  • 1. Data: 2007-11-06 19:46:21
    Temat: Kredyt na auto - 7,79% rocznie + 4% prowizji to dobra oferta?
    Od: Rafal M <r...@g...com>

    Witam

    Mam teraz zamiar kupic nowy samochod.
    Diler dal mi ofert na kredyt w PLN:

    7,79% rocznie i prowizja za udzielnie kredytu 4%.

    Kredyt na 36 mies, wplata wlasna na poziomie 35-40% ceny auta.

    Jak myslicie ta oferta jest ok, czy jednak taniej wyjdzie zalatwiajac
    sobie kredyt samemu, a nie przez dilera?

    Jesli ma to znaczenie to diler oferuje kredyt w GE Money.

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 2. Data: 2007-11-06 20:55:19
    Od: "jkolinna" <k...@w...plNOSPAM>

    > Jak myslicie ta oferta jest ok, czy jednak taniej wyjdzie zalatwiajac
    > sobie kredyt samemu, a nie przez dilera?

    W VW banku (specjalizuje się) masz o 3% taniej.
    Było na grupie

    HJK

  • 3. Data: 2007-11-07 07:47:18
    Od: "Paweł" <p...@u...to>

    Kiepska oferta

  • 4. Data: 2007-11-08 09:53:51
    Od: s...@g...com

    On 6 Nov, 20:46, Rafal M <r...@g...com> wrote:
> [...]
    > sobie kredyt samemu, a nie przez dilera?
    >
    > Jesli ma to znaczenie to diler oferuje kredyt w GE Money.

    A jaka marka samochodu?

    Pzdr

    MS

  • 5. Data: 2007-11-08 21:52:05
    Od: Rafal M <r...@g...com>

    On 8 Lis, 10:53, s...@g...com wrote:

    > A jaka marka samochodu?

    Hyundai.

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 6. Data: 2007-11-09 10:23:29
    Od: s...@g...com

    On 8 Nov, 22:52, Rafal M <r...@g...com> wrote:

    > Hyundai.
    >
    > Pozdrawiam
    > Rafal

    Jesli to mozliwe, wez kredyt 50 na 50 (piszesz, ze masz na 35-40%
    ceny, moze sie uda dociagnac do 50%?). Taka opcja jest dostepna dla
    niektorych modeli z roczniak 2007 - patrz http://www.hyundai.pl/promocje.php

    Wtedy kosztem powinna byc tylko prowizja od udzielenia (niektore
    banki, ale raczej zwiazane z markami oferuja nawet kredyty 50na50 bez
    prowizji). Nie zgadzaj sie na sfinansowanie kredytem dodatkowych
    ubezpieczen, ubezpieczenia splaty kredytu (po odjeciu Twojej wplaty
    wstepnej bank pozycza Ci mniej niz wartosc samochodu po roku, zawsze
    moze Ci go zabrac i sprzedac - uzyj tego argumentu). Prowizje za
    udzielenie negocjuj - moze byc i 0%, jesli nie maja takiej opcji, to i
    tak spokojnie na 2,5%-3% powinni zejsc.

    Jezeli nie dasz rady 50na50, to i tak negocjuj prowizje - do 3 powinni
    zejsc.

    Powiedz dealerowi, ze wiesz, ze bank prawdopodobnie placi mu wiecej im
    wieksza narzuci Ci prowizje i oprocentowanie plus wcisnie dodatkowe
    ubezpieczenia. Wykorzystaj element zaskoczenia, ze to wiesz :-)
    Co do oprocentowania, to bedzie ciezko cos negocjowac, ale mozesz
    zapytac o obnizenie do 7,29% rocznie.

    Cokolwiek nie wynegocjujesz, zwracaj uwage na efektywna stope
    procentowa (rzeczywisty koszt kredytu) - zapytaj dealera o RRSO
    (rzeczywista roczna stopa oprocentowania) - to jest prawdziwy koszt
    kredytu, a jego podanie jest obowiazkowe dla kredytow konsumenckich.
    Uwazaj szczegolnie na oferty, gdzie RRSO okaze sie kilka razy wieksza
    niz stopa nominalna oprocentowania.

    Byc moze dealer ma wieksza prowizje za podwyzszone oprocentowanie niz
    za prowizje - niech obnizy prowizje o 1 punkt procentowy, a
    oprocentowanie podniesie o 1 punkt procentowy i porownajcie RRSO dla
    takiej wersji i poprzedniej.

    Wreszcie uwaznie czytaj umowe - GE Money sa niezli we wciskaniu
    dodatkowych uslug/ubezpieczen do kwoty kredytu.

    Podsumowujac:
    Powinienes dostac informacje o cenie samochodu, roznicy miedzy cena
    pojazdu i Twoja wplata a kwota kredytu (zwykle bedzie to prowizja, nie
    zgadzaj sie na dodatkowo finansowane uslugi). Im ta roznica wieksza i
    im wiecej w niej roznych elementow, tym bardziej bank Cie naciaga.

    Powodzenia w salonie

    Pzdr

    MS