  • 21. Data: 2003-11-27 10:17:47
    Temat: Re: Kradzież pieniędzy z bankomatu bez znajomości PIN-u!!!
    Od: "bluefive" <r...@w...pl>

    > Najbardziej prawdopodobne jest niestety, że złodziej znał
    > pin. Np. podejrzał go, gdy wypłacałeś z bankomatu jakiś czas
    > wcześniej.

    ... widocznie znał jak wypłacił. Tylko, że nie było go przy karcie a
    podejrzeć go nie mógł bo z bankomatu wypłacałem wcześniej jakiś miesiąc
    przed kradzieżą i w innym rejonie miasta.

  • 22. Data: 2003-11-27 10:18:37
    Temat: Re: Kradzież pieniędzy z bankomatu bez znajomosci PIN-u!!!
    Od: "bluefive" <r...@w...pl>

    > Kto znal pin?

    ...ja i nigdzie nie zapisywałem a kartkę z pinem z banu zniszczyłem.

  • 23. Data: 2003-11-27 10:19:55
    Od: "bluefive" <r...@w...pl>

    > złodzieje musieli podejrzeć jak wklepywałeś wcześniej PIN do bankomatu lub
    > płaciłeś w sklepie i zatwierdzałeś PINem
    > gdzie wcześniej (w ciągu 3-4 godzin) użyłeś tej karty ?

    ... nie używałem tej karty od miesiąca a w tej dzielnicy nigdy. Wątpię, aby
    ktoś chodził za mną krok w krok.

  • 24. Data: 2003-11-27 10:20:41
    Od: "bluefive" <r...@w...pl>

    > No ty blondynkom nie jestes, ale nie zaslaniales sie dostatecznie przed
    > reszta kolejki do bankomatu, wiec zostales skasoany ...

    .... patrz wyżej.

  • 25. Data: 2003-11-27 10:21:42
    Od: "Max" <...@...x>

    czy bank zna pin karty?

    Max

  • 26. Data: 2003-11-27 10:32:20
    Od: "bluefive" <r...@w...pl>

    > Bzdura, PINu NIGDY nie ma na karcie, przeczytałem zawartośc dziesiątek
    kart
    > płatniczych i kredytowych i nie znalzłem na żadnej tej informacji.

    ... to w jaki sposób bankomat rozpoznaje właściciela karty? Nie porównuje
    wstukiwanego pinu z tym zakodowanym na karcie? Słyszałem o bankomatach
    "oflajnowych" i te przecież nie łączą się z systemem bankowym podczas
    transakcji. Jeśli piszę bzdury to sooory, ale jestem w tych sprawach
    laikiem, tak już kombinuje na wszelkie sposoby.
    Dziękuję za wszystkie odpowiedzi.

    Rafał - rafful - bluefive

  • 27. Data: 2003-11-27 10:45:26
    Od: Marcin Kasperski <M...@s...com.pl>

    > Numer PIN jest zakodowany na samej karcie. Oznacza to tym samym, ze istnieje
    > mozliwosc jego odkodowania, jesli dysponuje sie odpowiednim urzadzeniem.

    To jest od dosyć dawna nieprawda. W ramach elementarnego dowodu
    proponuję przypomnieć sobie, że PIN do karty mbanku, inteligo i wielu
    innych banków można zmienić przez telefon karty nie dotykając...

  • 28. Data: 2003-11-27 10:46:43
    Od: Marcin Kasperski <M...@s...com.pl>

    "bluefive" <r...@w...pl> writes:

    > ...ja i nigdzie nie zapisywałem a kartkę z pinem z banu zniszczyłem.

    Ale pinu nie zmieniłeś?

  • 29. Data: 2003-11-27 10:47:35
    Od: "VSS" <v...@p...pl>

    In news:bq4jpc$4mi$1@atlantis.news.tpi.pl,
    bluefive <r...@w...pl> napisał (a):

    > ... to w jaki sposób bankomat rozpoznaje właściciela karty?

    Bankomat ZAWSZE łaczy się z baza i porównuje wpisany PIN z zawartym w bazie.

    >Nie
    > porównuje wstukiwanego pinu z tym zakodowanym na karcie?

    Nie, to byłoby zbyt proste. Nawet po sklonowaniu karty płatniczej nie masz
    dostępu do PINu. jedynie możesz nia płacić w sklepach itp. Zawartość trzech
    sciezek na karcie jest dośc uboga, jest tam tylko numer karty, imie i
    nazwisko, data wazności, kilka cyfr identyfikacyjnych i kody CRC.

    >Słyszałem o
    > bankomatach "oflajnowych" i te przecież nie łączą się z systemem
    > bankowym podczas transakcji.

    Nie ma takich, W większości bankomaty podpięte sa na stale do sieci lub
    łaczą sie po ISDNie. Połaczenie i weryfikacja trwa kilka sekund.

    > Jeśli piszę bzdury to sooory, ale jestem
    > w tych sprawach laikiem, tak już kombinuje na wszelkie sposoby.
    > Dziękuję za wszystkie odpowiedzi.

    Alez prosze bardzo :)

    --
    VSS
    sieci bezprzewodowe, tv przemysłowa, systemy alarmowe, sieci

  • 30. Data: 2003-11-27 10:48:09
    Od: Marcin Kasperski <M...@s...com.pl>

    "bluefive" <r...@w...pl> writes:

    > ... nie używałem tej karty od miesiąca a w tej dzielnicy nigdy. Wątpię, aby
    > ktoś chodził za mną krok w krok.

    To inne pytanie: czy sprawdzałeś, czy aby ktoś w tym czasie nie
    zmienił PINu przez telefon? Bo może ktoś podsłuchał Twoje telefoniczne
    hasło...