  • 21. Data: 2009-03-15 21:40:45
    Temat: Re: Kredyt na zakup akcji
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Sun, 15 Mar 2009 22:24:23 +0100, Jan Werbiński napisał(a):

    > Ufff. W moich umowach nie ma odstępnego. Jest coś takiego: "W przypadku
    > odstąpienia od umowy zgodnie z § 25, Abonent jest zobowiązany do zapłaty
    > opłaty manipulacyjnej w kwocie 99 zł w terminie 14 dni od daty
    > podpisania umowy."
    >
    > Czyli opłata manipulacyjna jest naliczana po odstąpieniu, a nie przed.
    > Opłata nie jest warunkiem. Chociaż nie jestem całkowicie pewien, że mam
    > rację.
    >
    > W każdym razie taka opłata była pobrana może raz przez cały okres
    > działalności. Jest to właściwie pusty zapis.

    Jeśli kwota 99 zł wynika z Twojego kapelusza, to możesz liczyć się z
    zakwalifikowaniem tego postanowienia jako niedozwolonego przez UOKiK.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 22. Data: 2009-03-15 21:57:51
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    > Jeśli kwota 99 zł wynika z Twojego kapelusza, to możesz liczyć się z
    > zakwalifikowaniem tego postanowienia jako niedozwolonego przez UOKiK.

    Ta kwota ma pokryć pracę wykonaną przy montażu. Bo montaż i spora część
    pracy zostaje jednak wykonana. Kto mi za to zwróci?

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 23. Data: 2009-03-15 22:13:01
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Ta kwota ma pokryć pracę wykonaną przy montażu. Bo montaż i spora część
    > pracy zostaje jednak wykonana. Kto mi za to zwróci?

    ryzyko zawodowe, ale przecież możesz zrobić tak, że umowy będziesz
    podpisywał TYLKO w siedzibie swojej firmy i wtedy cytowany wcześniej
    zapis Cię nie dotyczy ;-)

    poza tym jest jeszcze taka opcja:
    jeżeli dostarczasz net to pewnie zawierasz z klientem na jakiś okres
    świadczenia usługi, na ww. okoliczność udziel rabatu na montaż (niech
    kosztuje zamiast 100 zł tylko 1 zł), ale w przypadku zerwania umowy
    przed czasem masz prawo żądać zwrotu kwoty wynikającej z udzielonego
    rabatu ;-)

    i nie nazywaj tego opłatą manipulacyjną tylko po imieniu = zerwanie
    warunków promocji!

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 24. Data: 2009-03-15 22:17:01
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

> [...]
    > czasem masz prawo żądać zwrotu kwoty wynikającej z udzielonego rabatu ;-)
    >
    > i nie nazywaj tego opłatą manipulacyjną tylko po imieniu = zerwanie

    Hmmm. Jest coś takiego w umowie, tylko muszę dokładniej nazwać po imieniu.
    :-)

  • 25. Data: 2009-03-16 07:05:06
    Od: Pete <n...@n...com>

    RobertS pisze:

> [...]
    > kosztuje zamiast 100 zł tylko 1 zł), ale w przypadku zerwania umowy
    > przed czasem masz prawo żądać zwrotu kwoty wynikającej z udzielonego

    Hola, hola. Ale chyba odstąpienie to nie zerwanie umowy?

    > i nie nazywaj tego opłatą manipulacyjną tylko po imieniu = zerwanie
    > warunków promocji!

    Po 10 dniach - OK. Ale przed?

    --
    Pete

  • 26. Data: 2009-03-16 07:06:22
    Od: Pete <n...@n...com>

    Olgierd pisze:

    > Jeśli kwota 99 zł wynika z Twojego kapelusza, to możesz liczyć się z
    > zakwalifikowaniem tego postanowienia jako niedozwolonego przez UOKiK.

    A czy nie znaczy to, że nie można żądać _jakiejkolwiek_ kwoty?

    --
    Pete

  • 27. Data: 2009-03-16 07:30:53
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Sun, 15 Mar 2009 22:57:51 +0100, Jan Werbiński napisał(a):

    > Ta kwota ma pokryć pracę wykonaną przy montażu. Bo montaż i spora część
    > pracy zostaje jednak wykonana. Kto mi za to zwróci?

    Jeśli udowodnisz, że kosztuje to 99 zł, to może się uda. Aczkolwiek od
    razu Ci mówię, że UOKiK -- i SOKiK -- niechętnie podchodzą do
    autorytatywnie określanych kosztów.
    Fakt, że wynosi to "akurat" 99 zł wskazuje, że z życiem niekoniecznie ma
    to coś wspólnego.

  • 28. Data: 2009-03-16 07:38:05
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Mon, 16 Mar 2009 08:06:22 +0100, Pete napisał(a):

    > A czy nie znaczy to, że nie można żądać _jakiejkolwiek_ kwoty?

    Jakiejkolwiek nie. Konkretną -- tą, która wynika z poniesionych kosztów.
    Jeśli 99 zł jest realnym kosztem i w przypadku ew. postępowania
    przedsiębiorca będzie w stanie wykazać, że takie koszty ponosi -- to
    będzie OK.

  • 29. Data: 2009-03-16 08:30:25
    Od: Pete <n...@n...com>

    Olgierd pisze:

> [...]
    > Jeśli 99 zł jest realnym kosztem i w przypadku ew. postępowania
    > przedsiębiorca będzie w stanie wykazać, że takie koszty ponosi -- to

    IMHO tylko, gdyby wykazał to jako usługi budowlane/remontowe.
    Innych wyłączeń ustawa nie przewiduje (no, może jeszcze kwestia
    interpretacji, czy to była faktycznie sprzedaż poza lokalem w rozumieniu
    ustawy).

    --
    Pete

  • 30. Data: 2009-03-16 09:13:36
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Mon, 16 Mar 2009 09:30:25 +0100, Pete napisał(a):

    > IMHO tylko, gdyby wykazał to jako usługi budowlane/remontowe. Innych
    > wyłączeń ustawa nie przewiduje (no, może jeszcze kwestia interpretacji,
    > czy to była faktycznie sprzedaż poza lokalem w rozumieniu ustawy).

    Nie chodzi o uprawnienia wynikające z tej ustawy, lecz o klauzulę
    abuzywną po prostu.