  • 1. Data: 2005-08-24 16:50:24
    Temat: Kredyt mieszkaniowy - bezpieczestwo Sprzedającego
    Od: "AlterEgo" <a...@w...pl>

    Witam,
    Chciałam poradzić się w następującej sprawie:
    Niebawem podpisuję akt notarialny sprzedaży mieszkania. Kupujący posiłkuje
    się kredytem. Ma już podpisaną umowę kredytową, środki mają wpłynąć na
    wskazane konto w ciągu 5 dni roboczych od dnia podpisania aktu. Nurtuje mnie
    takie pytanie: co się stanie, jeśli po podpisaniu aktu Kupujący nie zjawi
    się w banku w celu uruchomienia kredytu (przypadek losowy, zaniedbanie,
    cokolwiek)? Czy istnieje jakaś forma zabezpieczenia Sprzedającego, np.
    pełnomocnictwo do uruchomienia kredytu przez Sprzedającego? Pomijam rygory
    egzekucji, którym się obie strony poddają...
    Z góry dziękuję za wszelkie wskazówki.
    ae

  • 2. Data: 2005-08-28 08:21:41
    Temat: Re: Kredyt mieszkaniowy - bezpieczestwo Sprzedaj?cego
    Od: Zbigniew <z...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 24 Aug 2005 18:50:24 +0200, AlterEgo <a...@w...pl>
    napisał:

> [...]
    > posi?kuje
    > si? kredytem. Ma ju? podpisan? umow? kredytow?, ?rodki maj? wp?yn?ae na
    > wskazane konto w ci?gu 5 dni roboczych od dnia podpisania aktu. Nurtuje
    > mnie
    > takie pytanie: co si? stanie, je?li po podpisaniu aktu Kupuj?cy nie zjawi
    > si? w banku w celu uruchomienia kredytu (przypadek losowy, zaniedbanie,
    > cokolwiek)? Czy istnieje jaka? forma zabezpieczenia Sprzedaj?cego, np.
    > pe?nomocnictwo do uruchomienia kredytu przez Sprzedaj?cego? Pomijam
    > rygory
    > egzekucji, którym si? obie strony poddaj?...

    Wystarczy w akcie notarialnym zawrzeć zapis, że tranzakcja staje sie
    bezprzedmiotowa w przypadku nie wpłyniecia środków w określonym terminie i
    po krzyku. Kazdy rozsądny notariusz jest w stanie tak przygotować akt
    notarialny. Bezpieczeństwo i zaufanie
    Pozdrawiam
    Zbyszek

  • 3. Data: 2005-08-28 09:46:41
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    napisał:

> [...]
    > bezprzedmiotowa w przypadku nie wpłyniecia środków w określonym terminie i
    > po krzyku. Kazdy rozsądny notariusz jest w stanie tak przygotować akt

    ROTFL! Notariusz jest zobowiazany do przygotowania umowy zgodnie z
    obowiazujacym prawem, a taki zapis jest z nim niezgodny.

    Maciej

  • 4. Data: 2005-08-28 11:43:55
    Od: Zbigniew <z...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 28 Aug 2005 11:46:41 +0200, MK <m...@i...pl> napisał:

    > ROTFL! Notariusz jest zobowiazany do przygotowania umowy zgodnie z
    > obowiazujacym prawem, a taki zapis jest z nim niezgodny.
    >
    > Maciej

    W akcie notarialnym można zapisać warunki płatności. Inne też.
    Podaj przepis wg którego taki zapis jest niezgodny z prawem.

    Zbyszek

  • 5. Data: 2005-08-28 16:42:22
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    > W akcie notarialnym można zapisać warunki płatności. Inne też.
    > Podaj przepis wg którego taki zapis jest niezgodny z prawem.

    Warunki platnosci mozna okreslic, ale przeniesienie prawa wlasnosci jest
    bezwzgledne.

    Art. 157. Kodeksu Cywilnego
    § 1. Własność nieruchomości nie może być przeniesiona POD WARUNKIEM ani z
    zastrzeżeniem terminu.

    Maciej

  • 6. Data: 2005-08-29 18:56:41
    Od: Zbigniew <z...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 28 Aug 2005 18:42:22 +0200, MK <m...@i...pl> napisał:

> [...]
    >
    > Art. 157. Kodeksu Cywilnego
    > § 1. Własność nieruchomości nie może być przeniesiona POD WARUNKIEM ani z

    Dzięki.
    Zbyszek

  • 7. Data: 2005-09-05 08:29:33
    Od: "g.polak" <g...@t...pl>

    To w takim razie jak się zabezpieczyć?
    Polak.

> [...]

    > Art. 157. Kodeksu Cywilnego
    > § 1. Własność nieruchomości nie może być przeniesiona POD WARUNKIEM ani z

    Dzięki.
    Zbyszek

  • 8. Data: 2005-09-06 08:34:50
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "g.polak" <g...@t...pl> wrote in message
    > To w takim razie jak się zabezpieczyć?
    > Polak.

    poczytaj na
    http://prawo.interia.pl/nieruchomosci/transakcje?aid
    =6016
    Na pewno znajdziesz kilka rozwiazan.

    Maciej

  • 9. Data: 2005-09-26 08:48:06
    Od: " 666" <j...@i...pl>

    Do nieruchomosci - nie moze odbyc sie pod warunkiem.
    Ale moze pod warunkiem, jezeli jest to spóldzielcze wlasnosciowe prawo.
    JaC

  • 10. Data: 2005-09-26 08:49:37
    Od: " 666" <j...@i...pl>

    Zawrzyj w umowie zapis, ze wydanie lokalu nastapi po dokonaniu pelnej (lub jak chcesz
    okreslonej) zaplacie.
    JaC