  • 1. Data: 2004-03-17 15:13:00
    Temat: Kredyt mieszkaniowy
    Od: Alojzy Kluska <a...@o...pl>

    Dzien dobry.
    Chcialbym kupic mieszkanie na rynku wtornym. Jednak moja sytuacja jest
    troche "pokrecona". W ubieglym roku mialem przykre zdarzenie, kiedy to
    skradziono mi samochod kupiony na raty. Jednak procedura uzyskania
    odszkodowania od ubezpieczyciela (Warta) trwala ok. 3,5 mies. i przez
    ten okres bank (GE Capital Bank) nie otrzymal kolejnych rat. Po tym
    okresie na konto banku wplynela cala kwota, lecz nie powiadamiajac mnie
    bank umiescil mnie na "czarnej liscie" dluznikow. Do tej pory nie bylem
    swiadomy tego faktu, dopiero jak upatrzylem sobie mieszkanie i chcialem
    wziac kredyt w PBK BPH na zakup dowiedzialem sie o tym w czasie
    procedury sprawdzania i oczywiscie uzyskalem odmowe kredytu. Zastanawiam
    sie, przeciez kredyt bylby zabezpieczony hipoteka, bank nie ryzykuje
    niczego. Prosze o rade, czy jest jakis sposob na wyciagniecie
    konsekwencji z GE Capital Bank, w koncu nie upowaznialem ich do
    przekazywania osobom trzecim moich danych osobowych oraz czy jest jakis
    bank, ktory pomimo tego wpisu w rejestrze moze udzielic kredytu
    hipotecznego.

    --
    Pozdrawiam,
    Alek

  • 2. Data: 2004-03-17 20:54:44
    Temat: Re: Kredyt mieszkaniowy
    Od: "JerzyR" <j...@k...chip.pl>

    > ten okres bank (GE Capital Bank) nie otrzymal kolejnych rat. Po tym

    no to jest ciekawe - jak miales napisane w umowie. Czy powinienies placic te
    raty czy nie?
    Jesli nie to żądaj od GE usunięcia z czarnej listy i pisma do BPH o
    okolicznosciaach zdarzenia- jesli pomimo (zakladamy, ze masz zdolnosc
    kredytowa) nie otrzymasz kredytu z uwagi na ten wypadek to żądaj od GE
    odszkodowania, ale bedziesz musial udowodnic, że poniosles strate...

    JerzyR

  • 3. Data: 2004-03-17 21:08:07
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Wed, 17 Mar 2004 16:13:00 +0100, Alojzy Kluska <a...@o...pl>
    wrote:

> [...]
    >odszkodowania od ubezpieczyciela (Warta) trwala ok. 3,5 mies. i przez
    >ten okres bank (GE Capital Bank) nie otrzymal kolejnych rat. Po tym

    a wyjaśniłeś to ZANIM przestałeś spłacać dług? Ustaliłeś harmonogram
    spłat zaległości i go przestrzegałeś?
    Bo jeśli po prostu przestałeś spłacać, to czemu się dziwisz?

    >konsekwencji z GE Capital Bank, w koncu nie upowaznialem ich do
    >przekazywania osobom trzecim moich danych osobowych oraz czy jest jakis

    na pewno nie upoważniałeś - nie ma o tym nic w umowie? Albo czy nie
    wynika to z prawa bankowego?

    --
    Jarek Andrzejewski

  • 4. Data: 2004-03-19 07:33:33
    Od: "Ijon" <i...@b...pl>

    "Alojzy Kluska" <a...@o...pl> wrote in message

    Szanowny Panie Alojzy,
    Nie wiem ile Pan masz lat ale czas zrozumiec, ze bank to nie kasa
    zapomogowo-pozyczkowa.
    75 czy 80 % bankow jest w rekach prywatnych i nikt sie nie bedzie cackal w
    wypadku niesolidnych klientow.

  • 5. Data: 2004-03-19 14:08:41
    Od: "Marek Derlukiewicz" <m...@g...pl>

    Alojzy Kluska <a...@o...pl> napisał(a):

    > Dzien dobry.
    > "nie powiadamiajac mnie
    > bank umiescil mnie na "czarnej liscie" dluznikow."

    Jeśli ta czarna lista to Biuro Informacji Kredytowej to moga zgodnie z ustawa
    spokojnie przekazac Twoje dane. Przysluguje Ci raz na pol roku wglad w
    zapisy - www.bik.pl

    Pozdro,
    MD