  • 1. Data: 2006-06-29 06:16:09
    Temat: Kredyt mieszkaniowy
    Od: "Kuba" <k...@h...pl>

    Czesc,

    mam pewnie dosc czeste pytanie, ale sytuacja na rynku co jakis czas sie
    zmienia wiec i pytanie pozostaje aktualne :)

    Ktore banki posiadaja obecnie najatrakcyjniesza oferte kredytow
    mieszkaniowych dla mlodych malzenstw?
    Zastanawiam sie tez na ile mozemy liczyc (wartosc kredytu) jesli suma
    naszego dochodu netto to 2800 zl, umowy na czas okreslony w stabilnych
    firmach z perspektywa przedluzenia na czas nieokreslony.
    Czy sa jakies zasady dotyczace wartosci kosztow miesiecznych (utrzymanie,
    czynsz, inne oplaty) jakie przyjmuja banki?

    W najblizszych dniach planuje udac sie w trase po bankach/doradcach
    kredytowych ale chcialbym sie wczesniej przygotowac do tej rozmowy.

    Na cos jeszcze powinienem zwrocic uwage?

    pozdrowienia i z gory dzieki
    Kuba

  • 2. Data: 2006-06-29 11:43:29
    Temat: Re: Kredyt mieszkaniowy
    Od: a...@t...pl (Bartek)

> [...]
    > kredytowych ale chcialbym sie wczesniej przygotowac do tej rozmowy.
    >
    > Na cos jeszcze powinienem zwrocic uwage?

    Akurat dla mlodych małzenstw nie ma zadnych preferencji nigdzie. Moze byc
    duzo gadania, ale nic z tego nie wyniknie.

    Jezeli chodzi o zasadnicze wartosci zw. z oceną kosztów utrzymania
    nieruchomosci, to tak naprawde kazdy bank robi to po swojemu, niekiedy
    roznicując nawet co do miejsca zamieszkania (np. wg liczby mieszkanców abo
    Wa-wa/inne).

    Ale z doswiadczenia, te wartosci tak bardzo sie nie róznią. Przynajmniej nie
    tak, aby drastycznie wplywac na zdolnosc kredytową.

    Na co warto zwrócic uwagę, to koszty dodatkowe zw. z kredytem: ubezpieczenia
    na zycie, ubezp. niskiego wkladu, koszt prowadzenia rachunku w danym banku,
    czy potrzebna jest wycena nieruchomosci itp. itd. Warto pytac sie o
    wszystko, bo bank pokaze to co wyglada ładnie. Widzisz reklamę
    "oprocentowanie od 1.49% w CHF" i myslisz ze jest ekstra. Przychodzi co do
    czego i okazuje sie, ze w Twojej sytuacji oprocentowanie wynosi 4% w CHF,
    spraed walutowy przekacza 6%, musisz wykupic ubezpieczenie na zycie itp.
    itd.

    BN
    www.adekus.pl
    www.dom.adekus.pl
    www.auto.adekus.pl

  • 3. Data: 2006-06-29 12:09:05
    Od: Karol S <k...@z...pl>

    Bartek wrote:

    > Na co warto zwrócic uwagę, to koszty dodatkowe zw. z kredytem:
    > ubezpieczenia na zycie, ubezp. niskiego wkladu, koszt prowadzenia
    > rachunku w danym banku, czy potrzebna jest wycena nieruchomosci itp.

    Dokładnie. Co więcej, musisz sam się o to wszystko zapytać bo w banku
    mogą "zapomnieć" o czymś powiedzieć. Poczytaj archiwum grupy, znajdź w
    sieci kilka tabel opłat i prowizji dla kredytów, wynotuj sobie wszystko
    co wygląda podejrzanie i tak uzbrojony udaj się na wycieczkę po bankach.
    Pytaj ich o wszystko co jest dla ciebie niejasne.

    Karol