  • 1. Data: 2009-07-23 08:50:46
    Temat: Kredyt hipoteczny - lepiej bezpośrednio w banku czy np. przez Open Finance.
    Od: Arek <p...@g...com>

    Witajcie,

    pewnie wielu z Was miało doświadczenia związane z braniem kredytu
    hipotecznego, dlatego chciałem się dowiedzieć czy korzystniejsze
    warunki zaproponuje mi pracownik banku czy może pośrednik finansowy
    załatwiający wszystkie etapy za mnie?

    Problem polega na tym, że wniosek o kredyt chciałem złożyć do 6 banków
    i chodzenie od drzwi do drzwi każdego jest upierdliwe. No ale jeśli
    warto to chyba się przemogę. Jakie są Wasze doświadczenia w tym
    temacie?

  • 2. Data: 2009-07-23 12:05:21
    Od: mic49 <m...@i...pl>

    On 23 Lip, 10:50, Arek <p...@g...com> wrote:
> [...]
    > i chodzenie od drzwi do drzwi każdego jest upierdliwe. No ale jeśli
    > warto to chyba się przemogę. Jakie są Wasze doświadczenia w tym

    Po pierwsze, nie wiem, czy to sam sens składanie wniosku aż do tylu
    banków, ale - może rzeczywiście będziesz miał możliwość porównania
    ofert i różnice będą spore. Co do pośrednika czy bezpośrednio - ja
    brałem w Expanderze i akurat mam złe doświadczenia. Doradca tak
    ogólnie znał wymagania banków - czyli, jakie dokumenty musi wziąć, ale
    nie miał pojęcia, jaka dokładnie procedura przebiega w samym banku.

    Ja chciałem kredyt na budowę i potrzebowałem kwoty X. Mówię mu, czy
    bank przyjmie kwotę, bo jest ona niższa niż budowa domu - chciałem
    resztę uzupełnić środkami własnymi. On - oczywiście, że tak, to bank
    niech się martwi, że Pan za te pieniądze dom wybuduje. A więc
    kosztorys poszedł - po tygodniu zwrot, bank stwierdził, że jest to
    kwota za niska + udokumentowanie środków własnych... potem kłopoty z
    obiegiem dokumentów między expanderem a bankiem, ale chociaż pierwsza
    transza poszła szybko.

    Gdy sprawdziłem w międzyczasie w samym banku, to powiedziano mi, że
    taki pierwotny mój kosztorys nigdy by nie przeszedł, bo oni z
    założenia mniej więcej są w stanie określić, jak bank wycenia
    nieruchomość. I od razu można byłoby poprawić. Ogólnie - miałbym dwa
    tygodnie szybciej pieniądze.

    Druga sytuacja: złożyłem też jednocześnie wniosek do innego banku,
    doradca zapewniał, że wycena zrobiona przeze mnie będzie potrzebna
    dopiero w dalekim etapie, a on jest w stanie załatwić, że nawet po
    decyzji kredytowej (pierwszy bank wycenę robił sam). Po tygodniu
    dzwoni, że niestety - żeby bank w ogóle rozpatrzył wniosek, potrzeba
    jest jednak zrobiona na mój koszt wycena już w tym momencie. Bank więc
    odpuściłem.

    Trzecia sprawa - kredyt mam w GE i wiem już dlaczego zawsze Expander
    proponuje GE :) Nie o tym jednak - dopiero przy kolejnej - bodaj
    trzeciej - rozmowie dowiedziałem się, że szacowane przez doradcę
    oprocentowanie (niskie) będzie możliwe, gdy jednocześnie wykupię
    polisę - mniej więcej 300 zł miesięcznie dodatkowo na przyszłość!
    Jeśli nie, to autmatycznie oprocentowanie rośnie do poziomu mniej
    atrakcyjnego... Ale wniosek już w banku, lada chwila rozpatrzenie...
    więc czekam. Z polisy zrezygnowałem, mam droższy nieco kredyt, ale i
    tak się cieszę, bo GE ładnie obniżał oprocentowanie franka, gdy stopy
    spadały :)

    ******

    To moje doświadczenia, ale znam ludzi, którzy z pośredników są
    zadowoleni.

