  • 1. Data: 2008-09-03 09:25:45
    Temat: Kredyt na zakup mieszkania
    Od: lleeoo <l...@p...onet.pl>

    Witam
    Przeglądałem archiwum jednak nie znalazłem satysfakcjonującej
    odpowiedzi. Uprzedzam ze jestem kompletnym laikiem w temacie kredytów
    ale mam pytanie co kredytu na zakup mieszkanie. Mam okazję kupić
    mieszkanie brakuje mi do zamknięcia budżetu 70000 zł. Właśnie na tę
    kwotę planuje wziąć kredyt tylko pytanie jaki? Okres spłaty to max 5 lat
    najlepiej 4. Co do zdolności kredytowej nie będzie najmniejszego problemu.
    Może ktoś przerabiał temat i mógłby mnie jakoś nakierować.

    Pozdrawiam
    Leo

  • 2. Data: 2008-09-03 11:43:10
    Temat: Re: Kredyt na zakup mieszkania
    Od: Wojtaszek <...@...pl>

    lleeoo pisze:
> [...]
    > najlepiej 4. Co do zdolności kredytowej nie będzie najmniejszego problemu.
    > Może ktoś przerabiał temat i mógłby mnie jakoś nakierować.

    tylko hipoteczny, w akcie notarialnym bedzie informacja, jaka kwote
    sprzedajacy dostaje od ciebie a jaka od banku, sprzedajacy dostanie te
    pieniadze od banku z twojego kredytu hipotecznego pare dni po tym jak
    bank dostanie akt notarialny, bezposrednio na swoje konto, troche
    biegania i zalatawiania jest

    jakbys mogl pozyczyc te 70 i kupic mieszkanie za gotowke, to potem do
    12M mozesz wziac kredyt refinansowy, oprocentowany tak samo jak hipoteczny

  • 3. Data: 2008-09-03 14:11:29
    Od: "Greg" <m...@g...pl>

    Użytkownik "lleeoo" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > kredytowej nie będzie najmniejszego problemu.
    > Może ktoś przerabiał temat i mógłby mnie jakoś nakierować.

    W Twojej sytuacji wkład własny jest spory a kwota kredytu niewielka.
    Zasadniczo, najkorzystniejszym rozwiązaniem zawsze będzie kredyt hipoteczny,
    ALE wszystko zależy od tego jak bardzo zależy Ci na czasie.
    Musisz pamiętać, że załatwianie kredytu hipotecznego to ciągła bieganina za
    papierkami, zaświadczeniami, dokonywanie wpisów, oczekiwanie na decyzje,
    itd. itp.
    W sumie załatwianie kredytu hipotecznego może się przedłużyć do 2 miesięcy
    albo i dłużej.
    Tak więc jeśli czas nie odgrywa w Twoim przypadku istotnej roli, zacznij
    załatwiać hipoteczny.
    Jeśli natomiast zależy Ci na czasie, spróbuj szybko zaciągnąć zwykły kredyt
    gotówkowy. Zaletą jest brak papierkologii i szybki czas załatwiania, wadą -
    wysokie oprocentowanie. Jak już kupisz mieszkanie, będziesz mógł na
    spokojnie zająć się załatwianiem kredytu refinansowego (znacznie niżej
    oprocentowanego), czyli hipotecznego przeznaczonego na spłatę kredytu
    gotówkowego.

    --

    ---
    Kalkulator kredytowy dla każdego http://kredyt.ogar.pl/