  • 81. Data: 2007-02-05 18:21:41
    Temat: Re: Kradzież pieniędzy z karty kredytowej [KK]
    Od: "Marcin" <k...@k...de>

    Witam

    Użytkownik "emes" <e...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:45c62ad9$0$13186$f69f905@mamut2.aster.pl...
    > czyja wiem co za roznica czy podpis czy pin wyciagnac podejrzewam bardzo
    > latwo,
    > praktycznie za kazdym razem podpisuje sie inaczej i kazdego to najogolniej
    > mowiac wali,
    > jeszcze nikt mi nie odrzucil podpisu... wiec to tez se mozna wsadzic

    Kradnac karte na podpis nie da sie wyplacic gotowki w bankomacie.
    Nie znajac jej PINu nie da sie sprawdzic jej limitu w bankomacie.
    Czyli trzeba isc do sklepu i robic zakupy. Ale nie znasz
    limitu i nie wiesz na ile mozesz sobie pozwolic. Im wiecej
    bedziesz probowal robic zakupow tym wieksza szansa,
    ze w ktoryms sklepie Cie ktos zapamieta, nagra itp.
    Znjac PIN podchodzisz do bankomatu i sprawdzasz limit.
    Po czym wyciagasz gotowke do wysokosci lmitu i szukaj
    wiatru w polu. Podejsc mozesz tak by Cie nie
    zarejestrowala zadna kamera przy bankomacie.

    > kilkakrotnie tak dla sprawdzenia w trakcie zakupu na wieksza kwote
    > staralem sie jak najbardziej namieszac w podpisie i przeszlo bez problemu

    Czasami jest mozliwosc umieszczenia na karcie zdjecia oraz podpisu
    przez bank, np. Citi. Ale nie wiem na ile taki podpis ktory bank
    drukuje na karte z jednej strony a z drugiej uzytkownik karty
    podpisuje samodzielnie jak inne karty moze byc pozniej dowodem.

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 82. Data: 2007-02-05 18:28:35
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Adam Płaszczyca <t...@o...pulapka.org.pl> writes:

    > Ja zgłaszam sprzeciw i sprawa ląduje w sądzie.

    A jakas podstawa do owego sprzeciwu?
    --
    Krzysztof Halasa

  • 83. Data: 2007-02-05 18:42:16
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    RobertS <r...@x...pl> writes:

    > czy zawsze bank płaci?

    Pewnie czasem sie zdaza.

    > zeby nie bylo klopotu to wybierzemy sklep, w ktorym nie ma kamer...
    > oczywiscie to hipotetyczna sytuacja, ale jestes pewnie, ze bank bedzie
    > tak naiwny i odda mi kase?

    Bank moze tak, ale nie wiem co zrobi np. policja - kto ich tam wie.

    > dostaniesz 500zl "za fatyge" czyli sprzet o wartosci 3000zl bede mial
    > za 1100...

    Problem moze byc taki ze gdy ten "za 500 zl" opowie o zdazeniu
    podczas przesluchania, to potem komornik moze ten sprzet (i inny)
    sprzedac za 200 zl i reszte trzeba bedzie doplacic. No ale to
    dopiero po jakims czasie (nie wiem ile lat daja za takie rzeczy).
    --
    Krzysztof Halasa

  • 84. Data: 2007-02-05 19:59:38
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...pulapka.org.pl>

    On Mon, 05 Feb 2007 19:28:35 +0100, Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    wrote:

    >A jakas podstawa do owego sprzeciwu?

    Nie dokonałem transakcji którą obciążył mnie bank.
    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/Grzybki.jpg

  • 85. Data: 2007-02-05 20:27:49
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    > Nie dokonałem transakcji którą obciążył mnie bank.

    No ale mialem na mysli podstawe prawna, jakis paragraf czy cos takiego.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 86. Data: 2007-02-05 20:41:49
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...pulapka.org.pl>

    On Mon, 05 Feb 2007 21:27:49 +0100, Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    wrote:

    >No ale mialem na mysli podstawe prawna, jakis paragraf czy cos takiego.

    Do sprzeciwu nie trzeba podstawy prawnej.

  • 87. Data: 2007-02-05 20:49:17
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Adam Płaszczyca <t...@o...pulapka.org.pl> writes:

    > Do sprzeciwu nie trzeba podstawy prawnej.

    Ale niestety skutek takiego "sprzeciwu" moze byc bardzo mizerny,
    zwlaszcza jesli dla BTE bedzie taka.
    Ten sprzeciw to w jakims konkretnym trybie postepowania? W jakim?
    --
    Krzysztof Halasa

  • 88. Data: 2007-02-05 21:10:44
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...pulapka.org.pl>

    On Mon, 05 Feb 2007 21:49:17 +0100, Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    wrote:

    >Ale niestety skutek takiego "sprzeciwu" moze byc bardzo mizerny,

    Skutkiem tego będzie rozprawa. A poniewaz to bank twierdzi, żejesteś
    mu cos winien, to bank musi dowieść, że tak faktycznie jest.

    >Ten sprzeciw to w jakims konkretnym trybie postepowania? W jakim?
    A to zalezy od kwoty.

  • 89. Data: 2007-02-05 21:12:32
    Od: Marcin Nowakowski <m...@...sygnaturce.pl>

    Dnia 2007-02-05 10:23, Adam Płaszczyca stwierdził, że:
    > Niestety nie. Na karcie możesz się podpisać inaczej.

    To czemu służy miejsce na "podpis, zgodny z podpisem złożonym na
    karcie", tudzież "podpis zgodny z kartą wzorów podpisów"?

    > Nic podobnego.

    j.w.

    > Niestety nie.

    Bo?

    --
    Marcin Nowakowski
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl

  • 90. Data: 2007-02-05 21:52:31
    Temat: Re: Re: Kradzież pieniędzy z karty kredytowej [KK]
    Od: "Piterson" <Piotrek>

    Użytkownik "sunwick" <s...@W...op.pl> napisał w wiadomości
    > tak to wszystko czytam i niezle mnie postraszyliscie, mam ze 3 kk w
    > tym jedną z LB autoryzowana pin'em i na niej najwiekszy limit :(
    > ciekawe czy mogę wnioskować o zmniejszenie limitu - szkoda ze nie
    > mozna na jakies subkonto przenieść części limitu tj. np. subkonta w
    > inteligo :)

    też mam kartę z LB i jestem z niej zadowolony, zresztą dla VC można
    ustanowić sobie dowolny limit dzienny, zawsze to jakieś ograniczenie i
    ochrona limitu :))

    --
    Pozdrawiam,
    Piterson