  • 1. Data: 2006-05-13 22:35:05
    Temat: Kredyt n adziałkę i na dom
    Od: "Mejdej" <m...@o...pl>

    Witam,

    Mam takie pytanie. Chce kupić działkę, na którą połowę funduszy mam, a na
    drugą chciałbym wziąć kredyt.
    Za około pół roku chciałbym na tej działce zacząć budowę domu, na który
    także chciałbym wziąć kredyt.
    W jaki sposób to zrobić żeby to było najbardziej korzystne?
    Jakie są możliwości wzięcia takich kredytów?
    Czy jest możliwe wzięcie np. tego kredytu na dom powiększonego o kwotę
    kretuty potrzebną do spłaty kredytu na działkę tak by można później mieć juz
    tylko jeden kredyt?

    Pozdrawiam i proszę o wskazówki
    Łukasz M

  • 2. Data: 2006-05-14 06:19:05
    Temat: Re: Kredyt n adziałkę i na dom
    Od: "Darek" <0...@n...poczta.onet>

> [...]
    > Czy jest możliwe wzięcie np. tego kredytu na dom powiększonego o kwotę
    > kretuty potrzebną do spłaty kredytu na działkę tak by można później mieć

    Mozesz zaciagnać albo dwa kredytty albo jeden. To zalezy od Ciebie. W
    większosci banków to przejdzie. Przy czym jezeli będziesz brał 2 kredyt to
    musisz brać w tym samym banku. W przypadku jednego kredytu bank uruchomi
    pozostałe transze jak będziesz miał pozwolenie budowlane.

    Darek

  • 3. Data: 2006-05-14 10:42:20
    Od: "Mejdej" <m...@o...pl>

> [...]
    > musisz brać w tym samym banku. W przypadku jednego kredytu bank uruchomi
    > pozostałe transze jak będziesz miał pozwolenie budowlane.

    Tylko ze u nas sytuacja jest nieco bardziej zagmatwana.
    Chodzi o to ze jestesmy mlodym malzenstwem i nie mamy w tej chwili zdolnosci
    kredytowej. Zmienilismy prace i nikt nam nie da kredytu, bo nie mozemy
    przedstawic jeszcze zaswiadczen. Takie zaswiadczenia bedziemy mogli
    przedstawic dopiero za okolo pol roku i wtedy chcemy brac drugi kredyt na
    dom. A ten pierwszy zadeklarowali sie rodzice, ze wezma na siebie z tym ze
    my bedziemy oczywiscie go placic. I chodzi o to czy da sie np. przepisac
    taki kredyt za te pol roku na nas jak juz bedziemy mieli zdolnosc? Bo wtedy
    bedziemy brac ten drugi kredyt i chielibysmy albo splacic juz ten na
    dzialke, albo przejac go na siebie.

    Ma ktos jakies pomysly co zrobic w takim wyoadku?

    Pozdrawiam
    Łukasz M

  • 4. Data: 2006-05-14 11:33:56
    Od: "Darek" <0...@n...poczta.onet>

> [...]
    > dom. A ten pierwszy zadeklarowali sie rodzice, ze wezma na siebie z tym ze

    Najlepiej by było gdyby rodzice nabyli działkę na kredyt. Za pół roku
    kupicie działkę od rodziców z nowego kredytu.

    Darek

  • 5. Data: 2006-05-14 12:00:21
    Od: "Mejdej" <m...@o...pl>

    > Najlepiej by było gdyby rodzice nabyli działkę na kredyt. Za pół roku
    > kupicie działkę od rodziców z nowego kredytu.

    A jakie są opłaty związane z kupnem działki? Chodzi o to żeby nie było tak
    że dwa razy będziemy płacić jakieś podatki, notariuszy i to wyjdzie połowa
    ceny działki.:)

    Pozdrawiam
    Łukasz M

  • 6. Data: 2006-05-14 12:59:26
    Od: "Darek" <0...@n...poczta.onet>

    > A jakie są opłaty związane z kupnem działki? Chodzi o to żeby nie było tak
    > że dwa razy będziemy płacić jakieś podatki, notariuszy i to wyjdzie połowa
    > ceny działki.:)

    Procentowo wyjdzie max 4%.
    Inne wyjście - zaciagnać kredyt łącznie z rodzicami - a włascicielem działki
    bedziecie Wy

    Darek