  • 1. Data: 2007-08-18 10:02:44
    Temat: Kredyt a księga wieczysta
    Od: Andrew <a...@z...org>

    Witam,

    w maju kupiłem działkę, nie mam jeszcze założonej księgi wieczystej na
    tą działkę. Obecnie mam zamiar rozpocząć budowę i potrzebuję kolejnego
    kredytu tym razem na budowę i tutaj pytanie: czy dostanę kredyt bez
    księgi wieczystej?

    Pozdrawiam,
    Andrzej

  • 2. Data: 2007-08-18 10:11:58
    Temat: Re: Kredyt a księga wieczysta
    Od: "Filip Lach" <f...@N...gazeta.pl>

    Andrew <a...@z...org> napisał(a):

> [...]
    > tą działkę. Obecnie mam zamiar rozpocząć budowę i potrzebuję kolejnego
    > kredytu tym razem na budowę i tutaj pytanie: czy dostanę kredyt bez

    Jeśli na tę działkę był kredyt, to możesz mieć problem z uzyskaniem kredytu
    budowlanego nawet z księgą wieczystą. Chyba jedyne rozwiązanie to brać kredyt
    w banku, który udzielił pierwszego kredytu.
    Jeśli jednak działka nie jest obciążona kredytem to nie powinno być problemu,
    będziesz tylko musiał przynieść więcej papierów i opłacić dodatkowo
    ubezpieczenie, które będzie obowiązywać do czasu założenia księgi i wpisania
    banku w odpowiednim rozdziale. I zacznij zakładać księgę, zależnie od rejonu
    może to trwać od dwóch tygodni do 2ch lat...

  • 3. Data: 2007-08-18 10:42:30
    Od: Andrew <a...@z...org>

    Filip Lach pisze:
> [...]
    > banku w odpowiednim rozdziale. I zacznij zakładać księgę, zależnie od rejonu
    > może to trwać od dwóch tygodni do 2ch lat...

    Działka zakupiona była na kredyt z 10% wkładem własnym. Zakładanie
    księgi jest w toku, ale tak jak piszesz to trwa...

    Pozdrawiam,
    Andrzej

  • 4. Data: 2007-08-18 11:09:27
    Od: Populares <n...@g...pl>

    Andrew wrote:

    > Działka zakupiona była na kredyt z 10% wkładem własnym. Zakładanie
    > księgi jest w toku, ale tak jak piszesz to trwa...

    Ja kupowałem co prawda nie działkę, ale mieszkanie bez księgi. Musiałem
    podpisać oświadczenie, że złożę wniosek o założenie księgi i wpisanie w
    stosownym miejscu banku. Po udzieleniu kredytu miałem 7 dni na
    dostarczenie kopii wniosku o założenie księgi i dokonanie w niej
    stosownego wpisu na rzecz banku. Do czasu założenia księgi (podobno ma
    to trwać w mojej okolicy do 6 miesięcy) oprocentowanie kredytu jest
    wyższe o 1%.

  • 5. Data: 2007-08-18 11:13:18
    Od: Andrew <a...@z...org>

    Populares pisze:
> [...]
    > stosownego wpisu na rzecz banku. Do czasu założenia księgi (podobno ma
    > to trwać w mojej okolicy do 6 miesięcy) oprocentowanie kredytu jest

    w moim przypadku informacja o wpisie do hipoteki była zawarta w akcie
    notarialnym. Póki co minęły 3 miesiące...

    Pozdrawiam,
    Andrzej