  • 1. Data: 2011-02-27 14:49:25
    Temat: Kredyt hipoteczny - spłata przed czasem
    Od: Andriej <a...@o...pl>

    Dotąd nie miałem do czynienia z kredytami hipotecznymi, stąd moje
    pytanie. Interesuje mnie kredyt h., w który mógłbym spłacać raty przed
    czasem nie ponosząc kosztów odsetek za okres "niewykorzystany". W
    okresach lepszych mogę spłacać nawet kilka rat miesięcznych, za to nie
    zapewne nie będę mógł wziąć kredytu na zbyt krótki okres z wysoką ratą,
    bo podstawowy stały dochód nie aż tak wysoki.

    1. Czy i które banki umożliwiają takie coś?
    2. Jak się to finansowo lub w żargonie nazywa?
    3. Jakiś inne pomysł jak się za to zabrać?

    dzięki

  • 2. Data: 2011-02-27 15:29:37
    Temat: Re: Kredyt hipoteczny - spłata przed czasem
    Od: "Tomasz [Bubon]" <t...@g...com>

    On 27 Lut, 15:49, Andriej <a...@o...pl> wrote:
> [...]
    >
    > 1. Czy i które banki umożliwiają takie coś?
    > 2. Jak się to finansowo lub w żargonie nazywa?
    > 3. Jakiś inne pomysł jak się za to zabrać?

    Większość umów (kredyty hipoteczne) umożliwia szybszą spłatę lub
    robienie nadpłat. Czasami banki sobie za to dodatkowo liczą.
    Musisz pochodzić po bankach (lub pośrednikach kredytowych) żeby
    dowiedzieć się jak to funkcjonuje w konkretnych przypadkach.
    Ewentualnie wynegocjuj z bankiem takie zapisy.
    U mnie (bz wbk) mogę zrobić nadpłatę w wysokości co najmniej trzech
    poprzednich raty. O chęci nadpłaty muszę wcześniej powiadomić bank i
    zaznaczyć czy chcę, skrócić czas kredytowania lub zmniejszyć wysokość
    płaconych rat.

    Znajomy w ma kredyt sprzed paru lat w Millenium i nadpłaca sobie kiedy
    chce (tak przynajmniej mówił).
    Tak czy owak nadpłaty nie są niczym niespotykanym, warto dowiedzieć
    się jak to działa w praktyce przed wzięciem kredytu.

  • 3. Data: 2011-02-27 15:33:34
    Od: Andriej <a...@o...pl>

    On 27.02.2011 16:29, Tomasz [Bubon] wrote:
> [...]
    > Tak czy owak nadpłaty nie są niczym niespotykanym, warto dowiedzieć
    > się jak to działa w praktyce przed wzięciem kredytu.

    Chodzi mi o realne skrócenie czasu kredytowania i tym samym obniżenie
    odsetek. Czy to miałeś na myśli pisząc, że jest ta opcja w (prawie)
    wszystkich bankach?

    Nie chodzi tylko o to, żebym mógł raty spłacić o kilka lat wcześniej,
    bez zmiany ich wysokości. :)

  • 4. Data: 2011-02-27 15:39:16
    Od: "Tomasz [Bubon]" <t...@g...com>

    On 27 Lut, 16:33, Andriej <a...@o...pl> wrote:

    > Chodzi mi o realne skr cenie czasu kredytowania i tym samym obni enie
    > odsetek. Czy to mia e na my li pisz c, e jest ta opcja w (prawie)
    > wszystkich bankach?
    >
    > Nie chodzi tylko o to, ebym m g raty sp aci o kilka lat wcze niej,
    > bez zmiany ich wysoko ci. :)

    Nie jestem specem od kredytów hipotecznych. Nie wiem jak to wygląda w
    poszczególnych bankach, ale zakładam, że banki umożliwiają robienie
    nadpłat.
    O szczegóły musisz popytać pośredników kredytowych z forum.gazeta.pl
    albo www.forum-kredytowe.pl.

  • 5. Data: 2011-02-27 17:00:02
    Od: Andriej <a...@o...pl>

    On 27.02.2011 16:39, Tomasz [Bubon] wrote:
    > Nie jestem specem od kredytów hipotecznych. Nie wiem jak to wygląda w
    > poszczególnych bankach, ale zakładam, że banki umożliwiają robienie
    > nadpłat.

