  • 21. Data: 2009-05-04 11:57:13
    Temat: Re: Korzyści dla Polski z przystąpienia do UE
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@x...wp.pl>

    "DJ" <d...@p...onet.pl> pisze:

> [...]
    > pokolenia pracujaca w rentownych firmach powinna dotowac te 2/3 pracujace w
    > nierentownych kopalniach, hutach, cementowniach, elektrowniach? Mnie to
    > zawsze zloscilo, ze z moich pieniedzy dotowalo sie gornikow, hutnikow,
    > stoczniowcow, kolejarzy itd. A kolejne rzady zamiast cos z tym zrobic to nie
    > robily nic, bo sie baly, ze ci ludzie wyjda na ulice. Mase ludzi ma wlasna
    > dzialanosc i jak sobie nie radzi to nikt im nie pomaga. Zmieniaja profil
    > dzialalnosci, zmniejszaja koszty itd, zeby wychodzic na plus. A tutaj po
    > prostu wszyscy maja sie zlozyc, bo jak nie to wyjdziemy na ulice.

    Kiedy proponujesz pozamykać kopalnie żeby przestać dopłacać do emerytur
    górniczych?

    --
    Andrzej Adam Filip : Twoje pieniądze. Twoje ryzyko. Twój zysk *albo* strata.
    śmiejmy się z głupich, choć i przewielebnych

  • 22. Data: 2009-05-04 12:06:55
    Od: "Emka" <e...@o...eu>

    "Gan" <s...@o...pl> napisał w wiadomości news:gtmkbq$7cr$1@news.onet.pl...

    > Mam na myśli to, że od kilku lat dotacji nie było. Bezpośrednią przyczyna
    > upadłości stoczni jest konieczność zwrotu otrzymanej pomocy a nie brak
    > kolejnej dotacji.

    No cóż. Jak się pożycza, to zazwyczaj trzeba oddać.

    > Z tej trójki najlepiej funkcjonuje stocznia Gdańsk jeżeli chodzi o
    > przykład.

    Funkcjonuje, bo w odpowiednim czasie została sprywatyzowana.

    > Poza tym te miliardowe dotacje tak chętnie przywoływane przez media to
    > przede wszystkim zwolnienia z podatków, czy zabezpieczenia a nie gotówka
    > do ręki.

    ROTFL :)
    A co to za różnica? Wiesz, ja też bym chciała, żeby moja firma była
    zwolniona z podatków, ZUSów i innych obowiązkowych pierdół. W zupełności mi
    to wystarczy, nie potrzebuję gotówki do ręki :)

    Pozdrawiam
    Emka

  • 23. Data: 2009-05-04 12:08:26
    Od: "Gan" <s...@o...pl>

> [...]
    > zwolniona z podatków, ZUSów i innych obowiązkowych pierdół. W zupełności
    > mi to wystarczy, nie potrzebuję gotówki do ręki :)

    ROTFL właścicielem Twojej firmy jest państwo? czy może prowadzisz firmę w
    przemyśle stoczniowym, że tak się boisz konkurencji ze strony stoczni?

  • 24. Data: 2009-05-04 12:15:16
    Od: "Emka" <e...@o...eu>

    Użytkownik "Gan" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

    > ROTFL właścicielem Twojej firmy jest państwo?

    Opad rąd :/
    A co ma piernik do wiatraka? Jak państwowa, to można walić w nią nasze
    wspólne, państwowe pieniądze?
    To stocznia ma wypracowywać zysk dla budżetu, a nie odwrotnie. A jeśli nie
    jest w stanie - sprzedać albo zaorać.

    > czy może prowadzisz firmę w przemyśle stoczniowym, że tak się boisz
    > konkurencji ze strony stoczni?

    Nie boję się konkurencji ze strony stoczni, bo to nie jest moja "działka",
    aczkolwiek stocznie bywają moim klientem.
    Natomiast jako przedsiębiorcy nie podoba mi się dotowanie kolosów na
    glinianych nogach z pieniędzy moich - jako przedsiębiorcy i moich - jako
    zwykłego podatnika. Nie wiem, co w tym jest trudnego do pojęcia.

    Pozdrawiam
    Emka

  • 25. Data: 2009-05-04 12:29:21
    Od: "Endriu" <nmp3(wytnij to)@interia.pl>

    > Endriu, twoich hut nie zamknęli z powodu UE, tylko dlatego, że nie dało
    > się w
    > nieskończonośc do nich dokłądac... a twoi koledzy dostali szansę i mogli
    > pojechac za chlebem, zamiast sączyc browara przed sklepem osiedlowym i
    > robic
    > drobne włamy... to aż zadziwiające, że miłośnik upeeru pusuwa takie
    > kity... to
    > czego ty chcesz, powrotu socjalizmu?

