-
11. Data: 2019-02-05 15:09:45
Temat: Re: Kosztowna pomyłka
Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)
Tomaszek <t...@o...pl> writes:
> W dniu 2019-02-05 o 11:20, Miroo pisze:
>> Bo nie woła się o cofnięcie przelewu, tylko o zwrot poniesionych kosztów
>> spowodowanych wadą interfejsu użytkownika.
>
> Wadą interfejsu użytkownika jest to, że użytkownik popełnił błąd? Ciekawe...
Może być. W końcu po coś są te rozważania o UX i innych takich.
KJ
--
http://stopstopnop.pl/stop_stopnop.pl_o_nas.html
Zuzanka najwyraźniej pełni obowiązki Albina Siwaka w tej ekipie...
(C) Slawek Kotynski w dyskusj nt. pl.whatewer.SETI@home...
-
12. Data: 2019-02-05 18:59:43
Temat: Re: Kosztowna pomyłka
Od: Grzexs <g...@u...pl>
>> Bo programista pisał na umowę-zlecenie?
>>
>> Reklamuj. A nuż się uda. Jak się nie uda, to zawiń się stamtąd, jest
>> tyle innych fajnych banków :)
>>
>
> Próbowałem reklamować. Odpowiedzieli, że przelewu nie da się cofnąć,
> został wykonany zgodnie z moim zleceniem.
> Tak naprawdę, to sam nie wiem, dlaczego jeszcze w tym banku mam konto. I
> to w zasadzie główne! Chyba tylko z powodu Kantoru Aliora. Ale teraz
> przyszedł Revolut, więc już nawet ten pretekst odpadł. Dzisiejsze
> stracone 50 zł zdopingowało mnie do wyniesienia się z tego banku. ;)
Nie próbuj, tylko reklamuj. Złóż oficjalną reklamację zachowując
wszelkie wymogi formalne. I reklamuj nie stratę, a nieprawidłowe
działanie serwisu www. Jeśli możesz, zasymuluj podobną sytuację i
zilustruj to albo filmem, albo wieloma zrzutami ekranu wszystkich
kroków. Nigdzie nie jest napisane, że konto docelowe musi być ustawione
po ustawieniu źródłowego, a nie przed.
Ja się wyniosłem TMobile, bo mnie ten fioletowy kolor drażnił okrutnie.
--
Grzexs
-
13. Data: 2019-02-05 20:08:10
Temat: Re: Kosztowna pomyłka
Od: z <...@...pl>
W dniu 2019-02-05 o 14:16, Liwiusz pisze:
> W dniu 2019-02-05 o 14:14, Tomaszek pisze:
>> W dniu 2019-02-05 o 11:20, Miroo pisze:
>>> Bo nie woła się o cofnięcie przelewu, tylko o zwrot poniesionych kosztów
>>> spowodowanych wadą interfejsu użytkownika.
>>
>> Wadą interfejsu użytkownika jest to, że użytkownik popełnił błąd?
>> Ciekawe...
>
> Może być współwina banku i użytkownika. Ale to takie luźne dywagacje,
> wątkotwórca musiałby pokazać na jakimś nagraniu jak to w rzeczywistości
> wyglądają te samowolne zmiany, bo opierać się na jego wiarygodności nie
> ma co.
>
Pewnie. Bo wiarygodność i uczciwość "instytucji zaufania publicznego"
zobowiązuje? ;-)
Na wyłudzenia i oszustwa są paragrafy. Będą się tłumaczyć błędem systemu.
A tymczasem lista wyboru reagująca na kręcenie scrolem myszki gdy kursor
jest gdzie indziej spełnia znamiona zamierzonego, świadomego działania...
z
-
14. Data: 2019-02-06 09:27:21
Temat: Re: Kosztowna pomyłka
Od: Akarm <a...@w...pl>
W dniu 2019-02-05 o 18:59, Grzexs pisze:
>
> Nie próbuj, tylko reklamuj.
>
Napisałem.
Namówiłeś mnie. :D
--
Akarm
http://bykom-stop.cba.pl/
Nie trawię chamstwa, nieuctwa, bydła wszelakiego
-
15. Data: 2019-02-08 12:48:26
Temat: Re: Kosztowna pomyłka
Od: Akarm <a...@w...pl>
W dniu 2019-02-06 o 09:27, Akarm pisze:
>
> Napisałem.
