  • 1. Data: 2008-12-04 08:58:31
    Temat: Kredyt a umowa z bankiem
    Od: "Włodziu" <w...@w...pl>

    Witam,

    Mam mały dylemat.

    Muszę wziąć kredyt na kwotę około 5 - 7 tyś. PLN. Byłem wczoraj w banku,
    konkretnie w WBK i mają bardzo ciekawą ofertę ale jest pewien problem. Ja
    muszę ten kredyt wziąć max na 3 miesiące, podczas gdy minimalny okres
    kredytowania wynosi 12 miesięcy.

    Pani w banku zaproponowała mi żebym wziął kredyt na 12 miesięcy i po
    spłaceniu 2 rat złożył wniosek o wcześniejszą spłatę całości.

    Wziąłem sobie do domu standardową umowę z WBK i tam jest wyraźnie napisane
    że okres kredytowania wynosi 12 miesięcy i nie ma nic o możliwości
    wcześniejszej spłaty.

    I tu mam do was pytanie.
    Czy mogę zażądać aby taki zapis znalazł się w umowie?

    Nie brałem nigdy kredytu, więc nie wiem za bardzo jak to wygląda, ale z tego
    co mi mówił znajomy to banki mają gotowe umowy w komputerze i tylko je
    drukują i nie ma możliwości robienia jakichkolwiek korekt.

    P.S. Muszę ten kredyt spłacić w 3 miesiące, bo na koniec marca 2009 będę
    potrzebował kolejny kredyt, tym razem większy około 15-20 tyś. i musze mieć
    zdolność kredytową!

  • 2. Data: 2008-12-04 09:01:23
    Temat: Re: Kredyt a umowa z bankiem
    Od: Maverick <k...@g...pl>

    W?odziu wrote:
    > Witam,
    >
    > Mam ma?y dylemat.
    >
    > Musze wzi?ae kredyt na kwote oko?o 5 - 7 ty?. PLN. By?em wczoraj w banku,
    > konkretnie w WBK [...]
    > I tu mam do was pytanie.
    > Czy moge za??daae aby taki zapis znalaz? sie w umowie?

    Mozesz - pytanie czy to uzyskasz.

    > Nie bra?em nigdy kredytu, wiec nie wiem za bardzo jak to wygl?da, ale z tego
    > co mi mówi? znajomy to banki maj? gotowe umowy w komputerze i tylko je
    > drukuj? i nie ma mo?liwo?ci robienia jakichkolwiek korekt.

    Przy umowie o ROR mialem dopisane dwa warunki - wiec jakas mozliwosc
    edycji maja - pytanie jakie sa procedury wewnetrzne banku - czy
    dopuszczaja takie a nie inne zmiany.

    > P.S. Musze ten kredyt sp?aciae w 3 miesi?ce, bo na koniec marca 2009 bede
    > potrzebowa? kolejny kredyt, tym razem wiekszy oko?o 15-20 ty?. i musze mieae
    > zdolno?ae kredytow?!

    A nie mozesz od razu wziac wiekszego kredytu?

    --
    Regards,
    Maverick

  • 3. Data: 2008-12-04 09:25:17
    Od: Maseł <m...@p...onet.pl>

    Włodziu wrote:
> [...]
    >
    > Wziąłem sobie do domu standardową umowę z WBK i tam jest wyraźnie napisane
    > że okres kredytowania wynosi 12 miesięcy i nie ma nic o możliwości

    Jezeli kredyt jest mniejszy niz 80k PLN to z zalozenia jest konsumencki
    (mimo, ze moze byc hipoteczny). a ustawa mowi, ze konsumencki mozesz se
    splacic kiedy chcesz bez dodatkowych kosztow...

    > I tu mam do was pytanie.
    > Czy mogę zażądać aby taki zapis znalazł się w umowie?

