  • 1. Data: 2008-07-11 19:51:46
    Temat: Kredyt mieszkaniowy w DOMBanku.
    Od: "Kalinka" <c...@o...pl>

    Witam!

    Mamy z mężem jedno dziecko. Wybraliśmy mieszkanie wspołdzielcze
    własnościowe. Wpłaciliśmy zadatek. Później okazało się że mieszkanie jest
    mniej warte niż ustaliliśmy na umowie (zaznaczam że cena nie była dla nas
    dużą różnicą). Mieszkanie do remontu. Oddaliśmy papiery do BOŚ i okazało
    się, że nie przyznają nam kredytu. Wcześniej dowiadywaliśmy, czy maż jako
    jedyny zywiciel rodziny i pracujący za granicą otrzyma kredyt. Okazło się że
    spokojnie ma zdolność nawet na 156000 w BOŚ a w PKO obliczyli nawet na
    220000. W BOŚ okazało się jednak że ze względu na to że mąż osiąga dochody
    za granicą socjalne jakie jest liczone na osobę, czyli razy 3, a wtym
    przypadku jescze razy 2. Okazło się że moga nam jedynie skredytować połowę
    nieruchomości. Nie ukrywam że wściekłość we mnie wstąpiła. Żaden bank nas
    nie poinformował, że przy takich dochodach liczą jescze razy dwa. Wtedy sami
    możemy sobie spokojnie obliczyć ratę i pododawać i stwierdzić, że nas na to
    nie stać. Ze względu na to, że umowa nas goni, mąż wyjeżdza do pracy
    złożyliśmy dokumenty do DOMBANKU. Tam zaproponowali nam kredyt na 130000 tj
    razem z opłatą za mieszkanie i remontem - kredyt we frankach. Sama nie wiem
    czy zrobiliśmy dobrze. Może ktoś ma na ten temat swoją opinię, bardzo
    proszę. Czekamy również na wiadomość z banku. Jesli nie otrzymamy kredytu
    stracimy zadatek i inne poniesione koszty z wyceną i prowizją dla
    pośrednika.

    z góry dziękuję za opinie i pozdrawiam
    K.

  • 2. Data: 2008-07-11 20:13:05
    Temat: Re: Kredyt mieszkaniowy w DOMBanku.
    Od: Filip <f...@N...gazeta.pl>

    Kalinka pisze:
> [...]
    > wiadomość z banku. Jesli nie otrzymamy kredytu stracimy zadatek i inne
    > poniesione koszty z wyceną i prowizją dla pośrednika.

    1) banki jak widać zaostrzają kryteria...
    2) powinniście złożyć papiery do banku, dla którego przychody z
    zagranicy są traktowane jak normalne - np. Nordea
    Filip

  • 3. Data: 2008-07-11 20:17:06
    Od: "uC" <b...@u...uc>

    "Kalinka" <c...@o...pl> wrote in message
> [...]
    > opinię, bardzo proszę. Czekamy również na wiadomość z banku. Jesli nie
    > otrzymamy kredytu stracimy zadatek i inne poniesione koszty z wyceną i

    dombank jest jednym z najdrozszych bankow na kredyt hipoteczny (podobnie jak
    snatander). jak ktos juz nie moze nigdzie indziej to idzie zazwyczaj do
    dombanku (np. przymykaja oko na wpis w BIKu)
    pomysl o tym, chyba ze nie masz wyjscia,
    moze przejdz sie do jakiegos posrednika, np. expandera, oni maja oferty
    kilkunastu bankow i lepiej sie orientuja co jest dostepne na rynku i co Ci
    moze "podpasowac"
    pzdr.,
    uC

  • 4. Data: 2008-07-11 20:23:35
    Od: "Kalinka" <c...@o...pl>

    > 1) banki jak widać zaostrzają kryteria...
    > 2) powinniście złożyć papiery do banku, dla którego przychody z zagranicy
    > są traktowane jak normalne - np. Nordea
    > Filip

    Nie wiem czemu ale pominęłam ten bank w rozważaniach i możliwe że będe
    żałować. Nie wiesz czy przy zarobkach zagranicznych trzeba miec 20 % wkładu
    własnego?

