  • 1. Data: 2007-08-24 13:32:01
    Temat: Kredyt hipoteczny i wojsko
    Od: "mistus123" <m...@g...com>

    Witam,

    drodzy grupowidze mam duży problem z znalezieniem banku który nie będzie mi
    robił problemów z nieuregulowanym stosunkiem do służby wojskowej.
    mam 24 lata, jestem na ostatnim roku studiów i kredyt muszę mieć do końca
    września więc nici z przeniesienia do rezerwy.

    razem z żoną mamy odpowiednią zdolność w prawie wszystkich bankach jeśli
    mówimy o kredycie w PLN i w większości jeśli chodzi o CHF. Ale niestety
    znalazłem tylko dwa banki GE i Dombank (straszne warunki w tym drugim) który
    nie robi problemów.
    czy zestkneliście się z taką sytuacją ?
    z góry dzięki za wszelkie info w ww. temacie
    pozdrawiam
    MK

  • 2. Data: 2007-08-24 13:52:12
    Temat: Re: Kredyt hipoteczny i wojsko
    Od: Dobek <d...@g...com>

    On 24 Sie, 15:32, "mistus123" <m...@g...com> wrote:

> [...]
    > znalazłem tylko dwa banki GE i Dombank (straszne warunki w tym drugim) który

    Obydwa banki stosują wiele opłat "dodatkowych". Dombank to
    ostateczność, najdroższy bank na rynku. Kojarzy mi się obecnie tylko z
    kredytami "subprime" i obecnym kryzysem w Stanach ;-)
    Przy nieuregulowanym stosunku do służby wojskowej wchodzi również w
    grę np: mBank, Polbank, Millennium, Lukas, Multibank i Nordea. W
    mBanku i Multi nie ma żadnego zabezpieczenia na wojsko, w Multi weszło
    to od niedawna. W pozostałych trzeba zablokować środki w kwocie od 6
    do 12 rat kapitałowo-odsetkowych lub do kredytu musi przystąpić osoba
    trzecia z dochodami takimi samymi jak główny kredytobiorca. W tym
    przypadku należy pamiętać o kwestii wieku. Jeżeli osoba ma 50 lat to
    np: w Millennium dostanie kredyt na max 25 lat w PLN.
    Co do Nordei to zaniżają zdolność, tzn liczą ją bardzo restrykcyjnie.
    Najlepiej mieć dochody >8000 zł brutto.
    Polbank - ruletka jeżeli chodzi o czas rozpatrzenia wniosku i wypłatę
    środków. Mogą być 2 tygodnie a może być 8 tygodni.
    Millennium - jeżeli nic nie zgubią to może być nawet szybko ;-)

    To chyba tyle. Jeżeli masz jakieś pytania wal śmiało.

    --
    Pzdr
    Dobek

  • 3. Data: 2007-08-24 14:24:27
    Od: "mistus123" <m...@g...com>

    > mBank,
    byłem 3 tygodnie temu chcieli albo blokade środków albo poręczyciela.

    >Polbank,
    rozmawiałem z doradcą 10 minut temu poręczyciel albo blokada

    >Millennium,
    poręczyciel, blokada

    > Lukas, Multibank i Nordea.
    sprawdzę.

    >osoba trzecia z dochodami takimi samymi jak główny kredytobiorca.
    tak ale jeśli to ma być rodzić to zdolność liczą z liczbą osób na
    utrzymaniu. A moje dochody nie są liczone do zdolności. poza tym tak jak
    pisałeś problem z wiekiem.

    >Co do Nordei to zaniżają zdolność, tzn liczą ją bardzo restrykcyjnie.
    >Najlepiej mieć dochody >8000 zł brutto.
    da sie przeżyć

    reasumując
    -wiek poręczyciela + okres kredytowania nie moze być większy niż 70lat
    (rodzice odpadają)
    -blokada 30000 PLN na bliżej niezprecyzowany czas na pewno większy niż rok i
    to jeszcze bez oprocentowania.
    -GE albo Dombank

    a mówi się że w teraz każdy bank chce dać kredyt.

    pozdrawiam
    MK

  • 4. Data: 2007-08-24 15:22:16
    Od: Dobek <d...@g...com>

    On 24 Sie, 16:24, "mistus123" <m...@g...com> wrote:

    > tak ale jeśli to ma być rodzić to zdolność liczą z liczbą osób na
    > utrzymaniu.

    Wszędzie tak jest. Nie wyobrażam sobie by mogło być inaczej.

    > reasumując
    > -wiek poręczyciela + okres kredytowania nie moze być większy niż 70lat
    > (rodzice odpadają)

    75 lat, Millennium złotówki, max czas kredytowania to 45 lat.
    70 lat, Millennium franki, max czas kredytowania 40 lat.

    > -blokada 30000 PLN na bliżej niezprecyzowany czas na pewno większy niż rok i
    > to jeszcze bez oprocentowania.

    Czas jest sprecyzowany - uregulowany stosunek do WKU. Potem środki z
    lokaty są uwalniane.
    Nie podałeś kwoty kredytu więc nie wiem w jakiej wysokości będzie
    blokada. Kwestia lokaty (ilości rat) to też negocjacje z bankiem.