    Ponownie zaznaczę - bo może rozmawiamy o zupełnie czymś innym:
    NIE chodzi o robienie nadpłat tylko o robienie nadpłat z każdorazowym
    ponownym przeliczeniem zobowiązania.

    Jeśli chodzi o same nadpłaty to nie sądzę, by znalazł się jakikolwiek
    bank odmawiający przyjęcia raty przed terminem. :)

    pzdr

  • 6. Data: 2011-02-27 17:12:42
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sun, 27 Feb 2011 18:00:02 +0100, Andriej napisał(a):

    > Ponownie zaznaczę - bo może rozmawiamy o zupełnie czymś innym:
    > NIE chodzi o robienie nadpłat tylko o robienie nadpłat z każdorazowym
    > ponownym przeliczeniem zobowiązania.

    A to nie jest tożsame? Zmienia się spłacony kapitał, więc odsetki lub
    okres muszą się jakoś dostosować.

    > Jeśli chodzi o same nadpłaty to nie sądzę, by znalazł się jakikolwiek
    > bank odmawiający przyjęcia raty przed terminem. :)

    A czemu by nie? Więcej zarobią na odsetkach :)

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 7. Data: 2011-02-27 17:32:20
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno> wrote:

    > A czemu by nie? Więcej zarobią na odsetkach :)

    Może przyjąć nadpłatę nie obniżając odsetek? To mu się najbardziej
    opłaca.

    a.

  • 8. Data: 2011-02-27 17:34:05
    Od: Andriej <a...@o...pl>

    On 27.02.2011 18:12, Borys Pogoreło wrote:
    > A to nie jest tożsame? Zmienia się spłacony kapitał, więc odsetki lub
    > okres muszą się jakoś dostosować.

    Nie znam się, ale jeśli umowa przewiduje stały harmonogram i kwoty spłat
    to spłata przed terminem nie jest podstawą do obniżki odsetek.

    > A czemu by nie? Więcej zarobią na odsetkach :)

    Źle podchodzisz do sprawy. Trzeba maksymalizować odsetki i utrzymywać je
    na możliwie najwyższym stałym poziomie a zachęcać klienta do spłaty
    przed jak najbardziej terminem bez możliwości obniżenia odsetek. :D

    pzdr

  • 9. Data: 2011-02-27 19:03:55
    Od: Ra <t...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-02-27 16:29, Tomasz [Bubon] pisze:
> [...]

    > Tak czy owak nadpłaty nie są niczym niespotykanym, warto dowiedzieć
    > się jak to działa w praktyce przed wzięciem kredytu.
    też mam kredyt sprzeda paru lat i nie mam takiego bajeru
    generalnie jak się nadpłaci kredyt to musi się zmienić albo okres spłaty
    albo kwota raty. I chyba na to trzeba podpisać aneks co kosztuje
    Chyba że kredyt < 80k to wtedy może być inaczej

  • 10. Data: 2011-02-27 19:05:45
    Od: "Kenny" <kenny333[nasz przodek]o2.pl>

    Użytkownik "Andriej" <a...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Chodzi mi o realne skrócenie czasu kredytowania i tym samym obniżenie
    > odsetek. Czy to miałeś na myśli pisząc, że jest ta opcja w (prawie)
    > wszystkich bankach?

    Odsetki obnizasz nawet bez skrocenia czasu kredytowania - przeciez
    nadplacasz kapital, wiec zmniejszasz kredytowana kwote, pozostawiajac okres
    kredytowania bez zmian.

    I tu dochodzimy to tego czego oczekujesz. Chcesz nadplacac i jednoczesnie
    skracac okres kredytowania (przez co pozostawic miesieczna rate na tym samym
    poziomie). Jest to w zasadzie niewykonalne "na codzien" - skrocenie okresu
    to kazdorazowe spisanie aneksu do umowy, przeliczenie zdolnosci, udzielenie
    zgody przez bank na zmiane warunkow....

    Stad praktukuje sie powszechnie samo nadplacanie, bez zmiany okresu
    kredytowania - obinizajac sobie kwote miesiecznej raty.

    --
    Pozdr.
    Kenny