  • 1. Data: 2007-06-19 10:10:27
    Temat: Kredyt Hipoteczny
    Od: "PapaJoe" <p...@p...onet.pl>

    Witam,

    czytam własnie Umowe Kredytową , czy " tak jest w kazdym banku " bank
    pozycza około 250t
    a weksel chce na 500t , kładzie łape na hipotece ale to mało jeszcze w razie
    problemów domaga sie mojej
    zgody ze w razie problemów będzie mógł windykować dług z całego mojego
    majątku !

    czy komuś udało sie zmienić warunki umowy , nie chodzi o marże , prowizje
    ale inne zapisy typu jak wyzej ?

    pozdr

    Tomek

  • 2. Data: 2007-06-19 10:15:19
    Temat: Re: Kredyt Hipoteczny
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

    "PapaJoe" <p...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > razie
    > problemów domaga sie mojej
    > zgody ze w razie problemów będzie mógł windykować dług z całego mojego
    niektore banki nie wymagaja weksla wcale

    > czy komuś udało sie zmienić warunki umowy , nie chodzi o marże , prowizje
    banki b.niechetnie zmieniaja zapisu umowy...

    > ale inne zapisy typu jak wyzej ?
    mozna wybrac bank, ktory nie wymaga podpisania weksla i zadowala sie sama
    hipoteka...

    pozdr.
    RobertS

  • 3. Data: 2007-06-19 10:53:32
    Od: Karol S <k...@z...pl>

    PapaJoe napisał(a):

> [...]
    > problemów domaga sie mojej
    > zgody ze w razie problemów będzie mógł windykować dług z całego mojego

    Bank zabezpiecza się jak może, na wypadek gdybyś nie płacił. Przejęcie
    mieszkania na podstawie hipoteki jest skomplikowane i się bankowi nie
    bardzo opłaca. To jest ostateczność gdy inne sposoby zawiodą.

    Weksel jest dużo łatwiejszy do zrealizowania, a 500k to zapewne kwota
    kapitału kredytu (250), plus odsetki za 30 lat, plus różne opłaty karne
    na wypadek niepłacenia. Weksel jest najczęściej zabezpieczeniem
    tymczasowym do czasu ustanowienia hipoteki. Potem jest zwracany albo
    komisyjnie niszczony.

    Zgoda na windykację z całego majątku ma podobne znaczenie jak weksel.
    Właściwie wydaje mi się, że windykacja zawsze jest z całego majątku
    dłużnika, więc chyba ze zgodą czy bez, efekt będzie ten sam. Ja nie
    przypominam sobie żebym podpisywał taką zgodę.

    Karol

  • 4. Data: 2007-06-25 18:38:33
    Od: Populares <n...@g...pl>

    Karol S wrote:

> [...]
    > na wypadek niepłacenia. Weksel jest najczęściej zabezpieczeniem
    > tymczasowym do czasu ustanowienia hipoteki. Potem jest zwracany albo

    Nie wiem jak w innych bankach, ale w mBanku nie na osobnego weksla,
    tylko jest wpisnany punkt do umowy kredytowej i obowiązuje przez cały
    okres spłaty.