    Michał

  • 3. Data: 2009-07-23 12:11:56
    Od: arkh <p...@g...com>

    Hmmm, rozważałem także Expandera (Finamo odpadł zaraz na początku bo
    dziewczynka tam pracująca tak nakłamała, że aż przykro). Rozumiem, że
    mam być wyczulony na GE oraz kontrolować załatwianie sprawy na każdym
    etapie aby nie zostać z ręką w nocniku i niezałatwionym kredytem?

    Składam do tylu banków bo interesuje mnie kredyt w walucie
    (najprawdopodobniej EUR) i nie wiem czy wytypowany przeze mnie DB mi
    go udzieli, a jak napisalem powyżej, nie chcę zostać na lodzie.

    pozdrawiam

  • 4. Data: 2009-07-23 12:47:46
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Odpowiedź jest niemal JEDNA:

    Prowizja niższa bezpośrednio.
    Marża niższa przez pośrednika.
    JaC

    -----

  • 5. Data: 2009-07-23 13:07:00
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    >Użytkownik "ąćęłńóśźż" <u...@w...eu> napisał w wiadomości
    >Odpowiedź jest niemal JEDNA:

    >Prowizja niższa bezpośrednio.
    >Marża niższa przez pośrednika.

    Nieprawda

    Krzysiek

  • 6. Data: 2009-07-23 15:01:57
    Od: Tomasz <toudi!@geckon!!!.net>

    Arek pisze:
> [...]
    > i chodzenie od drzwi do drzwi każdego jest upierdliwe. No ale jeśli
    > warto to chyba się przemogę. Jakie są Wasze doświadczenia w tym

    ja chodzilem po bankach - zaden nie chcial dac, poszedlem do Notus i
    okazalo sie ze w bph dostane, ale +0.2% do marzy ze wzgledu na
    'odstepstwo' - chodzilo o to ze jeden w kredytobiorcow (~35% dochodu)
    nie spelnial wymogu umowy >3m-ce .

    Potem poszedlem po kredyt na inna nieruchomosc - znacznie tansza i juz
    posrednik nie mial dla mnie czasu :) (stwierdzil ze zaden bank nie ma
    dla mnie oferty) - przeszedlem sie po bankach i znalazlem dwie w 100%
    spelniajace moje wymagania - ostatecznie wybralem znowu BPH :)

    ale to bylo dawno temu. od tej pory sporo sie pozmienialo ;)

    w kazdym razie nic nie szkodzi poznac oferte posrednika,

    powodzenia na łowach kredytowych
    --
    Tomasz

  • 7. Data: 2009-07-23 18:03:39
    Od: Marcin Nowakowski <m...@...sygnaturce.pl>

    Dnia 2009-07-23 17:01, Tomasz stwierdził, że:
    > ja chodzilem po bankach - zaden nie chcial dac, poszedlem do Notus i
    > okazalo sie ze w bph dostane

    Ja również mam dobre doświadczenia z Notusem.

    p.
    --
    Marcin Nowakowski
    MCR@IRC, ICQ UIN: 53375070, GG: 1824096, GSM: +48 722 099970,

  • 8. Data: 2009-07-23 20:24:55
    Od: Wwieslaw <u...@o...pl>

    Arek wrote:
> [...]
    > hipotecznego, dlatego chciałem się dowiedzieć czy korzystniejsze
    > warunki zaproponuje mi pracownik banku czy może pośrednik finansowy
    Korzystniejsze warunki - to zalezy. Zasadniczo u posrednika powinny byc
    nie gorsze - niektore banki daja nieco lepsza oferte posrednikom, inne
    nie rozrozniaja czy klient z ulicy czy z Expandera. Wsrod tych drugich
    OIDP sa Deutsche i Nordea. DnB Nord chyba w ogole nie ma ofercie
    posrednikow, a kredyty ma bardzo dobre (z poprawka naczas rozpatrywania).

