  • 31. Data: 2010-05-19 12:58:03
    Temat: Re: Kradzież z konta ? - Multibank
    Od: "kashmiri" <n...@n...com>

    Marcin Piekarski <m...@i...pl> dared to write:

    > Nawet jeśli jest to wynik błędu banku to powinien wysłać bank jakieś
    > pismo lub zadzwonić wyjaśnić sprawę. W związku z tą sytuacją pracownik
    > zaksięgował wpłatę i wystawił fakturę VAT od której zapłacę podatki a
    > którą teraz muszę pewnie z korygować tylko nie wiem który przelew z
    > korygować ani kto ma podpisać korektę jeśli to wina banku.
    >
    > No nic napisze reklamację do Multibanku o wyjaśnienie sprawy.

    To twoja firma wystawia faktury na podstawie wyciągów bankowych??? No nie mogę...
    Dotąd myślałem, że robi się to na podstawie opłaconych zamówień.

    k.

  • 32. Data: 2010-05-19 13:01:49
    Od: "kashmiri" <n...@n...com>

    Gosc <...@...a> dared to write:

    > Ale jest druga strona medalu, bo w tym momencie jest to darowizna i US
    > może się przyczepić, więc lepiej nie wojować.

    Kiedy moja piłka przez pomyłkę wpadnie do ogródka sąsiada, to też będzie darowizna?
    Wiesz co to "darowizna" w prawie polskim?

    k.

  • 33. Data: 2010-05-19 13:38:25
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    xbartx wrote:

    > Czyli co? W tym drugim przelewie w polu "od" jest pusto tak? I jeszcze
    > dopisek "tego przelewu nikt nie zlecił"?

    Czy jak wrzucę na grupę maila z twoim nickiem, to będzie oznaczało, że
    ty go wysłałeś?
    Myśleć, myśleć!!!

  • 34. Data: 2010-05-19 13:39:01
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Gosc wrote:

    > Ale jest druga strona medalu, bo w tym momencie jest to darowizna i US
    > może się przyczepić, więc lepiej nie wojować.

    jaka darowizna? co ci się śniło?

  • 35. Data: 2010-05-19 15:45:44
    Od: Marcin Piekarski <m...@i...pl>

    > To twoja firma wystawia faktury na podstawie wyciągów bankowych??? No nie mogę...
    Dotąd myślałem, że robi się to na podstawie opłaconych zamówień.

    A co w tym dziwnego ? Nigdy nie słyszałeś o usługach na umowę lub prepaid ?

  • 36. Data: 2010-05-19 17:53:49
    Od: "kashmiri" <n...@n...com>

    Marcin Piekarski <m...@i...pl> dared to write:

    > A co w tym dziwnego ? Nigdy nie słyszałeś o usługach na umowę lub
    > prepaid ?

    No właśnie. Czy wypadku tylko otrzymania przelewu bankowego masz jakąkolwiek umowę?

  • 37. Data: 2010-05-19 18:07:18
    Od: Marcin Piekarski <m...@i...pl>

    W dniu 2010-05-19 19:53, kashmiri pisze:
    > Marcin Piekarski<m...@i...pl> dared to write:

    > No właśnie. Czy wypadku tylko otrzymania przelewu bankowego masz jakąkolwiek umowę?

    Tak prowadzę działalność usługową wszyscy przelewają na podstawie umowy.

  • 38. Data: 2010-05-19 18:32:30
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "kashmiri" <n...@n...com> wrote in message
    xbartx <b...@h...net> dared to write:

    > Nie zmienia to faktu, że to PKO powinno kontaktować się z poszczególnymi
    > osobami, tudzież banki w których te osoby mają konta a nie z automatu
    > sobie polecieli i zadowoleni w pełni a klient niech się sam martwi i
    > dochodzi co się stało i dlaczego. Kolejny IMO duży minus dla Multi.

    Nie powinno - bo nie są to "prawdziwe pieniądze" przelane przez jakiegoś
    nadawcę na ich rachunek, tylko błąd w wysłaniu informacji księgowej (uznanie
    rachunku). Informację się koryguje, a jako że konta nie uznano faktycznymi
    środkami (uwierz że bank odbiorcy nie dostał tego dnia podwójnie),
    właściciela nie trzeba prosić o zgodę na "zwrot" (bo i nie ma czego
    "zwracać").

    To tyle w temacie. Banki mają prawo dokonać korekty błędnych zapisów bez
    informowania klientów.

    chcesz mi powiedzieć że po zakończeniu sesji eliksiru bank nadawca nie musi
    wyrównać cyferek w KIR'ze ? A to dopiero ciekawostka...

    george

  • 39. Data: 2010-05-19 18:38:46
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "witek" <w...@g...pl.invalid> wrote in message

    > Czy jak wrzucę na grupę maila z twoim nickiem, to będzie oznaczało, że ty
    > go wysłałeś?
    > Myśleć, myśleć!!!

    nie wiem dokładnie jak to działa ale bezsensowne byłoby zakończenie sesji
    eliksiru bez koniecznosci przelania kwot przez banki nadawcy do odbiorców do
    wysokosci wykonanych przelewów. Skąd niby odbiorcy w czasie sesji mieliby
    niby wiedzieć że to PKOBP sie pomylilo a nie że nadawca nadał dwa razy ? To
    czy był to wynik błedu czy nie to dla odbiorcy jest sprawa drugoplanowa /
    drugorzędna,

    Gdyby było jak piszesz to przechodzą przelewiki a już nikt nie przejmusie
    tym że za tym powinna iśc realna kasa... genialne. To podważa cały sens
    istnienia KIR'u.

    Dodatkowo myśle że PKOBP zorientowało sie dużo później niż zakończenie
    sesji, wiec defacto do transakcji doszło. Tyle że PKOBP musiał "założyć" ze
    środków własnych a potem rozliczyć klientów i tu nastąpił zonk.. bo nie
    mieli podstaw do podwójnego obciążenia bo dyspozycja była jedna.

    george

  • 40. Data: 2010-05-19 18:41:34
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "Marcin Piekarski" <m...@i...pl> wrote in message

    > Tak prowadzę działalność usługową wszyscy przelewają na podstawie umowy.

    pomysł dobry bo nie ma problemu z rozliczeniem memoriałowym a wynika
    bezpośrednio z przepływu gotówki. Też bym tak chciał :).

    george