    Mozesz zazadac...
    ale w przypadku tak malej kwoty ustawa jest wazniejsza od pewnych
    zapisow w umowie

    > Nie brałem nigdy kredytu, więc nie wiem za bardzo jak to wygląda, ale z tego
    > co mi mówił znajomy to banki mają gotowe umowy w komputerze i tylko je
    > drukują i nie ma możliwości robienia jakichkolwiek korekt.

    Pewnie tak bedzie ze ty zazadasz a oni i tak wydrukuja gotowca.

    Pozdro

    Maseł

  • 4. Data: 2008-12-04 10:04:56
    Od: "Włodziu" <w...@w...pl>

    Użytkownik "Maverick" <k...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:gh8693$g8d$1@inews.gazeta.pl...

    > A nie mozesz od razu wziac wiekszego kredytu?

    Mogę ale:

    1. Nie jest mi tyle od razu potrzebne (musze zapłacić dwie raty po 15 tyś -
    pierwszą w grudniu, drugą w marcu - a 10 tyś już posiadam)

    2. Mam indywidualną ofertę na koncie, że do 15 tyś mogę wziąć bez
    zaświadczeń i oprocentowanie 12% (standardowo jest chyba 15 czy 18%), i jak
    bym chciał od razu większy, to musiałbym wziąć 20 tyś. czyli nie łapię się
    na tą ofertę.

  • 5. Data: 2008-12-04 10:06:33
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

    > Jezeli kredyt jest mniejszy niz 80k PLN to z zalozenia jest konsumencki
    > (mimo, ze moze byc hipoteczny). a ustawa mowi, ze konsumencki mozesz se
    > splacic kiedy chcesz bez dodatkowych kosztow...

    i to wyjaśnia w zasadzie wszystko, możesz spłacić kiedy chcesz...

    tylko po co? masz takie prawo i wynika ono z ustawy

    dokładnie, ale TAKI kredyt możesz splacic zawsze, bank nie moze robic
    problemow przy wczesniejszej splacie

    ps
    jeżeli chcesz kredyt na b.krotko to nie kieruj sie oprocentowaniem (wiele
    odsetek nie zaplacisz) tylko przede wszystkim wysokoscia prowizji!

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 6. Data: 2008-12-04 10:07:14
    Od: "Włodziu" <w...@w...pl>

    Użytkownik "Maseł" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Jezeli kredyt jest mniejszy niz 80k PLN to z zalozenia jest konsumencki
    > (mimo, ze moze byc hipoteczny). a ustawa mowi, ze konsumencki mozesz se
    > splacic kiedy chcesz bez dodatkowych kosztow...
    (...)
    > Mozesz zazadac...
    > ale w przypadku tak malej kwoty ustawa jest wazniejsza od pewnych
    > zapisow w umowie

    A możesz mi podać numer (nazwę) tej ustawy bo za bardzo się na prawie
    bankowym nie znam :(

  • 7. Data: 2008-12-04 20:51:14
    Od: "kris" <K...@w...pl>

    > A możesz mi podać numer (nazwę) tej ustawy bo za bardzo się na prawie
    > bankowym nie znam :(
    http://www.google.pl/search?num=20&hl=pl&newwindow=1
    &safe=off&client=firefox-a&rls=org.mozilla%3Apl%3Aof
    ficial&hs=Uh0&q=ustawa+o+kredycie+konsumenckim&btnG=
    Szukaj&lr=lang_pl

  • 8. Data: 2008-12-04 21:48:06
    Od: Marcin Mokrzycki <m...@p...pl>

    On Thu, 4 Dec 2008 11:07:14 +0100, Włodziu wrote:

    > A możesz mi podać numer (nazwę) tej ustawy bo za bardzo się na prawie
    > bankowym nie znam :(

    http://www.uokik.gov.pl/download/Z2Z4L3Vva2lrL3BsL2t
    zZ19weXRhbmlhLnYwLzEzMC81LzEva3JlZHl0X2tvbnN1bWVuY2t
    pLnBkZg

    --
    Marcin Mokrzycki
    gg:659336 o2:mmokrzycki