  • 1. Data: 2008-01-17 22:07:45
    Temat: Kredyt Hipoteczny
    Od: "Yaraz" <y...@w...pl>

    Szanowni panstwo mam zaciagniety kredyt hipoteczny w PKO.SA 170 tys zl na 15
    lat.Kredyt mam w zlotowkach.Prcuje w Irlandi czy moge przewalutowac kredyt na
    Euro i czy to bedzie dla mnie oplacalne.
    Prosze o pomoc.
    Pozdrawiam Jarek Bury.

  • 2. Data: 2008-01-17 22:17:56
    Temat: Re: Kredyt Hipoteczny
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dnia 17 Jan 2008 23:07:45 +0100,
    osoba podpisana: Yaraz <y...@w...pl>
    napisała:
    > Szanowni panstwo mam zaciagniety kredyt hipoteczny w PKO.SA 170 tys zl na 15
    > lat.Kredyt mam w zlotowkach.Prcuje w Irlandi czy moge przewalutowac kredyt na
    > Euro i czy to bedzie dla mnie oplacalne.

    Chodzi o Pekao SA czy PKOBP SA? Ci pierwsi kredytów walutowych nie
    udzielają, więc z przewalutowaniem może być problem w tym drugim pewnie
    się da. Czy jest to opłacalne (i.e. jak się będzie kształtował kurs
    EUR/PLN) to Ci nikt nie powie.
    Natomiast przez skórę czuję, że Tobie chodzi o taki kredyt który mógłbyś
    spłacać bezpośrednio euro zarobionymi w Irlandii. Jeśli tak, to pole
    manewru Ci się mocno zawęża. (Fortis?)
    Bo większość banków najpierw "kupi" od Ciebie euro (po kursie kupna),
    zamieniając na PLN, po czym tych PLN użyje do "sprzedania" Ci euro które
    trafią na rachunek kredytu (kurs sprzedaży).

    KJ

    Q: How do you shoot a pink elephant?
    A: Twist its trunk until it turns blue, then shoot it with
    a blue-elephant gun.

  • 3. Data: 2008-01-17 22:20:23
    Od: Marcin Nowakowski <m...@...sygnaturce.pl>

    Dnia 2008-01-17 23:17, Kamil Jońca stwierdził, że:
    > Chodzi o Pekao SA czy PKOBP SA? Ci pierwsi kredytów walutowych nie
    > udzielają,

    http://www.pekao.com.pl/indywidualni8.xml?/sid=38/la
    ng=PL/812403-711801-15951

    "Kredyt dostępny jest również w EUR i USD - dla osób osiągających
    dochody w tych walutach."

    Mają dziwne obostrzenia, ale udzielają.

    > Bo większość banków najpierw "kupi" od Ciebie euro (po kursie kupna),
    > zamieniając na PLN, po czym tych PLN użyje do "sprzedania" Ci euro które
    > trafią na rachunek kredytu (kurs sprzedaży).

    Nawet jakby i to pominąć, to dochodzi koszt (i czas realizacji) przelewu
    zagranicznego.

    --
    Marcin Nowakowski
    MCR@IRC, ICQ UIN: 53375070, GG: 1824096, GSM: +48 722 099970,

  • 4. Data: 2008-01-18 21:15:08
    Od: "Yaraz" <y...@w...pl>

    Szanowni panstwo ten kerdyt juz jest pozyczony,a wiec teraz jest problem jaka
    opcje wybrac na splate.Jesli zamierzam pracowaci i zyc w Irlandi co najmniej
    10lat a za 4 -5lat moze wejdziemy do strefy Euro?
    I tu jest pytanie cxzy przewalutowanie tego kredytu czy w Euro czy Frank
    Sz.nie bylo by kozystnym rozwiazaniem.
    Prosze o pomoc szanownych fachowcow.
    Pozdrawiam Jarek.

  • 5. Data: 2008-01-18 21:49:32
    Od: Piotr Gralak <g...@g...pl>

    Marcin Nowakowski napisał(a):

    > Nawet jakby i to pominąć, to dochodzi koszt (i czas realizacji) przelewu
    > zagranicznego.

    Akurat w Irlandii nieistotne :)
    W walucie EUR do PL koszt 0,00 do dowolnego banku, czas realizacji: 1-2
    dni robocze (przykład z AIB, ale większość Polaków ma właśnie tam konta :))

    PG

  • 6. Data: 2008-01-20 18:09:57
    Od: "Grzegorz Hul" <g.hul[wytnij]@o2.pl>

    Nie śledziłem jak się ma kurs eur/chf, ale może z racji niższego
    oprocentowania (niż w eur i pln) przewalutować jednak na chf. Jak dotąd bank
    centralny Szwajcarii kopiował politykę monetarną Europejskiego BC, więc w
    sumie kurs chf i eur do pln zachowuje się podobnie (wystarczy spojrzeć na
    wykresy, które w dużej części się na siebie nakładają...

    Grzegorz Hul
    szukasz kredytu hipotecznego
    - zapraszam na moją stronę:
    http://finance4u.com.pl