  • 1. Data: 2009-10-27 13:55:44
    Temat: Kredyt spłacony ale coś wisi w BIK-u
    Od: "JaSam" <p...@o...pl>

    Witam

    Przy badaniu zdolności kredytowej (załatwienie karty debetowej) pani z Aliora mi
    powiedziała że ciągle wisi mi jakiś niespłacony kredyt (groszowe sprawy).

    Dzwoniłem do winowajcy (Żagiel) oni twierdzą, że kredyt jest spłacony - nie mam
    żadnych zaległości i za jedyne 20zł mi to pisemnie oświadczą - i koło się zamyka.

    Pamiętam że spłacając kredyt miałem 2 dni spóźnienia z jedną ratą ale w Żaglu mi
    kazali wpłacić z ratą +5groszy i sprawa się zakończyła - może w tym jest problem ?

    Co radzicie żeby teraz zrobić ? Wykupić za 20 zł potwierdzenie spłaty kredytu
    czy za 10zł historię z BIK-u i wyjaśniać z Żaglem problem...

    Da się jakoś zmusić Żagiel żeby mi wyczyścili konto w BIK-u skoro twierdzą że
    wszystko jest OK ?

  • 2. Data: 2009-10-27 14:00:29
    Temat: Re: Kredyt spłacony ale coś wisi w BIK-u
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Tue, 27 Oct 2009 14:55:44 +0100, JaSam napisał(a):

    > Przy badaniu zdolności kredytowej (załatwienie karty debetowej) pani z Aliora mi
    > powiedziała że ciągle wisi mi jakiś niespłacony kredyt (groszowe sprawy).

    Po co badać zdolność kredytową przy karcie debetowej? Miałeś na myśli kartę
    kredytową? :)

    --
    Kojer

  • 3. Data: 2009-10-27 14:31:28
    Od: "JaSam" <p...@o...pl>

    > Po co badać zdolność kredytową przy karcie debetowej? Miałeś na myśli kartę
    > kredytową? :)

    Dzwonił mój "opiekun" i powiedział, że skoro przelewam im pensję to może chce
    debecik. Zastanawiałem się za długo i promocja minęła więc musiałem złożyć
    normalny wniosek o debet. Jak mnie pani prześwietliła okazało się ze w jednym
    kredytów maiłem 2 dni spóźnienia. Chociaż zapłaciłem 5groszy odsetek to "Żagiel"
    nasrał mi w BIK-u i debetu nie dostanę bez jakiegoś specjalnego zaświadczenia że
    jednak byłem rzetelny.

    Jak macie jakieś pomysły to chętnie przeczytam.

  • 4. Data: 2009-10-27 14:37:43
    Od: robbi <r...@n...com>

    JaSam pisze:
    > Witam
    Witaj

    > Dzwoniłem do winowajcy (Żagiel) oni twierdzą, że kredyt jest spłacony - nie mam
    > żadnych zaległości i za jedyne 20zł mi to pisemnie oświadczą - i koło się zamyka.

    Mi WBK wystawił zaświadczenie za free, gdy podczas procedury ubiegania
    się o kredyt w innym banku, wyskoczył w BIK jakiś kwiatek z BZ WBK w tle.

    > Co radzicie żeby teraz zrobić ? Wykupić za 20 zł potwierdzenie spłaty kredytu
    > czy za 10zł historię z BIK-u i wyjaśniać z Żaglem problem...

    Jeśli bardzo zależy Tobie na czasie - zapłać.
    W innym przypadku można się wykłócać - ale to czasochłonne i nie masz
    gwarancji że z pozytywnym końcem.

    > Da się jakoś zmusić Żagiel żeby mi wyczyścili konto w BIK-u skoro twierdzą że
    > wszystko jest OK ?

    Ja we wniosku o wystawienie zaświadczenia o niezaleganiu wobec BZWBK,
    wpisałem że jednocześnie proszę o skorygowanie błędnego wpisu w BIK.
    Co też uczynili - po 3 miesiącach ...

    --
    pzdr
    robbi

  • 5. Data: 2009-10-27 14:44:20
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Tue, 27 Oct 2009 15:31:28 +0100, JaSam napisał(a):

    > Jak macie jakieś pomysły to chętnie przeczytam.

    Weź raport z BIK i zobacz co konkretnie wisi. A potem to już należy zażądać
    od winowajcy wyprostowania sytuacji.

    --
    Kojer

  • 6. Data: 2009-10-27 19:41:21
    Od: Animka <animka@to...nie.ja.wp.pl>

    JaSam pisze:
> [...]
    > czy za 10zł historię z BIK-u i wyjaśniać z Żaglem problem...
    >
    > Da się jakoś zmusić Żagiel żeby mi wyczyścili konto w BIK-u skoro twierdzą że

    Mnie wisiało w BIK-u 1 zł. Żagiel się wypierał, że ne podali nic do BIK-u
    bo ja pięknie raty płacę (z wyprzedzeniem o 1 miesiąc), więc nie mogli
    mnie podać do BIK-u. W rezultacie od razu w Banku PKO wplaciłam im te 1 zł
    i od zrobienia przelewu w PKO do Żagla musiałam zapłacić 10 zł. prowizji.
    Mogłam się nie spieszyć i zrobić przelew w domu, ale tak się
    zdenerwowałam, że chciałam to wykonać jak najszybciej. napisalam pismo do
    prezesa Żagla i odpowiedź na piśmie też otrzymałam piękną, oraz że tą
    złotówkę musieli zaksiegować na jakieś ogólne konto, bo nie mieli gdzie.
    Niedawno otrzymałam pocztą raport BIK i nie widzę tej złotówki. Może
    usunęli z BIK-u, sama nie wiem.
    --
    animka

  • 7. Data: 2009-10-28 07:46:37
    Od: "JaSam" <p...@o...pl>

> [...]
    > złotówkę musieli zaksiegować na jakieś ogólne konto, bo nie mieli gdzie.
    > Niedawno otrzymałam pocztą raport BIK i nie widzę tej złotówki. Może

    Witam

    Czy raport "Standard" z BiK'u jest wystarczający czy lepiej zamówić bardziej
    szczegółowy ?

    Czy po spłacie kredytu dane w BIK są przechowywane te minimum 5 lat czy bank
    może je usunąć wcześniej ?