-
1. Data: 2010-05-18 15:45:47
Temat: Kradzież z konta ? - Multibank
Od: Marcin Piekarski <m...@i...pl>
Witam.
Sytuacja następująca loguje się dziś na firmowe konto w multi i widzę że
między przelewami przychodzącymi jest: przelew zewnętrzny wychodzący -50zł
Tytuł operacji ZWROT PODWÓJNEJ PŁATNOŚCI Z 07.05.2010
Rachunek odbiorcy 63 1020 5561 0000 3902 0002 5957
Nazwa odbiorcy BANK POLSKI S.A. PKOBP ODDZIAŁ 56 W WARSZAWIE
Z uwagi że do mojej firmy wpływa dziennie kilkadziesiąt przelewów
dziennie wszystkie w podobnej kwocie i niektóre podwójnie to nie jestem
w stanie stwierdzić o jaką podwójną płatność chodzi.
Dodam że wszystkie wpływy są na bieżąco księgowane i wysyłane do
klientów fakturki nawet te podwójne.
Dzwonie do Multibanku na infolinie i pytam o co chodzi i której
płatności to dotyczy, Pani z infolinii niebyła w stanie określić
dokładnie o co chodzi gdyż u niej w systemie niema żadnych więcej
informacji na temat tego pobrania poza tym który widnieje u mnie na
koncie i zasugerowała bym sprawę wyjaśniał z PKOBP.
Mam do was pytanie czy to normalna procedura ? że dowolny Bank może
pobrać kasę z innego banku nie informując o szczegółach pobrania?. Nie
jestem klientem PKOBP a multibank niema żadnych informacji które by
wyjaśniły sytuację. Mogę podzwonić po klientach którzy wpłacili
podwójnie w tym dniu i zapytać czy znają sprawę ale wg mnie nie tędy droga.
Dziękuje z góry za opinie w tej sprawie.
-
2. Data: 2010-05-18 15:56:28
Temat: Re: Kradzież z konta ? - Multibank
Od: mvoicem <m...@g...com>
(18.05.2010 17:45), Marcin Piekarski wrote:
[...]> informacji na temat tego pobrania poza tym który widnieje u mnie na
> koncie i zasugerowała bym sprawę wyjaśniał z PKOBP.
>
> Mam do was pytanie czy to normalna procedura ? że dowolny Bank może
> pobrać kasę z innego banku nie informując o szczegółach pobrania?. Nie
> jestem klientem PKOBP a multibank niema żadnych informacji które by
> wyjaśniły sytuację. Mogę podzwonić po klientach którzy wpłacili
> podwójnie w tym dniu i zapytać czy znają sprawę ale wg mnie nie tędy droga.
Wg mnie nie - dlatego bym to reklamował. W odpowiedzi na reklamację (po
długim czasie dodajmy) będą musieli się trochę bardziej wysilić niż "nie
wiem".
p. m.
-
3. Data: 2010-05-18 16:03:43
Temat: Re: Kradzież z konta ? - Multibank
Od: "Sinus" <s...@N...gazeta.pl>
Marcin Piekarski <m...@i...pl> napisał(a):
> DziÄkuje z gĂłry za opinie w tej sprawie.
>
Zapytaj jakim kanalem wyplynela platnosc, to chyba widza czy zlecone przez
internet czy ktos z obslugi banku maczal w tym palce.
--
Sinus
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
4. Data: 2010-05-18 16:26:17
Temat: Re: Kradzież z konta ? - Multibank
Od: xbartx <b...@h...net>
Dnia Tue, 18 May 2010 17:45:47 +0200, Marcin Piekarski napisał(a):
> Mam do was pytanie czy to normalna procedura ? że dowolny Bank może
> pobrać kasę z innego banku nie informując o szczegółach pobrania?. Nie
> jestem klientem PKOBP a multibank niema żadnych informacji które by
> wyjaśniły sytuację. Mogę podzwonić po klientach którzy wpłacili
> podwójnie w tym dniu i zapytać czy znają sprawę ale wg mnie nie tędy
> droga.
>
> Dziękuje z góry za opinie w tej sprawie.
Złóż reklamację, najlepiej na piśmie i uzbrój się w cierpliwość*.
* patrz w archiwum grupy odnośnie czasu rozpatrywanie reklamacji w Multi
--
xbartx - Xperimental Biomechanical Android Responsible for Thorough
Xenocide
-
5. Data: 2010-05-18 16:35:54
Temat: Re: Kradzież z konta ? - Multibank
Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>
Użytkownik "Marcin Piekarski" <m...@i...pl> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:4bf2b62d$0$17101$6...@n...neostrad
a.pl...
Na 99% to jest podwójna płatność wykonana z winy PKO BP (awaria). Twój
klient nie został podwójnie obciążony i nie dostanie on tego zwrotu, Twój
rachunek został natomiast podwójnie uznany.
-
6. Data: 2010-05-18 16:54:40
Temat: Re: Kradzież z konta ? - Multibank
Od: mvoicem <m...@g...com>
(18.05.2010 18:35), MarekZ wrote:
> Użytkownik "Marcin Piekarski" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
> grup dyskusyjnych:4bf2b62d$0$17101$6...@n...neostrad
a.pl...