>
Reklamacji nie mogą uznać, albowiem wszystkie przelewy wykonane zostały
prawidłowo.
Pani odpisująca skrzętnie pominęła fakt zamiany ustawionego przeze mnie
rachunku docelowego na walutowy.
Dodatkowo, w tym samym piśmie, poprosiła o sprecyzowanie, które rachunki
walutowe chcę zamknąć. Bo napisałem zupełnie niezrozumiale dla
pracowników banku, że proszę o likwidację wszystkich rachunków
walutowych. :D
Czy w bankach pracują wyłącznie debile? ;)
--
Akarm
http://bykom-stop.cba.pl/
Nie trawię chamstwa, nieuctwa, bydła wszelakiego
-
16. Data: 2019-02-08 13:04:56
Temat: Re: Kosztowna pomyłka
Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>
Popierdółki chyba jakoś inwestują w kretynizm, mi tak CA odpisało na reklamację, że
wszystko mi opadło i już siły kopać się z koniem nie miałem. Więc sądzę, że jest w
tym jakaś metoda.
Poproś o rozwiązanie umowy, to zrozumieją, chyba że jednak złotówkowe chcesz
zostawić, wtedy trzeba im numery zamykanych kont wypisać.
Dyspozycja powinna być jednoznaczna, bo przecież PLN to też waluta, nie? ;>
Z p.r.h.n. pamiętam historię, jak to plus nie chciał zablokować wszystkich numerów
premium z danego zakresu i kazali podawać po jednym, które numery chce się
zablokować. Dostali 10000 maili z jednym numerem w każdym - zadziałało.
Albo napisz jeszcze reklamację do reklamacji i każ się odnieść do tego podmieniania
rachunków. Wskaż wyraźnie, że to jest problem, a nie to, że przelewy były źle
wykonane.
I nie zapomnij dopisać wzmianki o Rzeczniku Finansowym i UOKiK.
Ale to nie jest przypadłość wyłącznie popierdółek.
"Jakość" mLinii jest legendarna, trzy razy zadzwonisz - masz szansę na trzy różne
odpowiedzi.
Ale i w milku w toku korespondencji wewnętrznej drugi "konsultant" potrafił napisać
co innego niż pierwszy, potem ten pierwszy za drugiego przepraszał - ale i sam nie
był omnibusem, bo dzięki niemu udało mi się uniknąć opłaty z TOiP...
W santanderze - pierwszy raz infolinia kazała mi szukać rozwiązania poruszonej sprawy
wyłącznie w oddziale (bo infolinia to centrala) - oddział zrobił wielkie oczy i mówi,
że tym się zajmuje centrala - druga infolinia, do której zadzwoniłem z oddziału
potrafiła się sprawą zająć i pewnie nawet rano oddzwaniała, ale nie zdążyłem odebrać.
-
17. Data: 2019-02-08 15:36:02
Temat: Re: Kosztowna pomyłka
Od: Akarm <a...@w...pl>
W dniu 2019-02-08 o 13:04, Dawid Rutkowski pisze:
> Albo napisz jeszcze reklamację do reklamacji i każ się odnieść do tego podmieniania
rachunków. Wskaż wyraźnie, że to jest problem, a nie to, że przelewy były źle
wykonane.
> I nie zapomnij dopisać wzmianki o Rzeczniku Finansowym i UOKiK.
>
Od razu odpisałem.
Wskazałem również, że reklamacja dotyczyła zamiany rachunków, a nie
niewykonania przelewów.
> W santanderze - pierwszy raz infolinia kazała mi szukać rozwiązania poruszonej
sprawy wyłącznie w oddziale (bo infolinia to centrala) - oddział zrobił wielkie oczy
i mówi, że tym się zajmuje centrala - druga infolinia, do której zadzwoniłem z
oddziału potrafiła się sprawą zająć i pewnie nawet rano oddzwaniała, ale nie zdążyłem
odebrać.
