  • 1. Data: 2006-03-09 10:55:56
    Temat: Koszty banku zagranicznego, pomocy!!!
    Od: "Robert J." <r...@w...pl>

    Witam.
    Jestem tu pierwszy raz i mam pytanie.
    Co miesiąc robię przelewy do kilku banków zagranicznych (w W.B. i Francji) w
    USD z konta firmowego. Konto mamy w PKO BP SA. Wczoraj zostałem dość niemile
    zaskoczony ponoszonymi kosztami. Kwoty przelewów są niewielkie, rzędu
    150-200 USD. natomiast koszt każdego przelewu wyniósł 110 zł (koszt PKO,
    koszt b. zagr. plus koszt za przewalutowanie). Chcę przenieść konto do
    innego banku (lub założyć drugie, tylko w tym celu), ale nie wiem gdzie
    można się dowiedzieć jakie są koszty banku zagranicznego, które zgodnie z
    umową z kontrahentem też ja ponoszę. W Multibanku (który rozważam)
    dowiedziałem się, że większość banków nie pobiera żadnych opłat za wpływ
    środków na swoje konta. Jeśli tak jest to oznacza, że w PKO BO płaciłem
    przez rok frycowe, bo oni pobierali 10 USD tytułem kosztów banku
    zagranicznego. Jak to w końcu jest? Bo w MB dowiedziałem się koszt tego
    samego przelewu u nich wyniósłby ok. 25 zł, a nie 110... Co o tym sądzić?
    Proszę o radę i pozdrawiam
    RJ

  • 2. Data: 2006-03-09 11:18:30
    Temat: Re: Koszty banku zagranicznego, pomocy!!!
    Od: "Glenn" <n...@p...pl>

    Użytkownik "Robert J." <r...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Witam.
    > Jestem tu pierwszy raz i mam pytanie.

    Witaj :-)

    > zagranicznego. Jak to w końcu jest? Bo w MB dowiedziałem się koszt tego
    > samego przelewu u nich wyniósłby ok. 25 zł, a nie 110... Co o tym sądzić?
    > Proszę o radę i pozdrawiam

    25 PLN rzeczywiście zapłacisz w Multi, ale uwaga - pod warunkiem, że bank
    Twojego kontrahenta jest tzw. bankiem-korespondentem BRE Banku. Lista
    banków-korespondentów jest chyba na stronie Multi, a jak nie to na pewno
    powiedzą Ci na multilinii czy bank do którego wysyłasz jest ich
    korespondentem.

  • 3. Data: 2006-03-09 11:22:42
    Od: Miernik <m...@f...org>

    Robert J. <r...@w...pl> wrote:
> [...]
    > są niewielkie, rzędu 150-200 USD. natomiast koszt każdego przelewu
    > wyniósł 110 zł (koszt PKO, koszt b. zagr. plus koszt za

    A nie możesz tych przelewów robić w EUR? Skoro są do krajów UE...
    Byłoby o wiele taniej, nawet gdybyś musiał zwracać odbiorcy jego koszty
    przewalutowania z EUR na USD.

    W kilku bankach, m.in. w Kredyt Banku, Dominet Bank, Millennium,
    Integrum i pewnie jeszcze paru innych są już dostępne "przelewy
    regulowane" w EUR do krajów EEA (Unia Europejska + Norwegia, Islandia),
    kosztują jakieś 10-20 zł.

    ___________________/_______________________/ mailto:m...@f...org
    Why software shouldn't be covered by patents
    http://bladeenc.mp3.no/articles/software_patents.htm

  • 4. Data: 2006-03-09 12:09:01
    Od: "Robert J." <r...@w...pl>

    > Lista
    > banków-korespondentów jest chyba na stronie Multi, a jak nie to na pewno
    > powiedzą Ci na multilinii czy bank do którego wysyłasz jest ich
    > korespondentem.

    OK, sprawdzę. Dzięki. W każdym razie ten angielski to Barclay Bank plc...
    Nazwy francuskiego nie pamiętam w tej chwili.

  • 5. Data: 2006-03-09 12:10:08
    Od: "Robert J." <r...@w...pl>

    > A nie możesz tych przelewów robić w EUR? Skoro są do krajów UE...

    Niestety nie mogę. Dal mnie to też chore, ale nie mam na to wpływu...

  • 6. Data: 2006-03-09 12:17:06
    Od: "Glenn" <n...@p...pl>

    > OK, sprawdzę. Dzięki. W każdym razie ten angielski to Barclay Bank plc...
    > Nazwy francuskiego nie pamiętam w tej chwili.

    Z tego co pamiętam większość dużych banków na tej liście jest, więc masz
    duże szanse wysyłki po 25 PLN. No i dodatkowy bonus - wysyłka przelewów
    przez net. Chyba, że coś pominęłam i PKO BP też już się tego dorobiło :-)

  • 7. Data: 2006-03-09 12:38:38
    Od: Miernik <m...@f...org>

    Robert J. <r...@w...pl> wrote:

    > Niestety nie mogę. Dal mnie to też chore, ale nie mam na to wpływu...

    No to jeszcze Ci zostaje Citibank - póki jesat promocja na darmowe
    przelewy zagraniczne przez net.

  • 8. Data: 2006-03-09 12:43:19
    Od: "Robert J." <r...@w...pl>

    > No i dodatkowy bonus - wysyłka przelewów
    > przez net. Chyba, że coś pominęłam i PKO BP też już się tego dorobiło :-)

    Zagraniczne jeszcze nie. Ale marna pociecha że mogę przez net, skoro za
    przelanie 100 USD mam bulić 110 zł...

  • 9. Data: 2006-03-09 14:34:55
    Od: "Adam Sito" <a...@p...onet.pl>

    Załóż sobie e-gold lub korzystaj z Moneybookers. Zapłacisz max. 0,5 procenta
    wartości transakcji. Będzie mogła odbywac się w dolarach, a koszt wypłaty
    np. z Moneybookers na dowolne konto w kraju docelowym to niecałe 2 $.
    pozdro
    AS

    PS. Moneybookers jest zarejestrowanym w Wlk. Brytanii bankiem, więc nie ma
    się czego obawiać.

  • 10. Data: 2006-03-09 18:26:33
    Od: Miernik <m...@f...org>

    Adam Sito <a...@p...onet.pl> wrote:
    > PS. Moneybookers jest zarejestrowanym w Wlk. Brytanii bankiem, więc
    > nie ma się czego obawiać.

    No bankiem to on na pewno nie jest. To jest takie coś jak u nas PayU.pl

    Poza tym tak można przelewać tylko na swoje własne konto, a gdyby
    pytający chciał na swoje przelewać to mógłby sobie w EUR przelewać.
    A skoro odbiorca jest taki nienegocjowalny że nie chce przelewów w EUR,
    to i konta w Moneybookers na pewno se nie założy.

    Protect Europe from a legal disaster. Petition against software patents
    http://www.noepatents.org/index_html?LANG=en