  • 1. Data: 2010-11-14 18:16:18
    Temat: Kredyt na udzial w mieszkaniu
    Od: "Kris" <t...@v...pl>

    Mam problem chce kupic mieszkanie na wspolwlasnosc z narzeczona po jednej
    drugiej czesci , ona wnosi swoj udzial w gotowce a ja musze wziac kredyt . Banki
    chca zeby przystapila do kredytu mimo ze wnosi swoja czesc w calosci. Jesli nie
    przystapi do kredytu, ja nie dostane na swoja polowe kredytz. Czy jest na to
    jakis sposob, jak zabezpieczyc jej udzialy w razie niesplacania kredytu i
    egzekucji?

    Dzieki za wszelkie podpowiedzi.

  • 2. Data: 2010-11-14 18:27:56
    Temat: Re: Kredyt na udzial w mieszkaniu
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2010-11-14 19:16, Kris pisze:

> [...]
    > jakis sposob, jak zabezpieczyc jej udzialy w razie niesplacania kredytu i

    a nie można zrobić tak, że będzie wkład własny (kasa narzeczonej) i
    reszta kredyt (Twoja część)?

    z drugiej strony jeżeli planujecie ślub i wspólnotę małżeńską
    (majątkową) to jej przystąpienie do kredytu nie będzie miało znaczenia
    (pod warunkiem, że nie wpadniecie na pomysł, aby się rozwodzić)

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 3. Data: 2010-11-14 22:04:34
    Od: Michal <n...@n...org>

    W dniu 14.11.2010 19:16, Kris pisze:

> [...]
    > jakis sposob, jak zabezpieczyc jej udzialy w razie niesplacania kredytu i

    Miałem sytuację podobną (aczkolwiek nie chodziło akurat o narzeczoną a
    ojca)- jeśli razem jesteście/będziecie współwłaścicielami gruntu lub
    mieszkania (u mnie chodziło o grunt i dom)- bardzo ciężko będzie wziąć
    kredyt tylko na jedną osobę. Kredytobiorcami muszą być wszyscy właściciele.

    Osobiście przerobiłem 4 banki, wszystkie od razu mówiły, że jedynie
    wspólny kredyt wchodzi w grę. Nie byłem w każdym jednym banku w Polsce-
    może akurat uda się znaleźć taki, który ma inne procedury w tym względzie.

    Michał