  • 11. Data: 2006-01-16 12:27:57
    Temat: Re: Kradzież karty debetowej
    Od: Przemyslaw Kowalik <p...@A...pl>

    Użytkownik mm napisał:

    > Ja tak przelewam, tyle że nie przez wap a przez bezpłatne połączenie
    > telefoniczne.

    Które jest dostępnie tak samo dobrze jak WAP w miejscach pozbawionych
    zasięgu a za granicą jest także zawsze bezpłatne - jeśli tylko zwali się
    coś w systemie bilingowym i nie będzie naliczać :P:P:P

    Przemek

  • 12. Data: 2006-01-16 17:18:22
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Sun, 15 Jan 2006 17:40:22 +0100, Miernik <m...@f...org> wrote:

    >Może kupować tam gdzie nie ma PIN-padów,
    debetowa VE mBank jest autoryzowana w sklepach na podpis.

    WAM
    --
    Sprzedam: www.nasprzedaz.pl
    Wynajme: www.nawynajem.pl

  • 13. Data: 2006-01-16 17:45:31
    Od: Miernik <m...@f...org>

    WAM <n...@n...nopl.pl> wrote:
    > debetowa VE mBank jest autoryzowana w sklepach na podpis.

    A znajomy ma taką co w POSie eService woła PIN. Wydana niedawno, w
    październiku 2005 jakoś.

    ___________________/_______________________/ mailto:m...@f...org
    Protect Europe from a legal disaster. Petition against software patents
    http://www.noepatents.org/index_html?LANG=en

  • 14. Data: 2006-01-16 18:17:20
    Od: mm <m...@m...com>

    Nigdy nie miałem z tym problemu. Wolę to niż drżeć czy bank uzna mi
    reklamację niedokonanej przeze mnie transakcji internetowej.

  • 15. Data: 2006-01-16 22:29:26
    Od: jooseff <j...@w...pl>

    Dnia 16-01-2006 o 18:45:31 Miernik <m...@f...org> napisał:

    > A znajomy ma taką co w POSie eService woła PIN. Wydana niedawno, w
    > październiku 2005 jakoś.

    To czy prosi pin czy podpis, w przypadku visy el. zależy od chęci i
    widzimisie punktu akceptującego i operatora. Ogólna zasada jest taka, że
    maestro na pin, visa el. na podpis. Takie są wytyczne mastercarda i visy.

    --
    Jooseff

    Używam Opery: http://www.opera.com/mail/

  • 16. Data: 2006-01-16 22:54:59
    Od: Miernik <m...@f...org>

    jooseff <j...@w...pl> wrote:
    > To czy prosi pin czy podpis, w przypadku visy el. zależy od chęci i
    > widzimisie punktu akceptującego i operatora. Ogólna zasada jest taka, że
    > maestro na pin, visa el. na podpis. Takie są wytyczne mastercarda i visy.

    No nie wiem czy ta zasada jest taka ogólna, skoro Polcard, eService i
    Cardpoint wszyscy wołają PIN w przypadku VE (jeśli karta ma to też
    ustawione, no i jest fizycznie PIN-pad). Tylko badziewne centra PekaoSA
    i Citibank autoryzują VE podpisem nawet jak jest PIN pad i karta ma
    włączoną autoryzację PINem.

    ___________________/_______________________/ mailto:m...@f...org
    Why software shouldn't be covered by patents
    http://bladeenc.mp3.no/articles/software_patents.htm

  • 17. Data: 2006-01-17 16:08:01
    Od: jooseff <j...@w...pl>

    Dnia 16-01-2006 o 23:54:59 Miernik <m...@f...org> napisał:

> [...]
    > ustawione, no i jest fizycznie PIN-pad). Tylko badziewne centra PekaoSA
    > i Citibank autoryzują VE podpisem nawet jak jest PIN pad i karta ma

    Cardpoint prosi o pin przy ve na wyraźne życzenie klienta - np. BP,
    Jysk... W ogromnej większości punktów ve jest potwierdzana podpisem.
    Podobnie jest w Polcardzie. Tak jak wspomniałem, to wynika z ustaleń m.
    Visą a operatorem. Visa zostawia dowolność z przechyłem w stronę podpisu,
    a maestro ma wymóg podania Pinu. Zresztą w eService jest podobnie -
    codziennie płacę ve w pos instalowanym ze dwa mies. temu i się podpisuję.
    A co do PeKaO SA - bez komentarza - tam jest wolnoamerykanka - maestro bez
    pinu, chipy z paska też bez pinu...