    Ja bym chciał żeby Tata kosztował 7000 PLN Wtedy nie trzeba by było zamykać
    kopalń stoczni i hut...... Niestety aby to uzyskać należało by trochę
    anatolowskich Unijnych biurokratów na zbity pysk powypierdalać....

    Cynizm przeistoczony w marnotrawstwo...
    http://waldemar-rajca.blog.onet.pl/2,ID371700310,RS1
    ,index.html

    "[...] Właśnie w Indiach (kto by pomyślał jeszcze dwadzieścia lat temu!)
    wyprodukowano samochód przypominający "cinquecento". Wiecie państwo- miej
    więcej ile tam kosztuje ten nowy samochód? Niecałe 7000 złotych!!!! Przy
    korzystnym kursie złotego - 6700, 6700 zł..
    Producenci samochodu TATA twierdzą, że żeby wejść na rynek europejski, z
    uwagi na przepisy wspólnoty (komunizmu europejskiego) cena musi wynosić-
    uwaga!- 27300 złotych(???!!!!).
    To dopiero jest skala strat jakie ponosimy przystępując do komunizmu
    europejskiego.. Wymogi , dyrektywy, biurokracja, podatki,
    marnotrawstwo.[...]".

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 26. Data: 2009-05-04 12:30:34
    Od: "Gan" <s...@o...pl>

    > Opad rąd :/
    > A co ma piernik do wiatraka? Jak państwowa, to można walić w nią nasze
    > wspólne, państwowe pieniądze?

    Chodzi mi o to, że te pieniądze płacone by były z jednej kieszeni państwa do
    drugiej. Sytuacja jest jednak troszkę inna niż relacja przedsiębiorcy
    prywatnego do państwa.
    Zgodzę się - nie powinno "walić" się pieniędzy a jeżeli już tak się stało to
    pieniądze powinny byc przeznaczone na restrukturyzację a nie przejadanie.
    Sprawa dotyczy jednak dotacji sprzed 5 lat - warto mieć to na uwadze.
    Teraz spórz na sprawę szerzej i powiedz - czy uczciwym jest, że zachodnie
    stocznie nie muszą oddawać dotacji które dostały z budżetów? Czy dotacje dla
    banków czy branży motoryzacyjnej są OK?

    > Natomiast jako przedsiębiorcy nie podoba mi się dotowanie kolosów na
    > glinianych nogach z pieniędzy moich - jako przedsiębiorcy i moich - jako
    > zwykłego podatnika. Nie wiem, co w tym jest trudnego do pojęcia.

    Nic trudnego do pojęcia - upraszczasz i idziesz bardzo wygodnym schematem.
    Ja nie piszę, że nie rozumiem Twojego stanowiska, ja się z nim po prostu nie
    zgadzam.

    > Pozdrawiam
    > Emka

    Pozdrawiam

  • 27. Data: 2009-05-04 12:33:18
    Od: "Dieter" <d...@a...pl>

    A co myslisz o dotowaniu bankow w USA i UE? Dodam, ze nie chodzi tutaj o 4
    mld ale o sporo wiecej.

    D.

  • 28. Data: 2009-05-04 12:38:42
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    > Chodzi mi o to, że te pieniądze płacone by były z jednej kieszeni państwa
    > do drugiej. Sytuacja jest jednak troszkę inna niż relacja przedsiębiorcy

    Ta "jedna kieszeń" zaczyna się w mojej kieszeni - w Twojej może nie jeżeli
    jesteś pracownikiem budżetu lub co gorsze politykiem...
    --
    marfi

  • 29. Data: 2009-05-04 12:50:36
    Od: "Endriu" <nmp3(wytnij to)@interia.pl>

> [...]
    > kopalń stoczni i hut...... Niestety aby to uzyskać należało by trochę
    > anatolowskich Unijnych biurokratów na zbity pysk powypierdalać....

    I przypowminam ci że w "centrum" tej twjej "sprawiedliwej unii" czyli w
    Niemczech nowy średnij klasy samochód kosztuje 7000 euro przy niemieckich
    zarobkach 2000 Euro - czyli mniej więcej tak jak w Indiach.

    U nas zaś nowy średniej klasy samochód też kosztuje około 7000 Euro ale
    średnie zarobki sięgają 2000 ALE PLN !!!!!!!!. I tu jest ta zasadnicza
    kurewska różnica dzięki której 95% nowych samochodów produkowanych w Polsce
    idzie na EKSPORT !!!!!!

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 30. Data: 2009-05-04 12:52:03
    Od: "Endriu" <nmp3(wytnij to)@interia.pl>

    > I przypowminam ci że w "centrum" tej twjej "sprawiedliwej unii" czyli w
    > Niemczech nowy średnij klasy samochód kosztuje 7000 euro przy niemieckich
    > zarobkach 2000 Euro - czyli mniej więcej tak jak w Indiach.

    mówię tu oczywiście o stosunku zarobek - cena samochodu.

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/