  • 1. Data: 2009-11-14 09:28:59
    Temat: Kredyt na 10 lat w Euro czy w USD?
    Od: Luke <l...@i...pl>

    Witam
    Przymierzam się do wzięcia kredytu mieszkaniowego w walucie.
    Zastanawiam się nad euro lub dolarem. Aktualne oprocentowanie dość
    podobne, a dolar wydaje się że ma większy potencjał do utraty
    wartości.
    W czym byście brali kredyt?
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-11-14 09:57:07
    Temat: Re: Kredyt na 10 lat w Euro czy w USD?
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On 14 Lis, 10:28, Luke <l...@i...pl> wrote:
> [...]
    > Zastanawiam się nad euro lub dolarem. Aktualne oprocentowanie dość
    > podobne, a dolar wydaje się że ma większy potencjał do utraty

    Dolar. Właśnie z podanego powodu.

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 3. Data: 2009-11-14 10:20:28
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    "Luke" <l...@i...pl> wrote in message
    .googlegroups.com...
[...]

    Kiedy wszyscy postawili juz krzyzyk na USD i panuje powszechne przekonanie o
    upadku USD moze byc zupelnie odwrotnie. Dolar jest malo przewidywalny i
    obarczony duzym ryzykiem, mozesz duzo zyskac jak i duzo stracic na tej
    walucie. Najprawdopodobniej jeszcze przez rok beda utrzymywac niskie stopy
    na USD co bedzie sprzyjac jego oslabieniu i transakcja carry trade, ale
    potem moze byc silne odreagowanie, podobnie jak na jenie ostatniej jesieni,
    kiedy spekulanci masowo zamykali pozycje i oddawali jena wykorzystywanego do
    carry trade. Teraz miejsce jena zaczyna zajmowac dolar, czyli sytuacja moze
    sie powtorzyc.

  • 4. Data: 2009-11-14 14:06:57
    Od: Ra <a...@a...com>

    Krzysztof pisze:

> [...]
    > i oddawali jena wykorzystywanego do carry trade. Teraz miejsce jena
    > zaczyna zajmowac dolar, czyli sytuacja moze sie powtorzyc.
    No właśnie też mi się wydaje dolar może jeszcze nieźle zamieszać, bo kto
    widział żeby większość miała rację ;)
    euro jest IMHO mniej ryzykowne

  • 5. Data: 2009-11-14 15:59:37
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On 14 Lis, 15:06, Ra <a...@a...com> wrote:

    e.googlegroups.com...

    > No właśnie też mi się wydaje dolar może jeszcze nieźle zamieszać, bo kto
    > widział żeby większość miała rację ;)
    > euro jest IMHO mniej ryzykowne

    Nie znam się na spekulacjach (zwłaszcza cudzych :-), ale przecież
    dodrukowanie biliona dolarów i dotowanie przedsięwzięć kompletnie
    irracjonalnych ekonomicznie nie może wzmocnić gospodarki.

    Jakoś to, co mówi Peter Schiff mnie przekonuje: w 2006 roku doskonale
    przewidział "krach" (
    http://manageria.gazeta.pl/manageria/1,85811,5868754
    ,Peter_Schiff_z_polskimi_napisami__Zaklad_o_1_centa.
    html),
    a teraz radzi, żeby zadłużać się w USD.

    http://peterschiffblog.blogspot.com/

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 6. Data: 2009-11-14 16:02:50
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "Jarek Andrzejewski" <p...@g...com> napisał w
    wiadomości grup
    2g2000yqm.googlegroups.com...

    > Nie znam się na spekulacjach (zwłaszcza cudzych :-), ale przecież
    > dodrukowanie biliona dolarów i dotowanie przedsięwzięć kompletnie
    > irracjonalnych ekonomicznie nie może wzmocnić gospodarki.

    Gospodarki nie. Z walutą już nie jest tak prosto, bo działa sporo
    dodatkowych mechanizmów, szczególnie w przypadku USD.

  • 7. Data: 2009-11-14 16:45:02
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-11-14, Jarek Andrzejewski <p...@g...com> wrote:

    [...]

> [...]
    > przewidział "krach" ( http://manageria.gazeta.pl/manageria/1,85811,5868754
    ,Peter_Schiff_z_polskimi_napisami__Zaklad_o_1_centa.

    Ten gość się od lat powtarza IMHO. Tak skutecznie, że się w końcu doczekał.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 8. Data: 2009-11-14 17:20:30
    Od: Ra <a...@a...com>

    Jarek Andrzejewski pisze:

    > Nie znam się na spekulacjach (zwłaszcza cudzych :-), ale przecież
    > dodrukowanie biliona dolarów i dotowanie przedsięwzięć kompletnie
    > irracjonalnych ekonomicznie nie może wzmocnić gospodarki.

    wszyscy drukują więc może się to skończyć inflacją a relacje między
    walutami pozostaną mniej więcej te same. ecb czy inne bank centralne nie
    zgodzą się tak łatwo i szybko na umocnienie własnych walut
    druga rzecz wszyscy mówią o upadku dolara. Jak widać choćby po obecnym
    kryzysie czy hossie mieszkaniowej większość analityków się pomyliła więc
    specjalnie się nie przywiązuję do ich prognoz. Oczywiście wiele wskazuje
    na koniec ery dolara ale to w dłuższym terminie, w ciągu tych 10 lat
    które interesują autora raczej mogą być jeszcze jazdy na kursie
    Amerykanie już raz wycyckali japończyków czy ale uda się to z chinami
    sam jestem ciekaw