  • 1. Data: 2009-02-19 07:27:46
    Temat: Kredyt odnawialny - "regularne wpływy, czyli co?
    Od: SH <z1y2g3r4e5s@BEZcyfr_vp.pl>

    1. Czy po przyznaniu kredytu odnawialnego bank dzwoni jeszcze do
    pracodawcy? Czy jeśli już dzwoni to robi to przed podjęciem decyzji o
    przyznaniu kredytu?

    2. W regulaminie jest mowa, że regularne wpływy to dochody z pracy,
    renty, dział. gosp. itp. Czy zatem wpływy w postaci wyłącznie wpłat
    własnych nie zostaną uznane przez bank za niewywiązywanie się z umowy?
    Mogę przecież nie chcieć przelewać całego wynagrodzenia do jednego banku.

  • 2. Data: 2009-02-19 09:26:59
    Temat: Re: Kredyt odnawialny - "regularne wpływy, czyli co?
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    SH pisze:
    > 1. Czy po przyznaniu kredytu odnawialnego bank dzwoni jeszcze do
    > pracodawcy? Czy jeśli już dzwoni to robi to przed podjęciem decyzji o
    > przyznaniu kredytu?
    nie, poza tym na telefon nic się nie powinien dowiedzieć, bo niby w jaki
    sposób zweryfikować osobę dzwoniącą?

> [...]
    > własnych nie zostaną uznane przez bank za niewywiązywanie się z umowy?
    > Mogę przecież nie chcieć przelewać całego wynagrodzenia do jednego banku.
    wymyślasz, korzystaj z kredytu we właściwy sposób, nie przekraczaj
    limitu, a bank nie będzie się czepiał, w końcu odsetki to jego zarobek

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 3. Data: 2009-02-19 09:32:23
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Użytkownik "SH" <z1y2g3r4e5s@BEZcyfr_vp.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > zostaną uznane przez bank za niewywiązywanie się z umowy? Mogę przecież
    > nie chcieć przelewać całego wynagrodzenia do jednego banku.

    Pies z kulawa nogą się tym nie zainteresuje. Dbaj tylko żeby były w miarę
    wysokie nominalne przepływy przez rachunek.

    marekz

    __________ Information from ESET NOD32 Antivirus, version of virus signature database
    3866 (20090218) __________

    http://www.eset.com

  • 4. Data: 2009-02-19 09:56:47
    Od: SH <z1y2g3r4e5s@BEZcyfr_vp.pl>

    Umowa jest na 12 miesięcy. Jeśli skorzystam z kredytu w ostatnim
    miesiącu, to nie zdążę go spłacić do końca obowiązywania umowy. Co w
    takim przypadku?

  • 5. Data: 2009-02-19 10:00:54
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    > Umowa jest na 12 miesięcy. Jeśli skorzystam z kredytu w ostatnim miesiącu,
    > to nie zdążę go spłacić do końca obowiązywania umowy. Co w takim
    > przypadku?

    A nie masz w umowie napisane, że się automatycznie przedłuża na kolejne
    okresy roczne o ile nie łamiesz jej postanowień?

  • 6. Data: 2009-02-19 10:04:06
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 19 Lut, 10:56, SH <z1y2g3r4e5s@BEZcyfr_vp.pl> wrote:
    > Umowa jest na 12 miesięcy. Jeśli skorzystam z kredytu w ostatnim
    > miesiącu, to nie zdążę go spłacić do końca obowiązywania umowy. Co w
    > takim przypadku?

    Albo automatycznie przedluza na kolejne 12 m i pobiora oplate za
    odnowienie, albo nie przedluza i zazadaja natychmiastowej splaty.
    Nie wiem jak z uprzedaniem klienta w przypadku drugiej opcji i kiedy
    odsetki zmienilyby sie z odsetek do KO na oprocentowanie dla
    nieduposzczalenego debetu.

    KO przewaznie jest odnawiany, mimo, ze w dniu odnowienia klient z
    niego korzysta i bywa, ze jest na minusie.

  • 7. Data: 2009-02-19 10:16:38
    Od: SH <z1y2g3r4e5s@BEZcyfr_vp.pl>

    MarekZ wrote:

    > A nie masz w umowie napisane, że się automatycznie przedłuża na kolejne
    > okresy roczne o ile nie łamiesz jej postanowień?
    >
    > marekz

    Mam, ale jak stwierdzić, czy nie łamałem postanowień, skoro wcześniej
    przez 11 miesięcy nie korzystałem z kredytu? Chyba, że chodzi o te
    regularne wpływy.

    A propos, czy te wpływy ocenia jakiś automat, czy człowiek?

  • 8. Data: 2009-02-19 10:30:03
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    > Mam, ale jak stwierdzić, czy nie łamałem postanowień, skoro wcześniej
    > przez 11 miesięcy nie korzystałem z kredytu? Chyba, że chodzi o te
    > regularne wpływy.

    Skoro nie przekroczyłeś limitu kredytowego i były obroty na rachunku w
    deklarowanej wysokości to nie łamałeś.

    > A propos, czy te wpływy ocenia jakiś automat, czy człowiek?

    Automat.

    Choć można sobie wyobrazić, że robiłby to człowiek. W ING teraz jest podobno
    jakaś promocja, do której liczą się tylko wpływy z tytułu "wynagrodzenia".
    Albo to ściema (na co ja stawiam) albo musiałby to weryfikować ręcznie
    człowiek.

    Przy okazji zwróć uwagę, że każda wpłata własna może być przez Ciebie
    zadeklarowana jako dochód z działalności wykonywanej osobiście albo z d-g,
    więc bank naprawdę nie ma tu żadnego sensownego ruchu.

  • 9. Data: 2009-02-19 22:48:51
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    Jak korzystałem z tego rodzaju kredytów to zasada była taka, że w dniu
    zakończenia umowy kredyt powinien być spłacony. Po podpisaniu aneksu
    można się było od nowa zadłużać...

    Przeczytaj umowę kredytu i regulamin. Może tam znajdziesz odp. na to
    pytanie ;-)

    --
    pozdrawiam
    RobertS