    K.

  • 5. Data: 2008-07-11 22:37:09
    Od: "MisiekK" <d...@w...pl>

    Użytkownik "Kalinka" <c...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Nie wiem czemu ale pominęłam ten bank w rozważaniach i możliwe że będe
    > żałować. Nie wiesz czy przy zarobkach zagranicznych trzeba miec 20 %
    > wkładu własnego?
    >
    > K.
    Pewnie będziesz, jak nie sprawdziłaś wzoru na karę przy wcześniejszej
    spłacie lub zobaczysz
    jak wyznaczany jest spreed (jest o tym post na forum).
    Nordea jest lepszym wyjściem, a najlepiej lepiej skorzystać z bezpłatnych
    porad Goldenegg, Expander itp.
    Warunki dostaniesz te same albo lepsze a możesz ominąć jakieś miny, bo w
    przeciwieństwie do doradcy z banku
    nie dostaniesz oferty na sprzedawany właśnie w planie produkt (;-)).

    --
    -------------
    MisiekK

  • 6. Data: 2008-07-12 05:53:09
    Od: Radek Wroclawski <r...@n...pl>

    Kalinka pisze:
> [...]
    > Tam zaproponowali nam kredyt na 130000 tj razem z opłatą za mieszkanie i
    > remontem - kredyt we frankach. Sama nie wiem czy zrobiliśmy dobrze.
    zażądajcie od Dombanku zwolnienia z prowizji za wcześniejszą spłatę bo
    jest szczególnie ohydna...

  • 7. Data: 2008-07-12 08:31:18
    Od: "matman" <m...@o...pl>

> [...]
    > kilkunastu bankow i lepiej sie orientuja co jest dostepne na rynku i co Ci

    A ja brałem we wrześniu 2006 roku kredyt w Dom Banku na kwotę 55000 zł we
    frankach i była to wtedy najlepsza z możliwych ofert na rynku.
    Zalety były takie: jeden z najniższych kosztów kredytu oraz możliwość
    wcześnijszej spłaty bez ponoszenia kosztów.

  • 8. Data: 2008-07-12 11:05:17
    Od: Michał Asman <b...@a...com.pl>

    > dombank jest jednym z najdrozszych bankow na kredyt hipoteczny zgadza się, ale nie
    > snatander).

    Można jeszcze spróbować np.w BZ WBK ,Deutsche Bank ,Fortis ,Euro
    Bank SA,

    Michał Asman
    500 095 245
    www.michalasman.bblog.pl

  • 9. Data: 2008-07-12 18:18:35
    Od: Ra <w@stopce>

    matman pisze:

> [...]
    > Zalety były takie: jeden z najniższych kosztów kredytu oraz możliwość
    > wcześnijszej spłaty bez ponoszenia kosztów.
    to ciekawe, bo jest całkiem sporo głosów tutaj i na forum gazety o
    bardzo dużych prowizjach za wcześniejszą spłatę > 10%. Jest wątek
    kobiety której policzyli AFAIR > 30tys i tylko dzięki temu że nagrała
    konsultanta który obiecywał że jest 0 zł prowizję anulowano

  • 10. Data: 2008-07-12 20:12:47
    Od: Radek Wroclawski <r...@n...pl>

    Ra pisze:
> [...]
    > kobiety której policzyli AFAIR > 30tys i tylko dzięki temu że nagrała
    > konsultanta który obiecywał że jest 0 zł prowizję anulowano
    kredyty do 80.000 PLN to kredyty konsumenckie, a więc brak opłaty za
    wcześniejszą spłatę niezależnie od banku...