  • 21. Data: 2010-05-18 21:24:53
    Temat: Re: Kradzież z konta ? - Multibank
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Marcin Piekarski <m...@i...pl> writes:

    > Pani z infolinii twierdzi że to PKOBP zabrało....

    To niech sprecyzuje jakim dokladnie sposobem to zrobilo.
    Bo chwilowo to nie jest tak, ze jeden bank moze sobie "zabierac"
    pieniadze z konta klientom innych bankow. A przynajmniej nie
    w taki sposob.

    > wg rozmowy telefonicznej i sądząc po tytule przelewu to PKOBP
    > popełniło błąd. A w systemie multi Pani nie miala żadnych info na
    > temat przyczyny zwrotu.

    PKOBP popelnilo pewnie wiele bledow, ale pieniedze przelal Multi,
    i to on musi sie z tego wytlumaczyc. Zasugerowalbym takze pani
    z infolinii, ze byc moze wchodzi tu w gre takze odpowiedzialnosc karna
    (mozliwe oszustwo).
    --
    Krzysztof Halasa

  • 22. Data: 2010-05-18 21:51:15
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    george wrote:

    > a słyszałeś o tej awarii że pkobp pusciło 2 razy mimo że klienci zlecili
    > raz ?
    > kto był zlecającym drugi przelew ? SKYNET ?

    Nikt.
    Nikt nie zlecał drugiego przelewu.

  • 23. Data: 2010-05-18 22:23:08
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Krzysztof Halasa" m...@i...localdomain

    > To niech sprecyzuje jakim dokladnie sposobem to zrobilo.
    > Bo chwilowo to nie jest tak, ze jeden bank moze sobie "zabierac"
    > pieniadze z konta klientom innych bankow. A przynajmniej nie
    > w taki sposob.

    Wiem na pewno, że niedawno było to możliwe, choć nie wiem, czy akurat w tej sytuacji.
    Bodajże można było cofnąć periodyki czy polecenia zapłaty i jeszcze coś, na co klient
    banku dłużnika (czyli w tym wypadku Multi -- klient naszej grupy) wcześniej wyraził
    jakąś (konkretnie jakąś) ogólną zgodę. Pamiętam, że banki nawet
    proponowały/deklarowały
    wspólne ustalenie bezpłatnego autopobierania. Być może takie podbieranie jest możliwe
    także i w innych sytuacjach, z których jakąś podpada po to, co się tu wydarzyło.
    (albo raczej -- to, co się tu wydarzyło, podpada pod jakąś ogólną zasadę
    umożliwiającą wzajemne podbieranie)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 24. Data: 2010-05-19 07:49:19
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Tue, 18 May 2010 16:51:15 -0500, witek napisał(a):

    > Nikt.
    > Nikt nie zlecał drugiego przelewu.

    Czyli co? W tym drugim przelewie w polu "od" jest pusto tak? I jeszcze
    dopisek "tego przelewu nikt nie zlecił"?

    --
    xbartx

  • 25. Data: 2010-05-19 11:16:41
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marcin Piekarski" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
    > pobrać kasę z innego banku nie informując o szczegółach pobrania?. Nie
    > jestem klientem PKOBP a multibank niema żadnych informacji które by
    > wyjaśniły sytuację. Mogę podzwonić po klientach którzy wpłacili podwójnie
    > w tym dniu i zapytać czy znają sprawę ale wg mnie nie tędy droga.
    >
    > Dziękuje z góry za opinie w tej sprawie.

    W PKO kilka dni temu była awaria i wysłali cała sesje przelewów podwójnie.
    Teraz próbuja to odkręcić.
    Myślę że powinni od Ciebie uzyskac zgodę na wyksiegowanie błednie
    zaksięgowanej kwoty.
    Jesli takiej zgody nie udzielisz to i tak stoja na wygranej pozycji bo
    tesrodki były tobie nienalezne i po nbatali sądowej i tak to odzyskaja.

    Krzysiek

  • 26. Data: 2010-05-19 11:22:23
    Od: Gosc <...@...a>

    xbartx pisze:

    > Czyli co? W tym drugim przelewie w polu "od" jest pusto tak? I jeszcze
    > dopisek "tego przelewu nikt nie zlecił"?

    Co do 7.05.2010 ptaszki ćwierkają, że z PKO w 3 sesji elixirowej
    część/wszystkie przelewy wyszły podwójnie. Więc teraz ma masową skale
    wycofywane są 2 razy zaksięgowane te same przelewy w innych bankach.
    Proponowałbym Marcinowi sprawdzić, czy w poniedziałek (10.) nie było
    zaksięgowanych 2 przelewów od tej samej osoby na taką samą kwotę.
    Ciekawe, czy ktoś z grupy będzie miał identyczny przypadek tylko w innym
    banku ? :D

  • 27. Data: 2010-05-19 11:24:31
    Od: Gosc <...@...a>

    kris pisze:

> [...]
    > Jesli takiej zgody nie udzielisz to i tak stoja na wygranej pozycji bo
    > tesrodki były tobie nienalezne i po nbatali sądowej i tak to odzyskaja.

    Ale jest druga strona medalu, bo w tym momencie jest to darowizna i US
    może się przyczepić, więc lepiej nie wojować.

  • 28. Data: 2010-05-19 11:33:21
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Wed, 19 May 2010 13:24:31 +0200, Gosc napisał(a):

    > Ale jest druga strona medalu, bo w tym momencie jest to darowizna i US
    > może się przyczepić, więc lepiej nie wojować.

    Bezpodstawne wzbogacenie nigdy nie jest darowizną, ponieważ nie może
    służyć przysporzeniu majątkowemu.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    [reklama] gdzie zrobić zdjęcie we Wrocławiu? ==> http://foto-krzyki.pl

  • 29. Data: 2010-05-19 12:37:42
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Wed, 19 May 2010 13:22:23 +0200, Gosc napisał(a):

> [...]
    > zaksięgowanych 2 przelewów od tej samej osoby na taką samą kwotę.
    > Ciekawe, czy ktoś z grupy będzie miał identyczny przypadek tylko w innym

    Nie zmienia to faktu, że to PKO powinno kontaktować się z poszczególnymi
    osobami, tudzież banki w których te osoby mają konta a nie z automatu
    sobie polecieli i zadowoleni w pełni a klient niech się sam martwi i
    dochodzi co się stało i dlaczego. Kolejny IMO duży minus dla Multi.

    --
    xbartx

  • 30. Data: 2010-05-19 12:55:25
    Od: "kashmiri" <n...@n...com>

    xbartx <b...@h...net> dared to write:

> [...]
    > sobie polecieli i zadowoleni w pełni a klient niech się sam martwi i
    > dochodzi co się stało i dlaczego. Kolejny IMO duży minus dla Multi.

    Nie powinno - bo nie są to "prawdziwe pieniądze" przelane przez jakiegoś nadawcę na
    ich rachunek, tylko błąd w wysłaniu informacji księgowej (uznanie rachunku).
    Informację się koryguje, a jako że konta nie uznano faktycznymi środkami (uwierz że
    bank odbiorcy nie dostał tego dnia podwójnie), właściciela nie trzeba prosić o zgodę
    na "zwrot" (bo i nie ma czego "zwracać").

    To tyle w temacie. Banki mają prawo dokonać korekty błędnych zapisów bez informowania
    klientów.

    k.