  • 1. Data: 2002-09-19 13:44:49
    Temat: Kradziez numerow kart
    Od: "paulus" <p...@w...pl>

    Chcialem podzielic sie z grupowiczami niemilym jednak doswiadczeniem.
    Otoz na ostatnim wyciagu KK z Citi - odkrylem transakcje dokonana 5.09 w
    Turcji na kilkaset zlotych. Takie teraz czasy - ale czlowiek z Citi
    stwierdzil ze to transakcja "zelazkiem" - znaczy ze ktos do moich
    danych "dorobil" juz i reszte - czyli plastik i pasek magnetyczny i ze bylo
    tych transakcji wiecej..

    Ciekawy jestem czy komus sie to niedawno przydarzylo - szczegolnie w swietle
    niusa z dzisiejszego wydania Rzepy:

    "Spitfire Novelties, firma z Los Angeles poinformowała, że jej serwis
    autoryzacji kart płatniczych przetworzył 140 tysięcy identycznych operacji
    obciążeniowych każda o wartości 5,07 dolara. Zdaniem ekspertów, przestępca,
    który ukradł tysiące numerów kart, sprawdzał je w ten sposób. Normalnie
    Spitfire, firma raczej niewielka, autoryzuje nie więcej niż trzydzieści
    transakcji dziennie. Jak się ocenia, dzięki tej masowej autoryzacji,
    przestępcy mają obecnie 60 tysięcy ważnych numerów kart, które mogą
    rozprowadzać na czarnym rynku"

    pzdr
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 2. Data: 2002-09-19 14:02:07
    Temat: Re: Kradziez numerow kart
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Thu, Sep 19, 2002 at 03:44:49PM +0200, paulus wrote:

    > który ukradł tysiące numerów kart, sprawdzał je w ten sposób. Normalnie
    > Spitfire, firma raczej niewielka, autoryzuje nie więcej niż trzydzieści
    > transakcji dziennie. Jak się ocenia, dzięki tej masowej autoryzacji,

    To chyba bardzo niewielka firma, centra maja mniej wiecej kilka (>4)
    autoryzacje na sekunde. Ci maja jakies 1.25 autoryzacji na godzine ;-)

    Ciekawe jak tego nie zauwazyli - w koncu pewnie maja maly system, wiec
    procesowanie tego musialo dniami trwac ;-)

    --

    --w

  • 3. Data: 2002-09-19 14:08:09
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Thu, 19 Sep 2002 15:44:49 +0200, "paulus" <p...@w...pl> wrote:

> [...]
    >stwierdzil ze to transakcja "zelazkiem" - znaczy ze ktos do moich
    >danych "dorobil" juz i reszte - czyli plastik i pasek magnetyczny i ze bylo

    Powiedz lepiej co Citi zrobilo, uznalo rachunek warunkowo od razu czy
    kaza czekac na rozpatrzenie reklamacji ?
    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl

  • 4. Data: 2002-09-19 14:35:35
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    "paulus" <p...@w...pl> writes:

> [...]
    > stwierdzil ze to transakcja "zelazkiem" - znaczy ze ktos do moich
    > danych "dorobil" juz i reszte - czyli plastik i pasek magnetyczny i ze bylo

    Niekoniecznie. Do zelazka pasek magnetyczny jest zupelnie zbedny,
    sama karta wlasciwie takze (teoretycznie niby nie, ale praktycznie
    tak).
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 5. Data: 2002-09-19 16:39:31
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Wojtek Frabinski" <w...@a...net.pl> napisał w wiadomości

    > Powiedz lepiej co Citi zrobilo, uznalo rachunek warunkowo od razu czy
    > kaza czekac na rozpatrzenie reklamacji ?
    > --

    Citi uznaje warunkowo zdecydowana wiekszosc reklamacji :)

    Maciej

  • 6. Data: 2002-09-20 08:22:16
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl> wrote:

    > Niekoniecznie. Do zelazka pasek magnetyczny jest zupelnie zbedny,
    > sama karta wlasciwie takze (teoretycznie niby nie, ale praktycznie
    > tak).

    Wystarczy znać numer i daty z karty...
    --
    ___________ (R)

  • 7. Data: 2002-09-20 12:03:45
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    Adam Płaszczyca <_...@i...pl> writes:

    > Wystarczy znać numer i daty z karty...

    W zasadzie to date, a wlasciwie miesiac i rok.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 8. Data: 2002-09-22 16:15:03
    Od: "Tomasz Nowak" <n...@p...onet.pl>

    > W zasadzie to date, a wlasciwie miesiac i rok.

    Ile miesięcy są ważne "najdłuższe" karty?
    pozdrawiam
    --
    / \
    < Tomek >

  • 9. Data: 2002-09-24 21:14:54
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    "Tomasz Nowak" <n...@p...onet.pl> writes:

    > Ile miesięcy są ważne "najdłuższe" karty?

    Np. 48+1. Ale nie jestem pewiem, czy istotnie im sie tyle uda, byc moze
    wczesniej beda jakies ciekawe zmiany.
    Ale tak czy owak do obciazenia karty potrzebna jest jej data
    waznosci, a nie wydania (ktorej czesto w ogole na karcie nie ma).
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator