  • 41. Data: 2003-11-27 12:12:11
    Temat: Re: Kradzież pieniędzy z bankomatu bez znajomości PIN-u!!!
    Od: "VSS" <v...@p...pl>

    In news:bq4oja$sjh$1@news.mch.sbs.de,
    Marcin Ozdzinski <m...@W...simplusnet.pl> napisał (a):
    > Mała poprawka w bazie jest funkcja skrótu z numeru PIN a bankomat
    > takową generuje po wstukaniu PIN-u.

    co on (bankomat) robi z PINem i czy ubiera go w jakis algorytm i porównuje z
    baza to temat na osobna rozmowę.
    --
    VSS
    sieci bezprzewodowe, tv przemysłowa, systemy alarmowe, sieci

  • 42. Data: 2003-11-27 12:22:38
    Od: "Fajas" <s...@m...edu.pl>

    "dx" <d...@f...com.pl> wrote in message
    > Bo co "Bo" :-)
    > Nie sugerowalem zasadnosci posiadania VC (sam uzywam) a tylko fakt
    podejscie
    > Pana Fajas - jak mniemam nie korzysta wcale z obrotu gotowkowego, no
    chyba,
    > ze dostaje ja od Mamy/Taty/Zony etc....albo wyplaca w oddzialach banku bo
    > tylko w takich/podobnych sytuacjach karta bankomatowa moze byc
    niepotrzebna.
    > dx

    Przeanalizowalem strukture moich wydatkow, i wynika z niej, ze tylko okolo
    10% to kwoty wydane gotowka, cala reszte place VC lub przelewami.
    Przy takim zalozeniu wychodzi, ze potrzebje w kieszeni na miesiac conajwyzej
    ..... a wiec praktycznie wystarczy jedna wizyta przy bezpiecznym bankomacie.
    Sugestia byla taka, ze platnosci bezgotowkowe zwlaszcza karta kredytowa sa
    zdecydowanie bezpieczniejsze niz bieganie po gotowke do bankomatu, a dowodem
    na to jest przypadek autora watku.

    Fajas

  • 43. Data: 2003-11-27 12:40:31
    Temat: Re: Kradzież pieniędzy z bankomatu bez znajomo?ci PIN-u!!!
    Od: "dx" <d...@f...com.pl>

    > Prawdziwi twardziele robią taki przelew przez WAP albo STK (to
    > ostatnie oczywiście tylko w inteligo).

    Dokladnie to napisalem o ile uwaznie czytales.
    Ale Ci "Prawdziwi Twardziele" bardzo pilnujacy tego, aby niepowolana osoba
    nie przywlaszczyla sobie ich pieniedzy rownie chetnie placa za dosc mozolne
    polaczenia WAP (zakladam, ze nie maja ryczaltu na WAP)? Wiem, wiem - to jest
    bardzo TRENDY :-).
    pozdr,
    dx

  • 44. Data: 2003-11-27 12:44:45
    Temat: Re: Kradzież pieniędzy z bankomatu bez znajomosci PIN-u!!!
    Od: "bluefive" <b...@w...pl>

    > Ale pinu nie zmieniłeś?

    ... no nie bo po co? Nie było takiej potrzeby.

    Rafał

  • 45. Data: 2003-11-27 12:46:45
    Od: "bluefive" <b...@w...pl>

    > To inne pytanie: czy sprawdzałeś, czy aby ktoś w tym czasie nie
    > zmienił PINu przez telefon? Bo może ktoś podsłuchał Twoje telefoniczne
    > hasło...

    ... tego nie sprawdzałem, ale wątpię aby ktoś gdzieś podsłuchał hasło.

    Rafał

  • 46. Data: 2003-11-27 12:57:04
    Od: "Jerzy Kozłowski" <j...@o...org.pl>

    przepraszam ze sie wtrace, ale nikt nie poruszyl tego tematu:
    bankomaty sa przewaznie pod stalym nadzorem kamer, i mozna dotrzec
    ,przynajmniej do fotki, kto podejmowal kase...
    plus? ew. mozna wykluczyc rodzine....bez obrazy....
    a moze i cos wiecej...

