  • 1. Data: 2009-02-12 05:35:56
    Temat: Kredyt "obrotowy"
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Witam
    Potrzebuje pozyczyc "na stałe" ok 100.000 z banku.
    Na stałe - znaczy na biezace potrzeby firmy (kredytowanie terminów
    płatnosci itp). Jestem bardzo dobrym klientem mojego banku od kilku lat
    (nie ma problemu ze zdolnoscia kredytowa itp)
    Ile taki kredyt moze mnie kosztowac, jakiej oferty od banku powinienem sie
    spodziewac?

    "Życie nie jest ani lepsze, ani gorsze od naszych marzeń.
    Jest tylko zupełnie inne..." William Shakespeare

  • 2. Data: 2009-02-12 05:56:11
    Temat: Re: Kredyt "obrotowy"
    Od: Jacek Erazmus <j...@g...com>

    On 12 Lut, 06:35, Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
    wrote:
> [...]
    > (nie ma problemu ze zdolnoscia kredytowa itp)
    > Ile taki kredyt moze mnie kosztowac, jakiej oferty od banku powinienem sie

    W tych czasach dobrą ofertą będzie kredyt z prowizja przygotowawcza
    2,5 % i marżą banku 3 %. Raczej nie obędzie się bez zabezpieczeń.

    --
    pozdrawiam,
    Erazmus

  • 3. Data: 2009-02-12 06:38:29
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    wrote:
    > Ile taki kredyt moze mnie kosztowac, jakiej oferty od banku powinienem sie
    > spodziewac?

    Generalnie najważniejsze to wykazać stanowczo, że taki kredyt
    nie jest Ci potrzebny :P Da się to zrobić odpowiednio przedstawiając
    dokumenty. Dopiero wtedy bez zbytniego zaangażowania negocjujesz
    warunki. Przerabiane -naście razy przez moją rodzicielkę, z zawodu
    księgową ;P

    Pzdr.
    L.

  • 4. Data: 2009-02-12 08:25:43
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomości

> [...]
    > (nie ma problemu ze zdolnoscia kredytowa itp)
    > Ile taki kredyt moze mnie kosztowac, jakiej oferty od banku powinienem sie

    Tyle, ile kosztuje samochód. Tak sądzę ;-)

  • 5. Data: 2009-02-12 08:30:46
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    Użytkownik "Lisciasty" <l...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Generalnie najważniejsze to wykazać stanowczo, że taki kredyt
    > nie jest Ci potrzebny :P Da się to zrobić odpowiednio przedstawiając
    > dokumenty.

    A konkretnie jakie dokumenty i co to znaczy "odpowiednio" przedstawiając?
    Dajesz bilans, rach. zysków i strat, a w tym się nie da nic za bardzo
    "odpowiednio" przedstawić, bo musiałbyś namieszać w księgach (niepoważne
    ;-).
    Oprócz tego zaświadczenia o niezaleganiu US, ZUS, ew. opinię innych banków,
    a na to tym bardziej nie masz wpływu.

  • 6. Data: 2009-02-12 08:44:07
    Od: Jacek Erazmus <j...@g...com>

    On 12 Lut, 07:38, Lisciasty <l...@p...pl> wrote:

> [...]
    > dokumenty. Dopiero wtedy bez zbytniego zaangażowania negocjujesz
    > warunki. Przerabiane -naście razy przez moją rodzicielkę, z zawodu

    Jaki sens ma dla banku dawanie klientowi kasy który z niej nie
    będzie korzystał wwłaszcza w czasach gdy banki mają problemy ze
    zdobywaniem środków na akcje kredytową ?

    --
    pozdrawiam,
    Erazmus

  • 7. Data: 2009-02-12 09:07:05
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    Użytkownik "Jacek Erazmus" <j...@g...com> napisał w wiadomości

    Jaki sens ma dla banku dawanie klientowi kasy który z niej nie
    będzie korzystał wwłaszcza w czasach gdy banki mają problemy ze
    zdobywaniem środków na akcje kredytową ?

    ***
    Jaki sens ma dla banku? Taki sam, jaki przy innych kredytach. Zarobek z
    odsetek. Przecież banku nie obchodzi, czy klient tę kasę wykorzysta czy nie.
    A jaki dla klienta? Jakby nie było sensu, to by tego kredytu nie brał ;-)

  • 8. Data: 2009-02-12 09:16:32
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Budzik pisze:
> [...]
    > (nie ma problemu ze zdolnoscia kredytowa itp)
    > Ile taki kredyt moze mnie kosztowac, jakiej oferty od banku powinienem sie

    To może być coś na kształt kredytu odnawialnego w koncie - zwykle
    kosztuje 1%-2% (mbank 1%, Alior i ING - chyba 2% - w kontach firmowych)
    wartości kredytu co roku (czyli tutaj 1000zł), oraz odsetki, pewnie
    kilkanaście procent rocznie.

    --
    Liwiusz

  • 9. Data: 2009-02-12 12:12:12
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 12 Lut, 09:30, "Baloo" <b...@o...eu> wrote:
> [...]
    > ;-).
    > Oprócz tego zaświadczenia o niezaleganiu US, ZUS, ew. opinię innych banków,

    Nic nie trzeba mieszać. Bank (nie wiem czy każdy) wymaga prognoz czy
    też
    biznesplanu (uproszczonego) na rok naprzód np.
    Jest to trochę niepoważne bo skąd masz wiedzieć jakie zamówienia
    będziesz mieć za rok? Są branże przewidywalne oczywiście, ale w
    przypadku
    małej firmy produkcyjnej to wróżenie z fusów.
    Tak więc tworząc taką prognozę możemy dowolnie (oczywiście w granicach
    rozsądku) stworzyć świetlaną wizję, podając np. 200kzł obrotu i 50kzł
    zysku. Nie będzie to dla nikogo wiążące, bank będzie zadowolony a my
    dostaniemy kredyt obrotowy :>

    Pzdr.
    L.

  • 10. Data: 2009-02-12 12:14:49
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 12 Lut, 09:44, Jacek Erazmus <j...@g...com> wrote:
    > Jaki sens ma dla banku dawanie klientowi kasy który z  niej nie
    > będzie korzystał wwłaszcza w czasach gdy banki mają problemy ze
    > zdobywaniem środków na akcje kredytową ?

    Błąd w rozumowaniu, czytaj ze zrozumieniem.
    Jak przyjdziesz do banku trzęsąc się i drżącym głosem poprosisz
    o kredyt na działalność to dostaniesz kopa lub lichwiarskie
    warunki. Jak udowodnisz lub sprawisz wrażenie, że wiedzie Ci się
    wyśmienicie a kredyt obrotowy potrzebujesz ot tak,
    to nie dość że dostaniesz bez problemu, to jeszcze będziesz mógł
    negocjować warunki.
    Proste jak wsadzić i wyjąć...

    Pzdr.
    L.