  • 1. Data: 2007-07-16 10:54:43
    Temat: Kredyt mieszkaniowy
    Od: "Maciek Galara" <m...@g...pl>

    Witam,

    Szukam najlepszego* kredytu hipotecznego na zakup mieszkania na
    rynku wtórnym. Siedzę od 3 godzin w internecie na stronach
    banków ale od natłoku informacji (i upału) już mi się mieni
    przed oczami :-]. Pomyślałem że może ktoś miał niedawno
    do czynienia z tematem i pomoże. Chodzi mi tylko o nakierowanie
    na 2-5 banków bo jutro się właśnie wybieram na zwiad do
    placówek.

    * -
    - Kwota kredytu - 320 000 zł.
    - najlepiej bez wkładu własnego (mam 20% kwoty kredytu, ale
    wolałbym to zainwestować)
    - dochód 6000 zł netto
    - umowa o prace na czas nieokreślony
    - skłaniam się do kredytu w CHF (brak opłat za przewalutowanie)
    - brak opłat za wcześniejszą spłatę.

    Z góry bardzo dziękuję za jakąkolwiek pomoc!!

    --
    Pozdrawiam,
    Maciek

  • 2. Data: 2007-07-16 15:28:35
    Temat: Re: Kredyt mieszkaniowy
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

> [...]
    > - dochód 6000 zł netto
    > - umowa o prace na czas nieokreślony
    > - skłaniam się do kredytu w CHF (brak opłat za przewalutowanie)

    masz rodzine? jakies zobowiazania?

    > Z góry bardzo dziękuję za jakąkolwiek pomoc!!
    >
    > --
    > Pozdrawiam,
    > Maciek

    jezeli nie bedzie oplat za wczesniejsza splate to bedziesz musial zaplacic
    spora prowizje lub wykupic obowiazkowe ubezpieczenie, dlatego najlepiej
    wybrac bank, w ktorym jest oplata za wczesniejsza splate, ale okres
    "prowizyjny" jest dosc krotki

    ostatnio bralem kredyt mieszkaniowy i wybralem Deutsche Bank: dosc niska
    marza, akceptowalna prowizja i to w zasadzie wszystkie koszty...jezeli
    jestes z Wawy lub okolic to moge polecic doradce, ktory mnie obslugiwal i
    ktoremu zalezalo...

    pozdr.
    RobertS

  • 3. Data: 2007-07-16 16:27:34
    Od: "Maciek Galara" <m...@g...pl>

    Użytkownik "RobertS" napisał:

> [...]
    > ostatnio bralem kredyt mieszkaniowy i wybralem Deutsche Bank: dosc niska
    > marza, akceptowalna prowizja i to w zasadzie wszystkie koszty...

    No wlasnie rozwazam Deutsche Bank i GE Money Bank.
    Dzieki za szybki odzew!

    --
    Pozdrawiam,
    Maciek

  • 4. Data: 2007-07-16 16:39:00
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > No wlasnie rozwazam Deutsche Bank i GE Money Bank.
    > Dzieki za szybki odzew!

    GE - ubezpieczenie od utraty pracy, praktycznie zupelnie niepotrzebne

    --
    pozdr.
    RobertS

  • 5. Data: 2007-07-16 18:34:07
    Od: Kimy <k...@w...op.pl>

    RobertS napisał:

    > GE - ubezpieczenie od utraty pracy, praktycznie zupelnie niepotrzebne

    i wysoka marża.

    Ja ostatnio podejmowałam taką decyzję, ale na dużo mniejszą kwotę.
    Obeszłam 15 banków: w twoimi wymogami i bez prowizji, ze stosunkową niską
    marżą miałam do wyboru: Fortis, Polbank, BZWBK.
    Dane w internecie nie są wiarygodne, najlepiej samemu pobiegać po bankach,
    czesto można wynegocjować niższą marżę :)

    --
    pozdrawiam,
    Kasia

  • 6. Data: 2007-07-16 19:14:16
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    > Dane w internecie nie są wiarygodne, najlepiej samemu pobiegać po bankach,
    > czesto można wynegocjować niższą marżę :)

    bylem tez w Polbanku, wypelilem wniosek, a nastepnie doradca pojechal na
    urlop i sprawa lezala, jak do mnie zadzwonili, ze chca obejrzec
    mieszkanie to mialem juz przyznany kredyt w DB

    a Fortis ma jeden niefajny zapis w umowie, bank moze samodzielnie
    przewalutowac kredyt, nie chcieli mi tego zmienic wiec dalem sobie
    spokoj, a BZ WBK ma dobre kredyty w PLN

    --
    pozdr.
    RobertS

  • 7. Data: 2007-07-16 20:07:58
    Od: "Krzysztof Ziolkowski" <z...@g...pl>

    Fortis, mBank.
    Na proponowany tu Deutsche raczej nie bedzie Cie stac, ale zajrzec nie
    zawadzi.
    Jesli bedziesz mial jeszcze chwile czasu zawadz o Nordee.

  • 8. Data: 2007-07-17 05:21:11
    Od: "Bunny" <m_bunny@USUŃinteria.pl>

    Użytkownik "Maciek Galara" <m...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:f7fio1$g5a$1@inews.gazeta.pl...

    > - skłaniam się do kredytu w CHF

    Pamiętaj, że od czasu podpisania umowy do wypłaty pieniędzy może minąc
    trochę czasu. Jeżeli kurs się nie zmieni to będziesz miał fuksa, jeżeli
    natomiast spadnie to będziesz musiał dopłacić właścicielowi mieszkania z
    własnej kieszeni różnicę. U nas tak było, że frank akurat leciał w dół -
    byliśmy w plecy jakieś 3 tyś. Na szczęście kwota kredytu była mała bo
    inaczej wyszło by tego znacznie więcej.
    Niby rzecz oczywista ale my się nie znaliśmy a nikt nam o tym nie
    powiedział.
    Kredyt w Fortis banku na 80 tyś.

    --
    Pozdrawiamy
    Marta i Arek 21 miesięcy

  • 9. Data: 2007-07-17 07:00:26
    Od: "dixi" <d...@p...onet.pl>

    > Na proponowany tu Deutsche raczej nie bedzie Cie stac, ale zajrzec nie
    > zawadzi.
    Jesli przy takich dochodach nie bedzie go stac, to kto tam bierze te kredyty
    ??
    Deutsche w rankingach jest wysoko ale w takim razie jaka trzeba miec tam
    zdolnosc ?

    > Jesli bedziesz mial jeszcze chwile czasu zawadz o Nordee.
    O Nordee mozna zaczepic, ale odbiega ona od pozostalych prowizja i wieksza
    marza.
    Atutem u nich jest dobry spread, ale duzych nadziei po nich bym sobie nie
    robil.
    Pozdrawiam Darek