  • 11. Data: 2007-06-09 21:53:19
    Temat: Re: Kredyt hipoteczny specyficzne wymagania
    Od: Ja_Nul^ <j...@o...pl>

    piper wrote:

    >>fundusze "bezpieczne" 10-15%

    Są o tyle bezpieczne że w przypadku bessy pójdą tylko te 10-15 w dół,
    jeśli o zrównoważone Ci chodzi, więc średnie to bezpieczeństwo.

    > Żartujesz, prawda?

    Oczywiście pomysł inwestowania tak wielkich funduszy zamiast
    przeznaczenia ich na spłatę kredytu wydaje się wielce ryzykowny. Trudno
    jednak odsunąć od siebie myśl, że w przypadku wpłacenia pieniędzy z
    mieszkania nawet na fundusze akcyjne i następnie systematycznego
    podbierania z nich kolejnych rat kredytu w perspektywie 15 lat w naszych
    warunkach (nieunikniony wzrost gospodarczy z powodu stopniowego gonienia
    innych członków UE) zarobek wydaje się pewny. Niemniej jednak to tylko
    abstrakcyjne rozważania, bo mimo pewnej logiki chyba nie odważyłbym się
    tego sprawdzić w praniu;-).

    --
    ."" ""
    |oo Pozdrawiam GyGy:1314046 oo|
    .- _______________________________ -

  • 12. Data: 2007-06-09 22:11:55
    Od: Ja_Nul^ <j...@o...pl>

    Ja_Nul^ wrote:

    Po głowie chodzi mi też pomysł wzięcie kredytu jednak w CHF a następnie
    po sprzedaży mieszkania zamiana pieniędzy na franki i władowanie ich w
    jakiś przenoszący małe, ale stabilne zyski w granicach 4-7% hedge fund w
    rodzaju Man Multi-Strategy (CHF) Fund, znika w sporej części ryzyko
    kursowe, a różnica pomiędzy oprocentowaniem kredytu, a zyskiem z
    funduszu raczej zawsze in plus.
    Heh wiem, wiem inwestowanie w szwajcarskie fundusze hedigngowe to jednak
    trochę abstrakcja i nie zdaje sobie sprawy z wielu potencjalnych kosztów
    takiego przedsięwzięcia, ryzyka, które mimo wszystko istnieje.
    No, ale można trochę pobujać w obłokach, może będzie to jakiś temat na
    rozkręcenie dyskusji;-).
    Ja pewnie i tak wezmę kredyt w PLN i postawię na wcześniejszą spłatę
    tracąc ten 1% czy to na wcześniejszej spłacie, czy tez na prowizji.

    --
    ."" ""
    .- _______________________________ -

  • 13. Data: 2007-06-10 08:08:07
    Od: Marcin Nowakowski <m...@...sygnaturce.pl>

    Dnia 2007-06-08 23:12, Ja_Nul^ stwierdził, że:
    > w obu przypadkach oprocentowanie to WIBOR+0,9%.

    0,9pp przy 400k kredytu? Sporo.

    --
    Marcin Nowakowski
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl

  • 14. Data: 2007-06-10 08:36:35
    Od: Adam Szendzielorz <a...@N...pl>

    Dnia Sat, 09 Jun 2007 23:53:19 +0200, Ja_Nul^ napisał(a):

    > Oczywiście pomysł inwestowania tak wielkich funduszy zamiast
    > przeznaczenia ich na spłatę kredytu wydaje się wielce ryzykowny. Trudno

    Tiaaaa... Faktycznie ryzyko jak cholera ;)

    http://217.17.42.109/gen/charts/stock.gif?symbol=TFI
    AIGAK&display=1260&draw_style=line

    O rany rzeczywiscie moznabylo stracic caly dorobek zycia w pare sesji ;-)
    Poki gospodarka sie rozwija, Polacy zarabiaja i oszczedzaja coraz wiecej (a
    do zachodu nam jeszcze duzo brakuje), poki miesiac w miesiac fundy notuja
    rekordowe wplaty - nie ma sie co martwic o zyski z funduszy. Takie jest
    moje zdanie. :) Nawet w akcyjnych gora co mozna wtopic to ~5-10% i to
    trzebaby miec cholernego pecha.. Odswiezymy ten temat za rok i zobaczymy
    kto mial racje :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 15. Data: 2007-06-10 08:41:31
    Od: Adam Szendzielorz <a...@N...pl>

    Dnia Sun, 10 Jun 2007 10:36:35 +0200, Adam Szendzielorz napisał(a):

    > trzebaby miec cholernego pecha.. Odswiezymy ten temat za rok i zobaczymy
    > kto mial racje :-)

    A zeby bylo prosciej i nie trzebabylo szukac archiwum to moje typy dzisiaj
    stoja tak:

    AIG FIO Akcji 32.25
    BPH FIO Akcji Dynamicznych Spółek 102.69

    Do zobaczenia za miesiac / 3 m-ce, pol roku, rok :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 16. Data: 2007-06-10 10:23:05
    Od: piper <l...@Y...Do.Not.Exist.Go.Away>

    *Adam Szendzielorz* wrote:

    > Ale co ? Za malo, za duzo, realne, nie realne ?

