  • 11. Data: 2011-02-27 19:32:44
    Temat: Re: Kredyt hipoteczny - spłata przed czasem
    Od: Paweł <r...@1...0.0.1>

    wrote:

> [...]
    > nadplacasz kapital, wiec zmniejszasz kredytowana kwote, pozostawiajac
    > okres kredytowania bez zmian.
    >
    > I tu dochodzimy to tego czego oczekujesz. Chcesz nadplacac i jednoczesnie
    > skracac okres kredytowania (przez co pozostawic miesieczna rate na tym
    > samym poziomie). Jest to w zasadzie niewykonalne "na codzien" - skrocenie
    > okresu to kazdorazowe spisanie aneksu do umowy, przeliczenie zdolnosci,
    > udzielenie zgody przez bank na zmiane warunkow....
    >
    > Stad praktukuje sie powszechnie samo nadplacanie, bez zmiany okresu
    > kredytowania - obinizajac sobie kwote miesiecznej raty.

    w millennium poprzez bankowosc internetowa mozna sobie w kilka klikow
    dokonac czesciowej wczesniejszej splaty kredytu i wybrac, czy chcesz
    mniec dalsze mniejsze raty przez te same 30/35 lat, czy zachowac wysokosc
    raty i skrocic lata do splacania. zadnych aneksow nie trzeba, komputer sam
    przelicza i gotowe.

  • 12. Data: 2011-02-27 19:48:19
    Od: Andriej <a...@o...pl>

    On 27.02.2011 20:32, Paweł wrote:
> [...]
    > raty i skrocic lata do splacania. zadnych aneksow nie trzeba, komputer sam

    Muchas gracias, amigo.

    pzdr

  • 13. Data: 2011-02-27 20:12:20
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sun, 27 Feb 2011 17:32:20 +0000 (UTC), Wemif napisał(a):

    > Może przyjąć nadpłatę nie obniżając odsetek? To mu się najbardziej
    > opłaca.

    Ale nadpłacasz część kapitałową, więc siłą rzeczy kwota zadłuzenia się
    zmienia i tym samym odsetki. Ich wysokość utrzymasz skracając okres
    kredytowania.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 14. Data: 2011-02-27 20:21:52
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sun, 27 Feb 2011 18:34:05 +0100, Andriej napisał(a):

    > Nie znam się, ale jeśli umowa przewiduje stały harmonogram i kwoty spłat
    > to spłata przed terminem nie jest podstawą do obniżki odsetek.

    Spłacasz przed terminem = zmniejszasz część kapitałową. Od niej są liczone
    odsetki do zapłaty. Nie jest tak, że w momencie podpisywania umowy masz np.
    600kpln odsetek do spłacenia. Tak samo wysokość raty zmienia się w
    zależności od zmian *IBOR-ów, jeśli Twoje oprocentowanie od nich zależy.

    > Źle podchodzisz do sprawy. Trzeba maksymalizować odsetki i utrzymywać je
    > na możliwie najwyższym stałym poziomie a zachęcać klienta do spłaty
    > przed jak najbardziej terminem bez możliwości obniżenia odsetek. :D

    Policz sobie sumę odsetek dla skrócenia okresu kredytowania z tą samą ratą
    oraz dla zmniejszenia wysokości raty przy tym samym okresie, a się mocno
    zdziwisz. :)

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 15. Data: 2011-02-27 20:26:24
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Borys Pogoreło wrote:

    > Ale nadpłacasz część kapitałową, więc siłą rzeczy kwota zadłuzenia się
    > zmienia i tym samym odsetki. Ich wysokość utrzymasz skracając okres
    > kredytowania.

    A skąd takie założenie?
    Że bank coś musi zmieniać?
    Zależy co w umowie jest i nie każda przewiduje
    przy wcześniejszej spłacie bezproblemowe przeliczanie
    kapitału do spłaty i zmianę odsetek/harmonogramu, albo wiąże się to
    ze sporymi opłatami.

  • 16. Data: 2011-02-27 20:46:26
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sun, 27 Feb 2011 21:26:24 +0100, cef napisał(a):

    > Zależy co w umowie jest i nie każda przewiduje
    > przy wcześniejszej spłacie bezproblemowe przeliczanie
    > kapitału do spłaty i zmianę odsetek/harmonogramu, albo wiąże się to
    > ze sporymi opłatami.

    To jest oczywiste - ale skoro już rozmawiamy o nadpłacaniu, to załóżmy, że
    taka możliwość istnieje. :)

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 17. Data: 2011-02-27 21:00:33
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Borys Pogoreło wrote:

    > To jest oczywiste - ale skoro już rozmawiamy o nadpłacaniu, to
    > załóżmy, że taka możliwość istnieje. :)

    Kredyt możesz spłacić nawet "nazajutrz".
    Bank dostaje swoje od razu, a nie w okresie wieloletnim,
    praktycznie bez ryzyka, ale pytającemu chyba chodziło o coś innego.

  • 18. Data: 2011-02-28 08:11:43
    Od: Marx <M...@n...com>

> [...]
    > raty i skrocic lata do splacania. zadnych aneksow nie trzeba, komputer sam

    a czy bank ten pozwala spłacić np 50% kredytu po roku bez żadnych
    dodatkowych kosztów?

    Problem ten mnie interesuje, bo posiadam mieszkanie, ale sprzedaż
    mieszkania trwa. Jeśli kupię nowe mieszkanie, to stare jeszcze mam
    (gdzieś muszę mieszkać) i szukam na nie kupca. Może to trwać nawet rok
    zanim je sprzedam. A więc biorę kredyt na pełną kwotę nowego mieszkania
    a po remoncie przeprowadzce i sprzedaży starego chcę dokonać
    wcześniejszej spłaty. Niestety z tego co widziałem większość banków
    "karze" takie postępowanie dwukrotnie:
    - poprzez wyższe opłaty gdyż wkład własny jest za niski
    - poprzez dodatkowe opłaty gdy tak znaczną część kredytu chce się
    spłacić wcześniej niż np po 5 latach

    Oczywiście ideałem byłoby najpierw sprzedać swoje mieszkanie, a potem
    kupić nowe, ale gdzie się podziać w międzyczasie...

    Marx

  • 19. Data: 2011-02-28 09:29:47
    Od: Paweł <r...@1...0.0.1>

    Marx wrote:

    > a czy bank ten pozwala spłacić np 50% kredytu po roku bez żadnych
    > dodatkowych kosztów?

    nie wiem jakie teraz umowy kredytowe ma mille, ale w mojej z 2005r
    mam zapis, ze bez zadnych prowizji moge splacic za jednym razem nie
    wiecej niz 50% pozostalej kwoty. jak sie ktos uprze, to mozna tak
    geometrycznie caly kredyt szybko splacic bez prowizji.

  • 20. Data: 2011-02-28 09:39:04
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Mon, 28 Feb 2011 09:11:43 +0100, Marx <M...@n...com> wrote:

    >Oczywiście ideałem byłoby najpierw sprzedać swoje mieszkanie, a potem
    >kupić nowe, ale gdzie się podziać w międzyczasie...

    wynająć od nabywcy? Jeśli czynsz będzie niższy niż ten "haracz" dla
    banku, to chyba można spróbować.
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski