Atlantique, z tym że ma niewielką sieć
    oddziałów (tylko w 5 departamentach)

    Dalej niektóre oddziały Crédit Agricole, ponoć też tanio, ale nie udało mi się
    znaleźć taryfy opłat i prowizji.

    Coopa Banque też zakłada i prowadzi konta za darmo i do tego ma ciekawe zasady
    etyczne (a la Cooperative Bank w Wlk Brytanii), ale ich strona www to koszmarek.

    Dalsze w rankingu (Banque Postale, itd.) już nie są bezpłatne.

    Dodam jeszcze, że Axa Banque zakłada konta osobom z zagranicy - nawet otrzymałem
    pocztą formularz wniosku - ale pobierają opłatę za prowadzenie konta.

    Ktoś jeszcze ma jakieś ciekawe doświadczenia?

    Pozdrawiam,

    K.

  • 3. Data: 2008-02-23 17:45:52
    Od: aceJacek <a...@w...olewaczers.eu.org.invalid>

    Dnia Fri, 22 Feb 2008 22:41:42 -0000, kashmiri napisiał:
    > Będę potrzebował założyć konto we Francji.

    Znajoma przeniosła sie zawodowo do Francji i twierdzi, że ich system bankowy
    to jakas mega-komuna. Rozpieszczona tutaj bankowością elektroniczną (mBank,
    BZWKB) trafiła na mega-molochy, które funkcjonalnością nie dościgają nawet
    starego Citibanku.

    Ogólnie: nie znalazła żadnych darmowych kont, wszystko jest słono płatne,
    działa potwornie wolno (w sensie podgląd opedacji, widoczność blokad na
    kontach), zero usług dodarkowych (jakieś portfele finansowe, markety obligacji,
    lokat).

    Gdy będę miał okazję z nią porozmawiać, zamieszczę na grupie listę banków
    i obserwacji, które przez rok czasu poczyniła.

    zdrówka życzę, aceJacek

    --
    http://olewaczers.eu.org
    ...a na zewnątrz jest 6.9 st.C

  • 4. Data: 2008-02-23 18:01:54
    Od: "kashmiri" <k...@i...pl>

    Użytkownik "aceJacek" <a...@w...olewaczers.eu.org.invalid> napisał w
    wiadomości news:slrn.pl.fs0muf.764.acejacek@olewaczers.eu.org..
    .
> [...]
    >
    > Gdy będę miał okazję z nią porozmawiać, zamieszczę na grupie listę banków
    > i obserwacji, które przez rok czasu poczyniła.

    Dzięki że mi to piszesz, w takim razie zostawię sobie konto polskie, niech
    mi Francuzi przelewają kasę za granicę, nie będę życia marnował!

    dzięki jeszcze raz - ale napisz, jak będziesz jakieś szczegóły, na pewno
    ktoś skorzysta.

    Pozdr.

    k.