    IMHO za dużo (w dłuższej perspektywie mało realne a w funduszach
    "bezpiecznych" -- nierealne).

    > Ja do tej pory inwestowalem w fundusze dwa razy - raz mi to dalo 10% (na
    > miesiac), a raz 15% (na 3 miesiace).

    1. Nie wiem kiedy to robiłeś (zakładam, że w czasie hossy, która trwa
    od +/- 4 lat.)
    2. Nie zdefiniowałeś pojęcia "bezpieczne".
    3. Liczby, któe podałeś są tylko wynikami historycznymi.

    Więc:

    1. Fundusze bezpieczne to tylko FRP które Ci w życiu nie zapewnią takiej
    stopy zwrotu.
    2. FA i FZ *nie są* bezpieczne.
    3. Sprawdź na stabilnych rynkach (np. USA) jakie stopy zwrotu zapewniają
    FA (które i tak są obarczone sporym ryzykiem inwestycyjnym).

    > Pozatym bawilem sie gielda dwa lata,
    > wyszlo srednio - 20-25% / rok, fundy dalyby lepiej zarobic :)

    W czasie bessy również na to liczysz?

    <>

  • 17. Data: 2007-06-10 19:17:34
    Od: Adam Szendzielorz <a...@N...pl>

    Dnia Sun, 10 Jun 2007 10:23:05 +0000 (UTC), piper napisał(a):

    > W czasie bessy również na to liczysz?

    Nie, nie przewiduje bessy przez najblizsze pare lat :)

    Zreszta wczesniej juz w tym watku napisalem moje dwa typy ("moje"..
    najlepsze w ostatnim czasie poprostu). Odswiezymy za pare tygodni /
    miesiecy ;)

    BTW. Besse mozna przetrzymac na lokatach, a potem zarobic z jeszcze
    wiekszym impetem :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 18. Data: 2007-06-11 07:44:13
    Od: "gg" <d...@d...d.>

    Użytkownik "Adam Szendzielorz" <a...@N...pl> napisał w
    wiadomości news:znsz8iqm1mhh.19tzqltr05vwu.dlg@40tude.net...
    > Nie, nie przewiduje bessy przez najblizsze pare lat :)

    :)

    To że Ty jej nie przewidujesz nie oznacza że jej nie będzie.
    Ja np. ją przewiduję do 2012r - i co z tego wynika?

    --
    pozdrawiam
    P.

  • 19. Data: 2007-06-11 13:20:41
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Sun, 10 Jun 2007 10:41:31 +0200, w
    <ad5gxqmkoteq$.1hs06enji6taq.dlg@40tude.net>, Adam Szendzielorz
    <a...@N...pl> napisał(-a):

    > AIG FIO Akcji 32.25

    Ten słabo przędzie ostatnio (słabo na tle innych akcyjnych oczywiście, nie
    bezwględnie).

  • 20. Data: 2007-06-11 18:17:45
    Od: b...@o...pl

    > Dnia 2007-06-08 23:12,  Ja_Nul^ stwierdził, że:
    >
    > 0,9pp przy 400k kredytu? Sporo.
    >
    > --
    > Marcin Nowakowski
    > MCR@IRC, ICQ UIN: 53375070, GG: 1824096, GSM: +48 504 583105,
    > mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl
    > GCM/O d- s-:- a-- C++ L P- L+ E---- W+ N++ K- PS+ X++ R- tv b D+ h z+

    są banki, dla których to mieszkanie, jeszcze nie sprzedane może być udziałem
    środków własnych, tyle tylko że nie 100% wartości a np 70%, jeśli nieruchomość
    jest zgłoszona do sprzedaży, np u pośrednika, jeżeli chodzi o zdolność,
    wnioskować mogą nie tylko twoji rodzice, ty też, jak masz udokumentowany
    dochód, bz wbk nie pobiera prowizji za wcześniejszą spłatę, ale ma mega
    prowizję za udzielenie, ale to zawsze przy takiej kwocie można negocjować
    pozdrawiam