    Co do zalatwiania etapow za Ciebie - rozmawialem dzisiaj z doradca z DB,
    i generalnie nie jest zadowolony z klientow podsylanych od posrednikow.
    Uzasadnial to tym, ze posrednik nie wszystko ogarnia, przeoczy czasem
    zmiane warunkow (a te ostatnio aktualizuja sie co dwa dni), a kazde
    dosylanie dokumentow sie przedluza (posrednik do banku + bank do
    analityka). Jezeli faktycznie jestes zagoniony, to mozna sprobowac,
    jezeli masz chwile, to polecam samodzielne zalatwienie spraw.

> [...]
    > banków i chodzenie od drzwi do drzwi każdego jest upierdliwe. No ale
    > jeśli warto to chyba się przemogę. Jakie są Wasze doświadczenia w

    Dlaczego az 6? Wybierz dwa z najlepsza oferta, i do tego 3 jako zelazna
    rezerwa (czyli moge byc gorsze warunki, ale liberalne podejscie do
    zdolnosci - ja tutaj zawsze stawiam na PKO BP, ktory wymaga 2-3
    dokumentow na krzyz i predzej czy pozniej daje odpowiedz pozytywna).

    Wieslaw

  • 9. Data: 2009-07-23 21:55:54
    Od: "Beniowa" <p...@i...public>

    Użytkownik "Arek" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    d.googlegroups.com...
[...]

    +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

    Osobiscie uwazam, ze korzystanie z pomocy doradcow to strata czasu. W jednym
    czasie korzystalem z pomocy trzech doradców i kazdy sugerowal kredyt w
    zupelnie innym banku, nie moglem oprzec sie wrazeniu, ze jednak niektore
    banki niektorym posrednikom proponuje troche lepsze prowizje. Jak
    ostatecznie przyszlo co do czego, to korzystalismy z Notusa i tam doradca po
    jakims czasie uczciwie przyznal, ze nie moze wynegocjowac dla nas takich
    warunkow, jakie sami juz sobie wynegocjowalismy (no ale oboje z zona
    wykonujemy dosc specyficzne zawody, ktore akurat ulatwialy negocjacje z
    bankami). Zreszta niektore banki, ktore maja (mialy) dosc ciekawe oferty w
    ogole nie wspolpracowaly z posrednikami (w tamtycm czasie np. Bank Pocztowy
    i DnB Nord).

    Pozdrawiam, Beniowa

  • 10. Data: 2009-07-24 21:29:47
    Od: rhao <r...@p...pl>

    Arek pisze:
> [...]
    > i chodzenie od drzwi do drzwi każdego jest upierdliwe. No ale jeśli
    > warto to chyba się przemogę. Jakie są Wasze doświadczenia w tym

    Nie ma czegos takiego w Polsce jak doradca finansowy, poniewaz za
    doradzanie nikt nie placi gdzie ztcw przykladowo w niemczech koszt
    takiej uslugi to 400-2000 euro . Wybierajac sie do Opena, Expandera,
    A-Z, Finamo itd wiesz ze wspolpracownik tych firm (wszyscy maja umowy
    agencyjne) musi cos sprzedac inaczej pojdzie pod most. Oferta tych
    platform posredniczacych jest w gruncie rzeczy bardzo podobna ale tak
    naprawde ZAWSZE LICZY SIE CZLOWIEK, wszedzie w kazdej instytucji
    znajdzie sie ktos kto zechce ci podlozyc mine, niekompetentny pracownik
    banku rowniez moze zniszczyc cala inwestycje.
    W tym momencie sugerowalbym kazdemu aby uwaznie wybieral czlowieka z
    ktorym tak naprawde robi biznes, jesli doradca przedstawia Ci jedna
    oferte to na 100% jest to oferta korzystna dla niego, ale na 100% sa tez
    tacy , ktorzy pokaza Ci wszystko co maja, podpowiedza co i jak tak ze
    Sam podejmiesz decyzje.

    PS: Cokolwiek zrobisz nie skladaj wniosku do 6 bankow, mozesz sobie
    zaszkodzic a nic dobrego z tego nie wyniknie, wybierz gora 3.
    Pisane oczywiscie z tej ciemnej strony mocy ; ]

    Pozdrawiam Rhao