  • 1. Data: 2004-08-31 18:26:19
    Temat: Korzystne ulokowanie pieniążków - gdzie, co, jak?
    Od: Gree <g...@o...pl>

    Witam!

    Wraz z małżonką mamy do dyspozycji pewną odłożoną sumę pieniążków -
    około 60000 PLN. Obecnie zastanawiamy się co z taką sumą najlepiej
    zrobić - gdzie ulokować aby najwięcej zyskać :) Nie jesteśmy "mocni" w
    temacie korzystnego lokowania pieniążków - dlatego też pytam fachowców :)
    Niestety ograniczeniem jest czas - nie jesteśmy w stanie określić kiedy
    te pieniążki będą potrzebne - obecnie wiemy, że możemy je zamrozić na
    czas jednego/dwóch miesięcy a co dalej to się okaże. Aha - jeśli to coś
    zmienia to pieniążki te mają zostać w przyszłości przeznaczone na
    mieszkanie :)
    Jakieś propozycje? Z góry dziękuję za pomoc.

    Gree

  • 2. Data: 2004-08-31 18:35:47
    Temat: Re: Korzystne ulokowanie pieniążków - gdzie, co, jak?
    Od: "Seba_Fan" <S...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Użytkownik "Gree" <g...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > mieszkanie :)
    > Jakieś propozycje? Z góry dziękuję za pomoc.

    Rynek pięniężny poprzez TFI - fundusz inwestycyjny rynku pieniężnego.
    Najlepiej DWS albo UnionInvestment

  • 3. Data: 2004-08-31 19:27:49
    Od: "Kali-NKA" <k...@p...USUNwp.pl>

    > Jakieś propozycje? Z góry dziękuję za pomoc.

    Najlepsze są znane fundusze. Na tej grupie najlepiej znany jest fundusz
    zolkiewski.pl

  • 4. Data: 2004-08-31 19:36:02
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Kali-NKA" <k...@p...USUNwp.pl> napisał w wiadomości

    > Na tej grupie najlepiej znany jest fundusz
    > zolkiewski.pl

    Z tym, że jego notowania nieco ostatnio podupadły, zwłaszcza, jak sam
    właściciel oświadczył publicznie, że nie jest właścicielem, a fundusz nie
    jest funduszem i to na tej samej stronie funduszu, gdzie dzień wcześniej
    pisał, że jest funduszem, a on zarządza nim.

  • 5. Data: 2004-08-31 20:36:38
    Od: Gree <g...@o...pl>

    *Dnia*: 2004-08-31 21:27
    *Kali-NKA* napisał(a):

    > Najlepsze są znane fundusze. Na tej grupie najlepiej znany jest fundusz
    > zolkiewski.pl

    Hmm... przeczytałem bodajże 2 posty na tej grupie związane z tymże
    funduszem i napiszę - nie dziękuję ;)

    Gree

  • 6. Data: 2004-08-31 22:08:44
    Od: MadziaMa <m...@b...pl>

    On Tue, 31 Aug 2004 21:27:49 +0200, "Kali-NKA"
    <k...@p...USUNwp.pl> wrote:

    >Najlepsze s? znane fundusze. Na tej grupie najlepiej znany jest fundusz
    >zolkiewski.pl

    jestes mi winny za czyszczenie oplutego monitora
    (oplutego oczywiscie ze smiechu - juz konczylem spokojnie przegladac
    grupe a tu taki wesoly rodzynek ;-)

    pozdrawiam,
    Cyb (z konta innego)

  • 7. Data: 2004-09-01 06:10:11
    Od: "Waldek" <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > te pieniążki będą potrzebne - obecnie wiemy, że możemy je zamrozić na
    > czas jednego/dwóch miesięcy a co dalej to się okaże. Aha - jeśli to coś

    Fundusze rynku pienieznego. Porownaj stopy zwrotu np na bankier.pl i wybierz
    najefektywniejszy oraz taki ktory pobiera najnizsze oplaty manipulacyjne.
    Korzystajac z SFI w mBanku (trzeba miec tam zalozone eKonto) nie bedziesz
    musial placic tej oplaty ma to znaczenie zwlaszcza w tak krotkim okresie
    inwestycyjnym. Z funduszu pieniadze mozesz zabrac praktycznie od razu.

    Pozdr.
    Waldek

  • 8. Data: 2004-09-01 06:10:31
    Od: "KRzysiek" <a...@b...pl>

    Czyli kasa musi byc raczej dostepna w krotkim czasie - tak jak ktos juz
    wczesniej wspomnial zerknij na fundusze inwestycyjne rynku pienieznego - jak
    masz konto w mBanku to tam mozesz bez prowizji nabyc takie jednostki
    udzialowe w SFI.
    Ew. zrob przeglad lokat miesiecznych w roznych bankach i porownaj z
    miesieczna stopa zwrotu z najlepszego funduszu RP

    wszystkie te dane masz dostepne na wiekszosci portali np. onet., interia, wp

    pozdr.
    Krzysiek

  • 9. Data: 2004-09-01 06:29:09
    Od: "ROBBO 2" <r...@o...pl>

> [...]
    > musial placic tej oplaty ma to znaczenie zwlaszcza w tak krotkim okresie
    > inwestycyjnym. Z funduszu pieniadze mozesz zabrac praktycznie od razu.

    Ja tak przegladam te fundusze i sie zastanawiam niby po co wplac tam kase ?
    Zyski moze i lepsze od emaxa ale .... zalezne zapewne od poziomu stop i
    lokat. Pozatym czy akurat traminy w ten najlepszy
    Srednia zysk do emaxa to 1-1,5% rocznie. Gra nie warta swieczki.
    To ja proponuje juz poszukac banku z wysokim rorem lub lokatami 5,5-6%% przy
    tej sumie jest realne.
    Mozna tez poszukac lokat O/N, jesli termin bylby dluzszy to nawet obligacje
    na 7,0-7,2% sa ciekawe.
    W wypadku 2 i 4 latek koszt sprzedazy przed terminem to 1zl wiec na 3
    miesiece sie nie oplaca ale juz na pol roku
    mamy 2,5% pewnego zysku to i tak lepiej jak mbank. W gre wchodzi jeszcze np
    OKO ING 5,25% avista (bez oplat)

  • 10. Data: 2004-09-01 06:30:46
    Od: "ROBBO 2" <r...@o...pl>

> [...]
    jak
    > masz konto w mBanku to tam mozesz bez prowizji nabyc takie jednostki

    Tiaa tylko musi najpier mnie konto w mbanku (1 miesiac minimum) a potem
    umowe SFI :)

> [...]
    > miesieczna stopa zwrotu z najlepszego funduszu RP
    > wszystkie te dane masz dostepne na wiekszosci portali np. onet., interia,

    Przy 60 tys mozna juz ponegocjowac, mozna tez zainteresowac sie kontem
    avista z lokatami O/N