  • 1. Data: 2011-09-17 12:04:38
    Temat: Kredyt hipoteczny - ING czy Multibank?
    Od: "Raf" <m...@g...pl>

    Hej

    Wlasnie staram sie o kredyt hipoteczny.
    Na placu boju pozostaly praktycznie oferty dwoch bankow: ING oraz Multibank.

    Czy na grupie sa jakies osoby ktore braly kredyt hipoteczny w jednym z tych
    bankow?
    Czy byly jakies problemy?
    Jak dlugi byl czas oczekiwania od pozytywnej decyzji kredytowej do podpisania
    umowy?
    W sytuacji, gdy byly jakies warunki do podpisania umowy (typu doniesienie
    dokumentow) w jakim czasie od dostarczenia tych dokumentow bank byl gotowy
    podpisac umowe?

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 2. Data: 2011-09-17 13:06:14
    Temat: Re: Kredyt hipoteczny - ING czy Multibank?
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "Raf" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Hej
    >
    > Wlasnie staram sie o kredyt hipoteczny.
    > Na placu boju pozostaly praktycznie oferty dwoch bankow: ING oraz
    > Multibank.

    Robiłem rozeznanie pod koniec lipca, a za faktyczne załatwianie planuję się
    wziąć "w połowie września", ale jeszcze się nigdzie nie wybrałem.

    Na podstawie danych (wtedy w lipcu) ze strony Invigo Multibank dostał u mnie
    żółte kartki za 1,5% do czasu wpisu hipoteki i jakieś ubezpieczenie 1800 za
    2 lata, co wpisałem sobie jako koszty 75/miesiąc bo taką kolumnę miałem w
    moim porównaniu. U żadnego innego w tej kolumnie nie było tak dużej kwoty.
    O ING ktoś tu kilka dni temu napisał, że jak decyzja pozytywna to trzeba
    zapłacić za wycenę nieruchomości nawet jak się nie podpisze umowy (ja tego
    nie wykryłem).
    W ING osobiście dowiedziałem się, że jak wcześniejsza spłata (z definicji
    darmowa) to resztę przeliczają poprzez obniżenie raty, a jeśli chce się nie
    obniżenia raty tylko skrócenia terminu to się to nazywa zmiana harmonogramu
    na życzenie klienta i chyba 200zł.
    Mi wtedy zostały na placu boju ING i KB. KB bo niższa marża niż ING (w
    wersji 0 prowizji), można bezkosztowo nadpłacać rocznie 20% (tego co
    zostało) i konto z którego jak rozumiem realizowane są spłaty na którym 7%
    do 3k, a wszyscy inni chyba takie konto mają 0%.
    I w odwodzie Citi, który twierdzi, że jak mu się przyniesie ofertę
    konkurencyjną to zaproponują co najmniej tak samo dobrą, a decyzję wydadzą
    dużo szybciej niż inni, ale nie miałem okazji sprawdzić.

    Mógłbyś rzucić skrótową informację o warunkach jakie oferują te, co zostały
    na placu boju ?
    P.G.

  • 3. Data: 2011-09-17 19:47:13
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Wlasnie staram sie o kredyt hipoteczny.
    > Na placu boju pozostaly praktycznie oferty dwoch bankow: ING oraz Multibank.

    dlaczego właśnie te? w jakich innych byłeś i czy załatwiasz temat sam
    czy przez DFa?

    > Czy na grupie sa jakies osoby ktore braly kredyt hipoteczny w jednym z tych
    > bankow?
    > Czy byly jakies problemy?

    nie, ale wiele zależy od klienta i tego jaki jest

    > Jak dlugi byl czas oczekiwania od pozytywnej decyzji kredytowej do podpisania
    > umowy?

    pozytywna decyzja (bez warunków) w ING w piątek a umowa w poniedziałek o
    11, w Multi trwało to 3 dni, bo w umowie był błąd

    > W sytuacji, gdy byly jakies warunki do podpisania umowy (typu doniesienie
    > dokumentow) w jakim czasie od dostarczenia tych dokumentow bank byl gotowy
    > podpisac umowe?

    dokumenty musi sprawdzić analityk, zdejmuje warunek i umowę masz w kilka dni

    więcej info masz na priva ;-)

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 4. Data: 2011-09-19 06:40:04
    Od: Marx <M...@n...com>

    On 17.09.2011 14:04, Raf wrote:
> [...]
    > dokumentow) w jakim czasie od dostarczenia tych dokumentow bank byl gotowy

    ja mam już przyznany w ING, czeka na podpisanie. trwało to niecałe 2
    tygodnie.
    Zadecydowała darmowa wcześniejsza spłata.
    Problemów nie było. Wycena kosztuje 115zł (dla stałego klienta) i nie
    wiedzieć czemu została mi zwrócona. Żadnych dokumentów nie musiałem
    donosić, wszystko załatwiłem od razu.
    Marx

  • 5. Data: 2011-09-19 16:10:48
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    > Problemów nie było. Wycena kosztuje 115zł (dla stałego klienta) i nie
    > wiedzieć czemu została mi zwrócona. Żadnych dokumentów nie musiałem

    dzisiaj podpisałem z klientami umowę w ING, decyzja była w piątek, a
    wypłata środków nastąpi jutro (klient musiał dostarczyć potwierdzenie,
    że wniósł wkład własny)

    --
    pozdrawiam
    RobertS