  • 11. Data: 2009-02-15 19:18:24
    Temat: Re: Kredyt hipo w EURO i splata w Euro
    Od: Radek Wroclawski <r...@n...pl>

    Tomasz pisze:
    > ale to 100% pewne? bo infolinia cos krecila i koniecznie mnie chciala
    > umawiac na spotkanie z doradca ze niby on mi wyjasni szczegoly...
    jak się uprzesz, to pewne

  • 12. Data: 2009-02-15 19:29:19
    Od: Tomasz <toudi!@geckon!!!.net>

    Radek Wroclawski pisze:
    > jak się uprzesz, to pewne

    hrrrrmm... ale mi nie chodzi o upieranie sie... szukam oferty banku
    ktory w umowie mi to zagwarantuje bez 'upierania sie' czy proszenia...
    ot po prostu jako element 'standardowej' (mniej lub bardziej) oferty.

    Expander polegl, OpenFinance sie nie odezwalo. Notus proponuje kredyt w
    PLN (pekao sa - rodzina na swoim, czy jakos). I wszyscy twierdza ze dla
    polaka osiagajacego dochod w Irlandii w Euro najlepszy bedzie kredyt w
    pln :) - bo nie ma ryzyka walutowego :D . Moze dlatego ze kredytujacy
    stwierdzil ze i tak narazie mieszkanie pojdzie pod wynajem ... ;)

    z obliczen wynika ze po dodaniu marzy banku oprocentowanie bywa
    porownywalne miedzy PLN i Euro, ale jak doliczyc jeszcze podwojny spread
    to moze faktycznie sie przestac oplacac :)

    --
    Tomasz

  • 13. Data: 2009-02-15 19:40:40
    Od: Radek Wroclawski <r...@n...pl>

    Tomasz pisze:
    > hrrrrmm... ale mi nie chodzi o upieranie sie... szukam oferty banku
    > ktory w umowie mi to zagwarantuje bez 'upierania sie' czy proszenia...
    to umów się na rozmowę z doradcą i wszystko ustal

    Ale spreadu i tak całkowicie nie unikniesz - wypłata kredytu będzie w
    pln po kursie kupna banku...

  • 14. Data: 2009-02-15 19:48:43
    Od: Tomasz <toudi!@geckon!!!.net>

    Radek Wroclawski pisze:

    > to umów się na rozmowę z doradcą i wszystko ustal

    problem jest taki ze kredytobiorca bywa w polsce raz w miesiacu ;) i to
    zwykle w weekendy. Wolelibysmy raczej ograniczyc spotkania ktore nie
    daja szans na zawarcie umowy - bo nie spelniaja podstawowych warunkow.

    > Ale spreadu i tak całkowicie nie unikniesz - wypłata kredytu będzie w
    > pln po kursie kupna banku...

    to wiem, ale tego sie w zaden sposob nie da uniknac... tak czy tak albo
    bedzie spread przy wyplacie, albo przy splacie ;) Kwestia tylko tego
    ktory bedzie kosztowal mniej po podsumowaniu wszystkich kosztow.

    --
    Tomasz

  • 15. Data: 2009-02-15 19:58:39
    Od: Jacek Erazmus <j...@g...com>

    On 15 Lut, 18:34, Tomasz <toudi!@geckon!!!.net> wrote:

    > ale to 100% pewne? bo infolinia cos krecila i koniecznie mnie chciala
    > umawiac na spotkanie z doradca ze niby on mi wyjasni szczegoly...

    Na infolinii bym nie polegał :) Jutro ustalę jak to dokładnie wygląda
    w DB i Ci odpowiem .

    --
    pozdrawiam,
    Erazmus

  • 16. Data: 2009-02-15 22:14:01
    Od: Radek Wroclawski <r...@n...pl>

    Tomasz pisze:
    > problem jest taki ze kredytobiorca bywa w polsce raz w miesiacu ;) i to
    > zwykle w weekendy. Wolelibysmy raczej ograniczyc spotkania ktore nie
    > daja szans na zawarcie umowy - bo nie spelniaja podstawowych warunkow.
    to nie wiem czy polecać DB. Poziom upierdliwości i czepialności w tym
    banku przerasta wszystkie inne mi znane. Najlepiej zacznijcie od
    notarialnego pełnomocnictwa dla kogoś kto może często spotykać się z
    doradcą DB.

    A przy dochodach z zagranicy DB wymyśla też różne cuda, m.in. umowa o
    pracę, zaświadczenie, payslipy, wyciągi z konta, opinia o koncie za
    granicą, raport odpowiednika BIK, pity zagraniczne i oczywiście wszystko
    przetłumaczone przez tłumacza przysięgłego itp. itd.

  • 17. Data: 2009-02-15 23:20:10
    Od: Marcin Nowakowski <m...@...sygnaturce.pl>

    Dnia 2009-02-15 15:25, Tomasz stwierdził, że:
    > [...]osoba bioraca kredyt otrzymuje pensje w EURO :)

    Jeśli wypłata kredytu ma nastąpić w PLN i nie kredytujesz 100%
    nieruchomości, to BPH spełnia pozostałe warunki.

    --
    Marcin Nowakowski
    MCR@IRC, ICQ UIN: 53375070, GG: 1824096, GSM: +48 722 099970,

  • 18. Data: 2009-02-16 00:04:30
    Od: m...@o...pl

    Witam,

    Tak tak, hipoteczny w walutach ( jesli sie zarabia poza Polska) BZWBK
    nazywa inwestycyjnym.
    Przez "dziwny" zbieg okolicznosci ze wlascicielem Zachodniego jest
    irlandzki AIB nie trzeba bylo tlumaczyc ani wyciagow z konta, umow o
    prace itp. ( konto za granica prowadzone wlasnie w AIB).

    Wyplata kredytu byla w PLN po kursie skupu dewiz banku. W sumie
    pozytywne wrazenie ( albo lepiej powiedziec ambiwalentne, bo co sie z
    kursem stalo od lipca to wiemy, sytuacje ratuje LIBOR, ktory spadl z
    4.5% 3m EUR do 2%) Dla bioracych teraz tam kredyt pies pogrzebany w
    marzy banku

    Marcin

  • 19. Data: 2009-02-16 00:30:34
    Od: "Greg" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Tomasz" <toudi!@geckon!!!.net> napisał w wiadomości
> [...]
    > splate raty w EURO (bez znaczenia czy w okienku czy przelewem) - i chodzi
    > mi oczywiscie o unikniecie spread'u, bo osoba bioraca kredyt otrzymuje

    BZ WBK bodajże

    Kredyt hipoteczny? http://kredyt.ogar.pl/

  • 20. Data: 2009-02-16 08:44:33
    Od: Jacek Erazmus <j...@g...com>

    > ale to 100% pewne? bo infolinia cos krecila i koniecznie mnie chciala
    > umawiac na spotkanie z doradca ze niby on mi wyjasni szczegoly...

    A więc w DB wygląda to tak - kredyt na 100 % LTV w Euro z możliwością
    spłaty w Euro z tym że marża jest trochę wyższa niż przy kredycie
    denominowanym w Euro.

    --
    pozdrawiam,
    Erazmus