  • 1. Data: 2005-02-12 12:17:54
    Temat: Kredyt hipoteczny a odliczanie odsetek od dochosu
    Od: g...@p...onet.pl

    Witam,

    niedługo stanę się właścicielem hm... nieruchomości (dlatego hm... że będzie
    oddana dopiero za rok).
    Umowę przedwstępną mam podpisaną, całość wpłat za mieszkanie muszę uregulować
    do połowy marca (kredyt zaciągam za dwa, trzy tygodnie), i miesiąc później
    rozpocznę jego spłatę.

    I teraz mam do Szanownych Grupowiczów trzy pytania:
    1. W jaki sposób mogę odliczyć sobie odsetki od dochodu? Nie jestem pewny, czy
    dobrze zapamiętałem - czy chodzi o całość odsetek które można odpisać od
    dochodu, czy o ich 19% (??) od podatku?
    2. Skąd będę wiedział, jaka część rat które zapłaciłem w ciągu roku to raty
    kapitałowe, a jaka odsetkowe? Bank przesyła takie rozliczenia?
    3. Czy powyższe odliczanie można rozpocząć przed faktycznym oddaniem
    nieruchomości (tj. przed założeniem hipoteki nas mieszkanie)?

    I jeszcze dodatkowe proste pytanko - na nie nie trzeba odpowiadać ;-) - do
    kredytu będę miał prawdopodobnie założone specjalne konto - jak to wygląda?
    Tj. czy widać na nim - podobnie np. jak w kredycie konsumpcyjnym w BPH:
    'aktualne saldo'
    'pozostało do spłaty (kapitał)'
    'najbliższa rata - kwota - data'

    To już tylko z czystej ciekawości, a pierwsze 3 są mi bardzo potrzebne, zatem
    będę wdzięczny za informację.

    dziękuję z góry i pozdrawiam,
    Grzesiek

  • 2. Data: 2005-02-12 13:46:17
    Od: "Baton" <k...@p...fm>

> [...]
    > czy
    > dobrze zapamiętałem - czy chodzi o całość odsetek które można odpisać od

    Od dochodu.

    > 2. Skąd będę wiedział, jaka część rat które zapłaciłem w ciągu roku to
    > raty
    > kapitałowe, a jaka odsetkowe? Bank przesyła takie rozliczenia?

    Trzeba o takie zestawienie poprosic. Cos tam kosztuje (w bph 20pln)

    > 3. Czy powyższe odliczanie można rozpocząć przed faktycznym oddaniem
    > nieruchomości (tj. przed założeniem hipoteki nas mieszkanie)?

    Po zakonczeniu inwestycji (pozwolenie na uzytkowanie budynku)

    Tak

    Pozdrawiam

    Baton