  • 1. Data: 2004-05-06 08:05:24
    Temat: Kredyt na mieszkanie w walucie
    Od: "Fibre Optic" <f...@g...pl>

    Witam,

    czy wziac kredyt na mieszkanie w zlotowkach czy np. w USD ???
    Dodam, ze moj kontrakt z firma, w ktorej pracuje zawarlem w USD, pieniadze
    sa przeliczane na zlotowki przed wyplata po kozystnym kursie.

    Czy w mojej sytuacji lepiej wziac kredyt w zlotowkach czy w USD czy w innej
    walucie ? Gdzie sa dobre kredyty, WC WBK moze PKA BP ??

    pozdr,
    FO

  • 2. Data: 2004-05-06 08:24:05
    Temat: Re: Kredyt na mieszkanie w walucie
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Fibre Optic <f...@g...pl> wrote:
> [...]
    > Czy w mojej sytuacji lepiej wziac kredyt w zlotowkach czy w USD czy w
    > innej walucie ? Gdzie sa dobre kredyty, WC WBK moze PKA BP ??

    Jak zarabiasz w USD i czesc kasy moga ci dawac/przelewac w tej walucie to
    mozesz brac kredyt wlasnie w USD. (tylko zebys go mogl pozniej
    przewalutowac - bo kredyt jednak bierze sie na sporo lat)
    Z drugiej strony - teraz dolar jest nisko, wiec jak pojdzie do gory (a
    kiedys pojdzie) mozesz miec problemy - jak ludzie, ktorzy brali kredyt w
    Euro jak byl powiedzmy po 3,5 zl... Wiec uwaga. (zwlaszcza ze pewnie nie
    bedziesz pracowal za USD tyle, na ile bierzesz ten kredyt!)

    http://www.PRnews.pl

  • 3. Data: 2004-05-06 08:43:21
    Od: "Fibre Optic" <f...@g...pl>

    "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl> wrote in
    message news:c7csmi$rg2$2@news.onet.pl...
    > Jak zarabiasz w USD i czesc kasy moga ci dawac/przelewac w tej walucie to
    > mozesz brac kredyt wlasnie w USD. (tylko zebys go mogl pozniej
    > przewalutowac - bo kredyt jednak bierze sie na sporo lat)

    To odpada, pieniazki dostaje w zlotowkach.

> [...]
    > Euro jak byl powiedzmy po 3,5 zl... Wiec uwaga. (zwlaszcza ze pewnie nie
    > bedziesz pracowal za USD tyle, na ile bierzesz ten kredyt!)

    Tak, tak masz racje. Gdzie obecnie warto wziac kredyt, w ktorym banku ?
    Slyszalem, ze praktycznie najtansze kredyty mieszkaniowe sa BZ WBK - czy to
    prawda ?

    Z gory dziekuje za pomoc !

    pozdr,
    FO

  • 4. Data: 2004-05-06 10:21:18
    Od: "Jacek Maliszewski" <j...@e...com>

    Użytkownik "Fibre Optic" <f...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    innej
    > walucie ? Gdzie sa dobre kredyty, WC WBK moze PKA BP ??

    W twoim przypadku -najbezpieczniej w USD. Jesli zas jestes gotowy na ryzyko
    w zamian za mozliwosc zarobku, to zastanow sie nad CHF.

    Jacek Maliszewski - Analityk FOREX
    EFIX Polska - www.efixpolska.com
    j...@e...com ; tel.: 601-247-423

  • 5. Data: 2004-05-06 10:45:14
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Jacek Maliszewski <j...@e...com> wrote:
    > W twoim przypadku -najbezpieczniej w USD. Jesli zas jestes gotowy na
    > ryzyko w zamian za mozliwosc zarobku, to zastanow sie nad CHF.

    Po jego poscie widac ze raczej nie najbezpieczniej ;)
    Wyplate dostaje tylko w PLN w dobrym przeliczniku, ale kredyt bierze sie na
    te pare lat i male jest prawdopodobienstwo, ze bedzie dalej pracowal za USD
    czy przelicznik (w Euro to inaczej ;)
    Poza tym dolar cos za slaby jest, zebym uwierzyl, ze tak bedzie zawsze.
    Potem bedzie splacal po np 4,5 zl za $, a zarabiac bedzie juz w zlotowkach i
    co wtedy?? :)

    http://www.PRnews.pl

  • 6. Data: 2004-05-06 12:17:47
    Od: "Fibre Optic" <f...@g...pl>

    "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl> wrote in
    message news:c7d4v7$d35$1@news.onet.pl...

> [...]
    > Potem bedzie splacal po np 4,5 zl za $, a zarabiac bedzie juz w zlotowkach

    Wlasnie przyszedlem z BZ WBK. Aby byla mozliwosc wziecia kredytu 120000 zl,
    z 5% wkladem wlasnym musze zarabiac ponad 4000 zl NETTO.

    Czy w innych bankach tez maja takie chorendalne wymagania ?

    pozdr,
    FO