  • 11. Data: 2004-03-10 17:28:39
    Temat: Re: Kredyt w Citibank
    Od: "kriss" <r...@o...pl>

    Użytkownik "fwy" <f...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:c2mu3t$8te$1@inews.gazeta.pl...
    > A jaka jest teraz prowizja za przyznanie kredytu? Jakiś czas temu jak
    > patrzyłem to było ok. 5%. To że Citi podaje oprocentowanie nawet 20%, nie
    > oznacza, że takie jest. Liczone uczciwą metodą potrafiło mi wyjść nawet
    > ponad 40%.
    > Tak samo jak na karcie kredytowej. Dostaje specjalne oferty dla posiadacza
    > karty złotej. Raty na karcie tylko 9,90%. Małym druczkiem oprocentowanie
    > rzeczywiste ponad 25%.
    > Powiedz zatem jakie jest oprocentowanie rzeczywiste dla kredytu???

    prowizja maksymalna to 3,5% Liczac uczciwie czyli tyle ile faktycznie
    przeplacasz policz wg prostego matematycznego wzoru :
    ((((kwota raty*ilosc rat)-kwota kredytu jaka dostales)/kwota kredytu)/ilosc
    lat na jaki jest kredyt)*100.
    Otrzymasz w ten sposob oprocentowanie efektywne w skali roku czyli to co
    faktycznie nadplaciles w okresie kredytowania. Roznica bieze sie z tego ze
    oprocentowanie nominalne liczone jest od malejacego kapitalu. Natomiast
    rzeczywiste poza % i oplatami uwzglednia rowzniez wartosc pieniadza w
    czasie.
    Kazdy rozsadnie myslacy kredytobiorca bedzie porownywal rate a nie
    oprocentowanie bo tylko wtedy wie ile bedzie placil i czy go na to stac.