  • 18. Data: 2006-01-17 17:00:24
    Od: Miernik <m...@f...org>

    jooseff <j...@w...pl> wrote:
    > Cardpoint prosi o pin przy ve na wyraźne życzenie klienta - np. BP,
    > Jysk... W ogromnej większości punktów ve jest potwierdzana podpisem.

    Coś podobnego? Bo mnie się zdarzyło że w POSach Cardpoint nie woła PINu
    tylko tam gdzie fizycznie nie ma PIN-pada. Może zaznaczę iż ostatnio
    korzystam prawie wyłącznie z kart VE BZWBK. Możesz podać jakiś przykład
    lokalizacji POSa Cardpoint gdzie nie wołą PINu dla VE (tych które mają
    włączone żądanie PINu) mimo że ma PINpad fizycznie? Bo nie wierzę, muszę
    pojechać sprawdzić.

    > Zresztą w eService jest podobnie - codziennie płacę ve w pos
    > instalowanym ze dwa mies. temu i się podpisuję.

    A jakiego banku to jest VE?
    I gdzie ten POS, jest to tak nieprawdopodobne że musiałbym sprawdzić
    osobiście by uwierzyć. A ma fizycznie PIN-pad? Może im ukradli :)

    > A co do PeKaO SA - bez komentarza - tam jest wolnoamerykanka - maestro
    > bez pinu, chipy z paska też bez pinu...

    A możesz podać przykład gdzie jeszcze jest POS PeKaO SA gdzie Maestro
    jest autoryzowane bez PINu, bo ja znam tylko te w kasach dworca PKP
    Warszawa Centralna.

  • 19. Data: 2006-01-17 18:41:58
    Od: jooseff <j...@w...pl>

    Dnia 17-01-2006 o 18:00:24 Miernik <m...@f...org> napisał:

> [...]
    > lokalizacji POSa Cardpoint gdzie nie wołą PINu dla VE (tych które mają
    > włączone żądanie PINu) mimo że ma PINpad fizycznie? Bo nie wierzę, muszę

    Wszystkie Posy Cardpointu mają wbudowany i aktywny pinpad - zewnętrzny to
    opcja.
    Piotr i Paweł W-wa, wszystkie w Poznaniu, Springfield w całej PL,
    Riccardo, Yes cała PL no i parę tysięcy innych :)

    > A jakiego banku to jest VE?
    > I gdzie ten POS, jest to tak nieprawdopodobne że musiałbym sprawdzić
    > osobiście by uwierzyć. A ma fizycznie PIN-pad? Może im ukradli :)

    Delfinek mBank - apteka, Głogowska bodajże 43 P-ń, Trafika Łazarz - Poznań.

    > A możesz podać przykład gdzie jeszcze jest POS PeKaO SA gdzie Maestro
    > jest autoryzowane bez PINu, bo ja znam tylko te w kasach dworca PKP
    > Warszawa Centralna.

    Sklep zoologiczny Sara, Niegolewskich, Poznań. Do tego łączy się ok. 3
    minut, autoryzuje minutę, drukuje następną. Ale za bardzo lubię ten sklep,
    żeby reklamować transakcje :)

  • 20. Data: 2006-01-17 19:00:59
    Od: Miernik <m...@f...org>

    jooseff <j...@w...pl> wrote:

    > Delfinek mBank - apteka, Głogowska bodajże 43 P-ń, Trafika Łazarz - Poznań.

    Miesiąc wydania?

    Czy gdziekolwiek tej karcie pytało PIN?

    Save Europe from Software Patents
    http://www.gnu.org/philosophy/savingeurope.html