    > -GE albo Dombank

    Czemu tylko te? Z dyskusji to nie wynika. Dombank, owszem jest
    liberalny ale za liberalizm w bankach się słono płaci. A przeniesienie
    od nich kredytu nie jest tanie.

    > a mówi się że w teraz każdy bank chce dać kredyt.

    A kto to mówi? Panie w warzywniaku? ;-)
    Rynek kredytów hipotecznych "subprime" (wyższe ryzyko niż przy innych)
    jest w Polsce słabo rozwinięty. I dobrze, lepiej żeby się nie
    rozwinął. Choć są przesłanki, że może tak niestety być. A kto będzie
    płacił za niespłacane kredyty? Pan płaci, Pani płaci, wszyscy
    płacimy...

    --
    Pzdr
    Dobek

  • 5. Data: 2007-08-24 15:29:54
    Od: Dobek <d...@g...com>

    > byłem 3 tygodnie temu chcieli albo blokade środków albo poręczyciela.

    Sorry, że rozbijam to na dwa posty, ale nie zauważyłem tego wcześniej.

    Gdzie byłeś i kto Cię tak poinformował?

    --
    Pzdr
    Dobek

  • 6. Data: 2007-08-24 16:07:27
    Od: "mistus123" <m...@g...com>

    >Gdzie byłeś i kto Cię tak poinformował?

    Grzybowska 12/14 dnia 11 lipca urocza pani doradca.
    pozdr
    MK

  • 7. Data: 2007-08-24 16:13:40
    Od: "mistus123" <m...@g...com>

    >Wszędzie tak jest. Nie wyobrażam sobie by mogło być inaczej.

    zgadzam się ale to jest kolejna komplikacja pochodna mojego wojska

    >Czas jest sprecyzowany - uregulowany stosunek do WKU. Potem środki z
    >lokaty są uwalniane.
    nie bo nie jestem w stanie określić kiedy obronie tytuł za miesiąc może dwa.
    a może w przyszłym roku. potem jeszcze rok bycia w "dyspozycji" wiek 28 lat
    podobno już nie zwalnia z wojska :)

    >Nie podałeś kwoty kredytu więc nie wiem w jakiej wysokości będzie
    >blokada. Kwestia lokaty (ilości rat) to też negocjacje z bankiem.
    440000 PLN na 30-40 lat w zależności od zdolności

    > -GE albo Dombank
    >Czemu tylko te? Z dyskusji to nie wynika. Dombank, owszem jest
    >liberalny ale za liberalizm w bankach się słono płaci. A przeniesienie
    >od nich kredytu nie jest tanie.
    Napisałem że to bo wiem że tam nie będzie problemów. Dom bank to da kredyt
    nawet komuś kto jest wpisany w bik-u a w GE nie chcą książeczki.

    >A kto to mówi? Panie w warzywniaku? ;-)

    reklama w tv (jak to sie mówi dzwignią handlu)

> [...]
    >rozwinął. Choć są przesłanki, że może tak niestety być. A kto będzie
    >płacił za niespłacane kredyty? Pan płaci, Pani płaci, wszyscy

    tu wierze twojej opini bo nie mam własnego zdania.

    Pozdr
    MK

  • 8. Data: 2007-08-24 16:42:09
    Od: szele <s...@o...pl>

    On 24 Sie, 18:13, "mistus123" <m...@g...com> wrote:

    > 440000 PLN na 30-40 lat w zależności od zdolności
    > jak pisze Dobek - spróbuj w Multibanku (już nie interesuje ich stosunek do wojska)
    > standard kredytu to 30 lat - jeśli masz 20% wkładu własnego i chcesz kredyt w PLN
    lub 30% i chcesz w CHF - to max na 45 lat

  • 9. Data: 2007-08-24 19:20:55
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    mistus123 napisał(a):
    > Grzybowska 12/14 dnia 11 lipca urocza pani doradca.

    Mi pani na Grzybowskiej kazala podpisac wypowiedzenie umow o KK jeszcze
    ZANIM otrzymalem decyzje pozytywna co do przeniesienia tych kart do
    mBanku. Oczywiscie tego nie podpisalem. Pani na moje pytanie "a co sie
    stanie jesli ja podpisze wypowiedznie, a karty nie dostane?" uslyszalem
    "moze tak byc". Wnioski niech kazdy wyciagnie sam :)

    --
    Mithos

  • 10. Data: 2007-08-24 21:00:44
    Od: Dobek <d...@g...com>

    On 24 Sie, 18:07, "mistus123" <m...@g...com> wrote:

    > Grzybowska 12/14 dnia 11 lipca urocza pani doradca.

    Zasięgnąłem info u źródła. Pani z grzybowskiej jest rozgrzeszona ;-)
    mBank nie wymaga lokaty ani "osoby trzeciej" od 12 sierpnia. Multi też
    jakoś od niedawna, jedno i drugie to BRE więc możliwe, że weszło w tym
    samym czasie.

    --
    Pzdr
    Dobek