>
> Na 99% to jest podwójna płatność wykonana z winy PKO BP (awaria). Twój
> klient nie został podwójnie obciążony i nie dostanie on tego zwrotu,
> Twój rachunek został natomiast podwójnie uznany.
Ale PKO BP chyba może go tylko grzecznie poprosić o zwrot. Jakim cudem
przelew z konta może być zlecony przez osobę trzecią?
p. m.
-
7. Data: 2010-05-18 16:56:57
Temat: Re: Kradzież z konta ? - Multibank
Od: witek <w...@g...pl.invalid>
Marcin Piekarski wrote:
> Witam.
> Sytuacja następująca loguje się dziś na firmowe konto w multi i widzę że
> między przelewami przychodzącymi jest: przelew zewnętrzny wychodzący -50zł
> Tytuł operacji ZWROT PODWÓJNEJ PŁATNOŚCI Z 07.05.2010
> Rachunek odbiorcy 63 1020 5561 0000 3902 0002 5957
> Nazwa odbiorcy BANK POLSKI S.A. PKOBP ODDZIAŁ 56 W WARSZAWIE
>
> Z uwagi że do mojej firmy wpływa dziennie kilkadziesiąt przelewów
> dziennie wszystkie w podobnej kwocie i niektóre podwójnie to nie jestem
> w stanie stwierdzić o jaką podwójną płatność chodzi.
>
> Dodam że wszystkie wpływy są na bieżąco księgowane i wysyłane do
> klientów fakturki nawet te podwójne.
> Dzwonie do Multibanku na infolinie i pytam o co chodzi i której
> płatności to dotyczy, Pani z infolinii niebyła w stanie określić
> dokładnie o co chodzi gdyż u niej w systemie niema żadnych więcej
> informacji na temat tego pobrania poza tym który widnieje u mnie na
> koncie i zasugerowała bym sprawę wyjaśniał z PKOBP.
>
> Mam do was pytanie czy to normalna procedura ? że dowolny Bank może
> pobrać kasę z innego banku nie informując o szczegółach pobrania?. Nie
> jestem klientem PKOBP a multibank niema żadnych informacji które by
> wyjaśniły sytuację. Mogę podzwonić po klientach którzy wpłacili
> podwójnie w tym dniu i zapytać czy znają sprawę ale wg mnie nie tędy droga.
>
> Dziękuje z góry za opinie w tej sprawie.
>
>
jeśli podwójny przelew wynika z błedów wewnątrzbankowych i nie jest
związany z żadnym zleceniem klienta, to wiekszość banków zastrzega sobie
prawo zrobionia korekty i poinformowania o tym klienta.
Jeśli to podwójne zlecenie wyszło od klienta, to bank nie ma prawa w to
ingerować.
-
8. Data: 2010-05-18 16:59:02
Temat: Re: Kradzież z konta ? - Multibank
Od: witek <w...@g...pl.invalid>
mvoicem wrote:
> (18.05.2010 18:35), MarekZ wrote:
>> Użytkownik "Marcin Piekarski" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
>> grup dyskusyjnych:4bf2b62d$0$17101$6...@n...neostrad
a.pl...
>>
>> Na 99% to jest podwójna płatność wykonana z winy PKO BP (awaria). Twój
>> klient nie został podwójnie obciążony i nie dostanie on tego zwrotu,
>> Twój rachunek został natomiast podwójnie uznany.
>
> Ale PKO BP chyba może go tylko grzecznie poprosić o zwrot. Jakim cudem
> przelew z konta może być zlecony przez osobę trzecią?
>
przez pomyłkę.
Banki zastrzegają sobie prawo do zrobienia storno z powodu własnej pomyłki.
-
9. Data: 2010-05-18 17:00:38
Temat: Re: Kradzież z konta ? - Multibank
Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>
Użytkownik "mvoicem" <m...@g...com> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:4bf2c653$0$19177$6...@n...neostrad
a.pl...
> Ale PKO BP chyba może go tylko grzecznie poprosić o zwrot. Jakim cudem
> przelew z konta może być zlecony przez osobę trzecią?
Mam wrażenie, że bank może sam skorygować własny błąd jedynie informując o
tym właściciela rachunku, na którym dokonywana jest korekta. Nie jestem
jednak tego pewien i nie chce mi się szukać, jednak to nie jest normalny
przelew tylko korekta błędnej operacji.
-
10. Data: 2010-05-18 17:15:51
Temat: Re: Kradzież z konta ? - Multibank
Od: xbartx <b...@h...net>
Dnia Tue, 18 May 2010 19:00:38 +0200, MarekZ napisał(a):
> Mam wrażenie, że bank może sam skorygować własny błąd jedynie informując
> o tym właściciela rachunku, na którym dokonywana jest korekta. Nie
> jestem jednak tego pewien i nie chce mi się szukać, jednak to nie jest
> normalny przelew tylko korekta błędnej operacji.
Raz robiłem przelew z Aliora do DBnet i poszedł podwójnie. Zadzwonił do
mnie Pan z Aliora celem wyjaśnienia sparawy, bo nie wiedział na kogo
konto podwójnie wysłali kasę. Jak się okazało, że konto po drugiej
stronie jest moje i generalnie nie ma problemu, to przeprosił za
zamieszanie i sprawa zamknięta. W każdym bądź razie najpierw zadzwonili.
--
xbartx - Xperimental Biomechanical Android Responsible for Thorough
Xenocide