    Pozdrawiam
    Jerzy.

  • 47. Data: 2003-11-27 12:58:59
    Od: "bluefive" <b...@w...pl>

    > Bankomat ZAWSZE łaczy się z baza i porównuje wpisany PIN z zawartym w
    bazie.

    > Nie, to byłoby zbyt proste. Nawet po sklonowaniu karty płatniczej nie masz
    > dostępu do PINu. jedynie możesz nia płacić w sklepach itp. Zawartość
    trzech
    > sciezek na karcie jest dośc uboga, jest tam tylko numer karty, imie i
    > nazwisko, data wazności, kilka cyfr identyfikacyjnych i kody CRC.

    ...no to jak do jasnej cholerci wyciągnęli w ciągu 10 min. 950,-zł z
    bankomatu PKO BP mając tylko kartę (bez pinu)?????? Nie da się wgrać czegoś
    na kartę co zmieni, zmyli, zafałszuje weryfikację pinu? No bo co jeszcze
    można wykombinować?
    Nie jest to odosobniony przypadek. Po całym zdarzeniu zacząłem się
    interesować podobnymi sytuacjami i znam dwa identyczne przypadki. Jeden miał
    miejsce w tym samym miejscu rok temu. Kobitce wyczyścili dwie karty po
    500,-zł, jedną nawet w tym samym bankomacie!!!!!!!! Oczywiście policja
    umorzyła sprawę i nie ma ochoty zająć się szajką grasującą na danym terenie.

    Rafał

  • 48. Data: 2003-11-27 13:00:07
    Od: "dx" <d...@f...com.pl>

    > Sugestia byla taka, ze platnosci bezgotowkowe zwlaszcza karta kredytowa sa
    > zdecydowanie bezpieczniejsze niz bieganie po gotowke do bankomatu, a
> [...]

    Wszystko sie zgadza aczkolwiek ja znam tylko osoby poszkodowane w wyniku
    przestepstw z uzyciem ich VC/MC - wiem, wiem, odpowiedzialnosc bankow
    wzrosla i skuteczniej mozna reklamowac te wlasnie transakcje nize z uzyciem
    PIN'u ale to na marginesie.
    Zazdroszcze Ci tak dokladnego rozplanowania wydatkow. Kupowalem kilka dni
    temu farbe w sklepiku, w ktorym nie mozna placic karta. Czas mnie gonil -
    gotowki do zaplacenia malo ale najblizszy bankomat 50m wiec nie ma problemu,
    do domu po karte "schwana w sejfie" lub gotowke wyplacona jednorazowo ponad
    10km....aaaa, i jesli karta to do okreslonego bankomatu,
    "bezpiecznego".....bo niby dlaczego mialby sie znajdowac obok drzwi mojego
    mieszkania......
    "Nie mow, ze powinienem kupowac tylko w Castoramie bo tam przyjmuja karty.
    Nie krytykuje Twojego podejscia - dla jasnosci, w moim zyciu jest wiele
    niezaplanowanych wydatkow i szkoda byloby mi mojego czasu, wole byc bardziej
    elastyczny choc moze wg Ciebie "mniej bezpieczny".
    Pozdrawiam,
    darek

  • 49. Data: 2003-11-27 13:08:14
    Od: "VSS" <v...@p...pl>

    In news:bq4scg$g80$1@atlantis.news.tpi.pl,
    bluefive <b...@w...pl> napisał (a):

    > ...no to jak do jasnej cholerci wyciągnęli w ciągu 10 min. 950,-zł z
    > bankomatu PKO BP mając tylko kartę (bez pinu)??????

    To jest naprawdę dobre pytanie !!!

  • 50. Data: 2003-11-27 13:10:10
    Od: "bluefive" <b...@w...pl>

> [...]
    > ,przynajmniej do fotki, kto podejmowal kase...
    > plus? ew. mozna wykluczyc rodzine....bez obrazy....

    ... zgadza się. Czekam razem ze wspaniałą policją na nakaz prokuratora
    wydania kasety z banku. Zobaczymy czy cos będzie w ogóle widać?

    Rafał