  • 21. Data: 2009-05-04 19:00:54
    Temat: Re: Kredyt - PLN vs. EUR
    Od: "sygnet" <s...@k...net.pl>

    Jeden powód to np. marża - dla kredytu w EUR 3%- 3,8 a dla PLN 1,9-2,5 %

    Po wejsciu Polski do strefy Euro kredyt w PLN zostanie przewalutowany np. po
    kursie 4pln i marża zostaje np.2% bo jest stała przez cały okres
    kredytowania. Do tej marży doliczą nam wtedy EUR LIBOR i mamy mniejsze raty.
    W stosunku do dziś WIBOR3M; WIBOR6M + marża.

    A jak ma sie dziś kredyt w EUR to masz marżę 3% lub wiecej i EUR LIBOR masz
    teraz mniejszą rate o 150 PLN jak wejdziemy do stefy EURO nic sie nie zmieni
    marża zostaje ta sama, EUR LIBOR jedynie zapewne spadnie.

    Wiec lepiej brać w PLN z niższą marżą teraz a jak wejdzieiemy do EURO -
    zaoszczędzi się, mało tego nietrzeba sie teraz jeszcze martwić kursem itp
    itd.

    Nie warto, a potem znowu się wszyscy przejadą jak na CHF - gra nie warta
    świeczki.

    Marcin.S

  • 22. Data: 2009-05-04 19:54:46
    Od: Laphroaig <m...@v...pl>

    Radzik wrote:
    > Laphroaig pisze:

    > to złe banki odwiedziłeś...

    No dobra, ale mogles tez podpowiedziec jakie warto odwiedzic. Pytamboniewiem
    Poczytalem o kredytach i te przeze mnie wymienione daja dobre warunki
    (tak mi sie wydawalo). Inne albo nie kredytuja w mojej okolicy albo
    tylko inwestycje zakonczone. Jak wiesz cos o banku, ktory traktuje
    kredyty tak aby ewentualnie nie stracic przy wyplacie transzy to sie
    podziel ta wiedza

    --
    pozdr
    Wojtek

  • 23. Data: 2009-05-05 14:10:53
    Od: Piotrek Miller <p...@g...pl>

    On Sun, 03 May 2009 21:59:49 +0200, Laphroaig <m...@v...pl> wrote:

    >Niestety, w DB wiecej nie dostaniesz (w innych bankach tego nie badalem
    >ale spodziewam sie, ze jest podobnie) a jedynie skroca Ci okres kredytowania

    Oczywiście, że nie dostaniesz więcej. Ja mam kredyt denominowany we
    frankach i ostatnia transza powinna byc znacząco większa właśnie ze
    względu na kurs. Ale otrzymałem tylko kwotę wnioskowaną w PLN. To
    przecież z resztą logiczne. Kredyt brany jest w złotówkach, a tylko
    denominowany we frankach.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotrek vel. Sneakers

  • 24. Data: 2009-05-06 06:19:24
    Od: Radzik <r...@r...pl>

    Laphroaig pisze:
    > No dobra, ale mogles tez podpowiedziec jakie warto odwiedzic.
    kredyty indeksowane do walut obcych ma Polbank - jakie by nie były
    zmiany kursów to i tak dostaniesz taką kwotę w PLN jaka jest w decyzji
    kredytowej i umowie. Kwota w walucie obcej pojawia się tylko na
    harmonogramie spłaty już po wypłacie kredytu...

  • 25. Data: 2009-05-06 08:55:13
    Od: Laphroaig <m...@v...pl>

    Radzik wrote:

    > kredyty indeksowane do walut obcych ma Polbank - jakie by nie były

    Thx

  • 26. Data: 2009-05-07 16:41:12
    Od: euro <l...@w...pl>

    a ja zarabiam w euro w niemczech i zaden bank niemiecki nie da mi
    kredytu na nieruchomosc w polsce. zostaje mi jedyna mozliwosc kredyt w
    euro w polsce albo zlotowkowego w polsce i do tego nie moge go splacac w
    euro! znacie moze taki bank ktory to oferuje?

    pozdrawiam

  • 27. Data: 2009-06-13 10:59:54
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Większość kredytobiorców wychodzi jednak na spłatach kredytów
    indeksowanych/denominowanych w CHF do przodu (np. Libor 3M CHF to ułamek procenta,
    marże były też poniżej procenta) mimo drastycznego wzrostu kursu od lata 2008 r.
    JaC

    -----

  • 28. Data: 2009-06-13 11:41:09
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "ąćęłńóśźż" news:h100rs$6d$1@news.wp.pl

    [wyciąłem]

    Nauczysz się odpowiadać pod cytatem, czy to cię przerasta?

  • 29. Data: 2009-06-13 11:45:39
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-06-13, Valdi.Pavlack <V...@P...NOspam.pl> wrote:

    [...]

    > [wyciąłem]
    >
    > Nauczysz się odpowiadać pod cytatem, czy to cię przerasta?

    On to po prostu robi specjalnie.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 30. Data: 2009-06-13 11:48:08
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "Wojciech Bancer" news:slrnh374b7.3nk.proteus@pl-test.org

    > On to po prostu robi specjalnie.

    Teraz, kiedy widzę jakim nickiem się posługuje na grupach dochodzę do
    wniosku, że masz rację w 100% :)