  • 71. Data: 2007-02-05 10:59:33
    Temat: Re: Kradzież pieniędzy z karty kredytowej [KK]
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Adam Płaszczyca napisał(a):

    > Zupełnie nie taka sama.

    OK, to problem jest związany z debetówką. Masz przecież debetówkę?

  • 72. Data: 2007-02-05 12:25:20
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...pulapka.org.pl>

    On Mon, 05 Feb 2007 11:59:33 +0100, Wojciech Nawara
    <u...@n...WYTNIJ.info> wrote:

    >OK, to problem jest związany z debetówką. Masz przecież debetówkę?

    Nie, nei jestem idiotą.
    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/fotki/Ponidzie_2006/

  • 73. Data: 2007-02-05 12:26:07
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...pulapka.org.pl>

    On Mon, 05 Feb 2007 11:56:10 +0100, RobertS
    <r...@x...pl> wrote:

    >czy to oznacza, ze bank odda mi 2400 zł, bo to był fraud?

    Tak.

    >nie dosc, ze podpis inny to jeszcze sam nie moglem transakcji wykonac...

    Oczywiście.

    >dostaniesz 500zl "za fatyge" czyli sprzet o wartosci 3000zl bede mial za
    >1100...

    A dziekuję, ja nei kradnę. Poza tym namawianie do przestępstwa
    śmierdzi.

  • 74. Data: 2007-02-05 12:36:28
    Od: RobertS <r...@x...pl>

    > A dziekuję, ja nei kradnę. Poza tym namawianie do przestępstwa
    > śmierdzi.

    to tylko hipotetyczna sytuacja (nikogo do niczego nie namawiam), ale
    jakos nie wierze, ze poszloby tak latwo...

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 75. Data: 2007-02-05 12:55:20
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Mon, 05 Feb 2007 11:30:12 +0100, Michal Jankowski napisał(a):

    > Jak ktoś przez dwa tygodnie nie widzi braku karty, to lepiej, żeby tej
    > karty nie miał.

    Więc uważasz, że karty są tylko dla tych, którzy korzystają z nich
    wyłącznie codziennie?
    Autor wątku ze swojej karty korzystał tylko 2-krotnie: raz w czerwcu,
    drugi raz w listopadzie.
    Ja mam Visę dolarową, której używam praktycznie tylko do zakupów na
    eBayu, oraz MC w euro, której używam wyłącznie podczas wyjazdów
    zagranicznych. Te karty przez cały czas leżą zamknięte w pancernej
    kasetce, ale gdyby stamtąd znikły, to ich brak zauważyłbym dopiero
    wtedy, gdybym miał zamiar ich użyć.
    Czy wg Ciebie powinienem zrezygnować z posiadania tych kart?

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 76. Data: 2007-02-05 12:56:04
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    RobertS <r...@x...pl> writes:

    > to tylko hipotetyczna sytuacja (nikogo do niczego nie namawiam), ale
    > jakos nie wierze, ze poszloby tak latwo...

    Myślę, że gdyby to było pierwszy raz i ze strony klienta, który
    dotychczas niczym nie podpadł, to owszem, wydaje mi się, że mogłoby
    pójść...

    MJ

  • 77. Data: 2007-02-05 13:18:58
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Mon, 05 Feb 2007 13:25:20 +0100, Adam Płaszczyca napisał(a):

    > Nie, nei jestem idiotą.

    Mógłbyś wyjaśnić, co miałeś na myśli?

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 78. Data: 2007-02-05 14:08:33
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm> writes:

> [...]
    > zagranicznych. Te karty przez cały czas leżą zamknięte w pancernej
    > kasetce, ale gdyby stamtąd znikły, to ich brak zauważyłbym dopiero

    Myślę, że prawdopodobieństwo, że ktoś ci rozwali tę kasetkę nie
    zostawiając śladów włamania do mieszkania i nie kradnąc niczego
    więcej, duże nie jest.

    MJ

  • 79. Data: 2007-02-05 14:45:56
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Mon, 05 Feb 2007 15:08:33 +0100, Michal Jankowski napisał(a):

    > Myślę, że prawdopodobieństwo, że ktoś ci rozwali tę kasetkę nie
    > zostawiając śladów włamania do mieszkania i nie kradnąc niczego
    > więcej, duże nie jest.

    Duże nie jest, ale zerowe też nie jest.
    Nie mówiąc o tym, że ja czasami którąś z tych kart z kasetki tez
    wyjmuję, a co gorsza, biorę ją nawet za granicę :)

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 80. Data: 2007-02-05 17:33:33
    Od: Bartosz 'bart' Nowakowski <b...@h...net>

    RobertS wrote:

    > to tylko hipotetyczna sytuacja (nikogo do niczego nie namawiam), ale
    > jakos nie wierze, ze poszloby tak latwo...

    Na pewno nie poszło by tak łatwo. Bo to jest normalna kradzież czyli
    policja musi zrobić normalne dochodzenie. Sprawa podpisu. Wszyscy
    zapominacie o jednej rzeczy. Grafolog nie musi mieć karty, żeby ustalić
    czy podpis na kwitku, który zostaje w sklepie jest Twój czy nie Twój.
    Chodzi o sam fakt podpisu na kwitku bo jaki był na karcie to w przypadku
    kradzieży jest sprawą drugorzędną. Grafolog bierze kwitek i bierze
    próbkę Twojego pisma i na 100% może ustalić czy to jest Twój podpis.
    Jeżeli Twój to wiadomo jeżeli nie to wchodzi policja. Rysopis,
    świadkowie etc etc. Nie wiem czy bank nie doczepi się czasem do sklepu
    jeżeli podpis będzie znacząco się różnił, że należycie nie dopełnił
    obowiązku sprawdzenia przy zakupie. Sprawa kamery w sklepie. Zakupu na
    duże kwoty typu właśnie 3k zł ciężko chyba dokonać w sklepie bez kamer.
    Dlaczego? Bo jeżeli nie ma kamer to znaczy, że sklep jest zbyt mały żeby
    pozwolić sobie na opłatę kartą - ale to już moje zdanie i na pewno są od
    tego wyjątki. Na pewno jeżeli to będzie pierwszy raz to bank może
    odpuścić ale jeżeli kolejny to właściciel karty także stanie się
    podejrzany. Akcja z tym, że zgubiłem i pokapowałem się po 2 tygodniach a
    ktoś wypstrykał cały limit już z miejsca jest mocno podejrzana bo tak
    jeżeli zorientowałem się po 2 tygodniach to znak, że prawie w ogóle jej
    nie używam to w takim razie jak ją zgubiłem skoro do domu włamania nie
    było? Mogę się tłumaczyć, że nosiłem w portfelu. Tylko tak kartę ukradli
    i nic więcej? Trzeba mieć twarde nerwy i opanowany głos oraz emocję na
    przesłuchaniu hłe hłe.
    Reasumując sprawa jest prosta do zrobienia bo kartę możemy komuś dać
    dogadać się etc tylko dalej już tak wcale łatwo może nie być.

    --
    Bartosz 'xbartx' Nowakowski