>
W Santanderze dyrektor oddziału nie chciał się zająć problemem wycieku
danych, bo nie miałem ze sobą dokumentu tożsamości. Na infolinii
wyjaśnili mi wszystko. Pani była zdumiona, że do takiej rozmowy ktoś
mógł chcieć mój Dowód Osobisty. Złożyłem wtedy oficjalnie skargę na
dyrektora. :)
--
Akarm
http://bykom-stop.cba.pl/
Nie trawię chamstwa, nieuctwa, bydła wszelakiego
-
18. Data: 2019-02-10 12:29:41
Temat: Re: Kosztowna pomyłka
Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>
Tue, 5 Feb 2019 14:14:47 +0100, w <q3c21a$o9$1@node1.news.atman.pl>, Tomaszek
<t...@o...pl> napisał(-a):
> W dniu 2019-02-05 o 11:20, Miroo pisze:
> > Bo nie woła się o cofnięcie przelewu, tylko o zwrot poniesionych kosztów
> > spowodowanych wadą interfejsu użytkownika.
>
> Wadą interfejsu użytkownika jest to, że użytkownik popełnił błąd? Ciekawe...
Nie za bardzo popełnił błąd.
Ustawił docelowy prawidłowo.
Ustawił źródłowy prawidłowo.
Niestety, międzyczasie system samowolnie zmienił docelowy na euro bez wiedzy i
zgody użytkownika.
-
19. Data: 2019-02-10 23:41:14
Temat: Re: Kosztowna pomyłka
Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
"Tomaszek" q3c21a$o9$...@n...news.atman.pl
>> spowodowanych wadą interfejsu użytkownika.
> Wadą interfejsu użytkownika jest to, że użytkownik popełnił błąd? Ciekawe...
Parafrazując -- wadą jezdni jest to, że kierowca wjechał w dziurę? ;)
-=-
IMO potrzeba samosądu ;) -- najzwyczajniejszej rezygnacji z ,,usług''.
Można jeszcze zaproponować zwrot kosztów obu przewalutowań,
ale IMO T-Mobile to trudny bank. (trochę jak Nest)
-=-
Szanujący się bank zwróciłby szmal (lub cofnął przelew),
przeprosiłby, podziękowałby za cenną uwagę i poprawiłby
interfejs.
Swego czasu zwróciłem uwagę na podobną sytuację w Multi.
(chyba narzucone ,,podświetlenie'' wyboru rachunku,
skutkujące przypadkową/niechcianą zmianą rachunku
w efekcie ruchu kółka myszki)
Usłyszałem coś w rodzaju -- ,,przy zlecaniu przelewu
potrzebne jest pełne skupienie''.
--
_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
)\._.,--....,'``.
(,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' .,; o.' e...@g...com '.O_' /,
_.. \ _\ (`._ ,.
`-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. `\.'.' '~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~' o.`.,
`._.-(,_..'--(,_..'`-.;.' Felix Lee
-bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;.p \ ;' http://www.eneuel.w.duna.pl ;\|/...
https://danutac.oferty-kredytowe.pl
Postscriptum -- właśnie 64W10 przygotował się do wrześniowej aktualizacji. ;)
Ciekawe, czy wstanie po restarcie. 32W10 zaktualizował się do 1809 bez
najmniejszych trudności bardzo dawno w wielu miejscach. Jeszcze tylko
parę tygodni i marcowa aktualizacja?
-
20. Data: 2019-02-11 07:50:15
Temat: Re: Kosztowna pomyłka
Od: " n" <...@...e>
Z wiedzą, bo było widać na ekranie, lecz użytkownik nie zauważył, ze zawartość listy
rozwijanej w jednowierszowym okienku sam się przewinęła.
BTW czy nie było kolejnego ekranu już bez opcji wyboru z treścią do potwierdzenia?
Miałem podobne przygody, nie pamiętam banku i może się zorientowałem, a generalnie
zmiana poprzedniego pola przy zmianie kolejnego jest nagminna (np. IKA i PP).
-----
> Nie za bardzo popełnił błąd.
> Ustawił docelowy prawidłowo.
> Ustawił źródłowy prawidłowo.
> Niestety, międzyczasie system samowolnie zmienił docelowy na euro bez wiedzy i
zgody użytkownika.